zaterdag 29 augustus 2020

Boodschappen in week 4 van de geldrampoefening

Een week geleden schreef ik:
Budget: over van de afgelopen week €17,80, geld voor deze week €60,- , dat betekent dat ik van de 60 euro van komende week nog €18,06 over heb!
En die €18,06 was veel te weinig, want ik gaf €65,95 uit. Ruim de helft daarvan besteedde ik aan multivitamine. Mijn dochter kocht ze voor mij.
Verder kocht ik voor de schoonmaak nieuwe WC borstels en een ragebol en omdat ik toch in de Action was, kocht ik meteen stickers. Mijn kleinkinderen krijgen stickers als ze naar de wc gaan of op het potje plassen. Bij mijn kleindochter gaat het zindelijk worden moeizaam en dan is een mooie sticker voor urine en ontlasting die niet in de broek belandt een  goede beloning, die hopelijk motiveert. Mijn kleinzoon gaat de zindelijkheid veel gemakkelijker af. Hij draagt al maanden alleen 's nachts nog een luier. Eigenlijk heeft hij geen stickers nodig als motivatie, maar ik vind dat ik niet het ene kind wel stickers kan geven bij hetzelfde gedrag en het andere kind niet. Mijn kleindochter is 6 weken ouder dan haar neefje.

Geldrampoefening: in de afgelopen 4 weken had ik 4x60= 240 euro budget. Ik heb €287,89 uitgegeven, waarvan er €50,- naar een goed doel ging (noodhulp Beiroet). Ik vind dat ik het goed gedaan heb!

22 t/m  28 aug '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
2x 500 gr pruimen* AH 3,98
6 bananen AH 1,19
2x 6 krentenbollen* AH 1,93
2 pakken knäckebröd* AH 1,35
halvarine AH 0,95
30+ kaas* AH 2,11
2 kropjes romaine sla* AH 0,84
prei, 2 flinke exemplaren* AH 0,79
cherrytomaten AH 0,75
310 gram broccoli* AH 0,43
radijs @ AH 0,42
2x sojayoghurt AH 2,98
Snacks/ hapjes  - niets gekocht  0
Dranken
5 liter sojamelk* AH 3,30
cupjes koffiemelk AH 0,78
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 21,80
Diversen
kattenvoer, GTA actie AH 1,00
multivitamine voor 360 dagen (2e pot gratis) online 37,00
ragebol Action 2,99
2 wc borstels Action 1,98
stickers voor kleinkinderen Action 1,18
TOTAAL 65,95

7 