woensdag 13 mei 2020

Normaal €4,77, nu voor maar 5 euro!

Maandag was ik bij de Coop voor een aanbieding van vleesvervangers.  3 pakjes Vivera voor 5 euro. Dat is niet slecht! In de koelvitrine lagen ook pakjes biologische tofu, die waren ook 3 voor 5 euro. Dat leek heel leuk, totdat ik thuis kwam en de bon eens even goed bekeek. Toen bleek dat de tofu normaal €1,59 kost. Drie pakjes tofu kosten dus €4,77.
Hier op de site staat de "aanbieding" vermeld.
De normale prijs voor de vleesvervangers was in totaal €7,97 nu waren die dus in de aanbieding €2,97 goedkoper. Mijn korting voor tofu en vleesvervangers was €2,74. Dat was dus inclusief de omgekeerde aanbieding voor de tofu.
Dat geloof je toch niet?
De bon, met omgekeerde aanbieding. In de totale korting zijn ook de gezeefde tomaten verwerkt.
Ik ben niet terug gegaan naar de winkel. Dat is mij die 23 cent niet waard, maar ik heb me wel verbaasd!

30 opmerkingen:

  1. Dat is wel echt pech en een beetje raar van de coop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je je verveelt zou ik er wel een mailtje aan wagen, want nu zal iedereen er namelijk "last" van hebben die de tofu aanschaft.

    Overigens is het sowieso raar, want de Tofu is een ander merk dan Vivera, maar het wordt dus wel als de Vivera "korting" weergegeven.

    Uiteindelijk is de bon ook erg verwarrend, je denkt nu namelijk gewoon de € 4,77 betaald te hebben voor de Tofu, maar wat je dus meer ervoor betaald is verrekend met je Vivera korting.
    Veel mensen zal dit dus niet eens opvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bon is inderdaad heel ingewikkeld. Pas toen ik de prijzen noteerde in mijn excelsheet, viel mij op dat er voor de tofu 5 euro gerekend is en niet de €4,77 die op de bon staat. Ik heb voor de tofu vanwege de aanbieding 23 cent extra betaald.

      Verwijderen
    2. Ja hoor, dat is al jaren zo bij deze aanbieding. Jaren geleden al eens ingetrapt.Waarschijnlijk omdat de tofu bij hetzelde bedrijf vandaan komt. De aanbieding op zich is een goede, ik maak er altijd gebruik van. Misty

      Verwijderen
    3. Precies, het viel mij op omdat je blogde dat er iets niet klopte.
      Naar zoals Misty zegt, het komt er dus vaker voor.
      Zeker dus de moeite om het bij deze supermarkt te melden, en dat kan gewoon digitaal!
      Heb ik ook weleens in het verleden gedaan, niet omdat ik m'n geld terug wilde (nou ja ook natuurlijk) maar meer zodat het voor de volgende shoppers wel goed zou gaan.
      Maar dan was het te ver, of koste het teveel tijd om nu even naar die supermarkt terug te gaan, dus probeerde ik het zo, en dat ging goed!

      Verwijderen
  3. Ja hoor dat geloof ik wel. Ik zie het vaak bij de Jumbo. Vooral bij de vleesvervangers. Dan moet je heel goed het rijtje wat opgenoemd wordt vergelijken. Vaak is er maar een product zo duur dat het onder de aanbieding zou vallen. De rest is veel goedkoper. En dat scheelt behoorlijk. Zag ook eens dat de grotere kuipjes smeerkaas in de aanbieding veel duurder waren dan de kleintjes. Bij de vis stond ook eens een rijtje opgenoemd. Bleek er maar een soort van in de aanbieding te zijn. Ik vul gelijk een klachtenkaartje in als ik het zie. Wat ook vaak voorkomt is dat de prijs in de aanbieding uit de aanbiedings bak door de caissières als korting verrekend wordt. Het blijft heel goed opletten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Aaf
    Heb dit vaker meegemaakt
    Haarlak 2,91 normale prijs en dan als aanbieding 2 voor €6
    Altijd kritisch blijven ;)
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook wel eens een bordjes bij kleding gezien: 2 halen - 3 betalen.
    Kijk dat was duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is gewoon een typfout geweest. Dit gaat om een fout in het systeem

      Verwijderen
    2. Ja hoor je hebt gelijk. Vond het gewoon leuk om dat te melden, mag dat niet van jou? Aaf had er geen problemen mee want het is geplaatst

      Verwijderen
    3. Ik zeg niet dat het niet geplaatst mag worden :). Alleen dat er wel een verschil zit tussen beide "aanbiedingen".
      Zo kwam ik laatst "2e product voor de halve prijs" tegen. Waarna in de uitleg er onder stond: "bij aankoop van 2 stuks krijg je 50% korting op de totaalprijs".

      Dat was een gunstige aanbieding!

      Verwijderen
  6. Ha ha, ik was een tijd geleden bij de D. Een toen er aan aanbieding was van chocomelk de aanbieding was hoger in de prijs dan de normale prijs. Toen ik het meldde bij de manager vond hij mij vervelend. Ik had de chocolade melk wel nodig en vroeg de gewone prijs en niet de actieprijs aan te slaan. Duurde even voordat ik dat er door had.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou zeker een mailtje sturen om ze hierop te wijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een mailtje gestuurd, ik ben benieuwd of er een reactie komt!

      Verwijderen
  8. Dat is een slimme actie van de winkel. Want mensen staren zich meestal (ik ook hoor) blind op 'korting' en rekenen niet meer uit hoe die korting eruit ziet en of dit wel korting is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slim? Ik zie het meer als een weinig sympathieke naaistreek!

      Verwijderen
    2. Ik vind het een vorm van consumentenmisleiding, daarom schrijf ik er over.

      Verwijderen
    3. Of 2 zakken chips 99 c pstuk maar nu 2 voor 2 euro, uiteindelijk geen schade, maar voelde me belazerd, en ik mocht de ah niet meer in omdat ze mij maar vervelend vonden, als ik idd op fouten wees

      Verwijderen
  9. Haha, voor zo'n "aanbieding" betaal je gráág wat méér!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat in een anti-aanbieding speciaal voor consumeerderaars :-)

    Goed dat je een mail hebt gestuurd. Ik ben benieuwd of je er nog iets van gaat horen en of er iets verandert.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij onze supermarkt hebben ze 1x in de zoveel tijd gevulde koeken, 2 stuks voor 1 euro. Dan hebben ze het ook als kassakoopje te liggen. Deze koeken is gewoon een standaard assortimentsproduct, maar in het weekend doen ze deze "actie" dus wel eens. De normale prijs is 0,49 cent. Ik heb er toen wel wat van gezegd maar daar kwam geen reactie op.
    Ik ben benieuwd of jij er een reactie op krijgt.
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nee, dit valt binnen de actie 3 voor 5 euro, je hoeft niet 3 pakken van 1 product te nemen, je mag ook combineren, het absolute voordeel is wisselend en alleen als je 3x tofu neemt in jouw nadeel. Maar de winkelier mag zijn eigen prijs bepalen. Aan jou de keus of je het dan wil kopen of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dit ook altijd een fijne aanbieding, mits je goed oplet. Hetzelfde geldt bij Hoogvliet wel eens voor de veganistische 'melk' van Melkan: voordelig voor de smaakjes en havermelk, maar met de drie losse pakken van de ongezoete sojamelk ben je goedkoper uit. Nooit gekocht, dus ik weet ook niet of ze dan als nog de zogenaamde 'aanbiedingsprijs' rekenen. Wel goed om een mailtje te sturen, want dit is een systeemfout en echt niet bedoeld om je op te lichten. Bij de AH heb ik wel eens iets dergelijks bij bier. Bij losse flesjes derde gratis, maar voor een sixpack betaal je de volle mep (tenzij je er drie neemt natuurlijk). Dan dus losse flesjes scannen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn de sixpacks dan niet sowieso voordeliger dan 6 losse flesjes? Want dan klopt het wel natuurlijk.

      Verwijderen
    2. Dat is grappig genoeg niet het geval. Er staan standaard sixpacks, die je ook los mag halen om per flesje te kopen.

      Verwijderen
  14. Ik til altijd de bordjes op die bij zo’n aanbieding hangen en reken dan uit of de aanbieding ook daadwerkelijk een aanbieding is. Soms wel en soms niet. Zo niet dan koopt deze lastige klant de aanbieding aan de normale prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook eens gehad bij de P.lus. Ze hadden hier toen lokaal 'vaste lage prijzen' op een aantal producten. Als ze dan landelijk een aanbieding hadden lag die prijs soms hoger :) Heb ze er wel op gewezen als ik het merkte.

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha, dank voor de tip van de vleesvervangers - daar ga ik deze week even om.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga altijd mijn geld terugvragen als ze een fout maken, hoe weinig dit ook is. Zegt niemand er wat van dan pakken ze bij elke klant dat voordeel en dat telt lekker op voor zo'n bedrijf. Lastig voor de baliemedewerker maar daardoor wordt misschien (als iedereen dit doet) de boel aangepast.
    De gele supermarkt had/heeft de regel dat je je geld terug kreeg als de prijs op de bon niet overeen kwam met die op het schap. Ik heb dagen achtereen gratis worteltjes lopen kabbelen op mijn werk. De bedoeling van die regeling is toch dat ze meteen in actie kunnen komen?
    Het blijft altijd goed opletten bij aanbiedingen. Als de korting maar 10% is laat ik het liggen, tenzij het al op mijn boodschappenlijst staat. Ik zag eens een enorm bord met een bonusaanbieding boven de luxe koeken hangen. Van 2,39 voor 2,34! Hier moest wel erg om lachen. Is dit serieus? Een langslopende winkelbediende reageerde met: "Nou mevrouw, voor sommige mensen is 5 cent heel veel." :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je moet ook zo ontzettend prijs bewust zijn, en die bonnen zijn af en toe behoorlijk ingewikkeld.. voor 0.23 ging ik ook niet helemaal terug hoor maar zou wel de bon bewaren als je volgende week gaat, dan even langs de klanten service, je hebt al gemaild las ik.. ben benieuwd naar het antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.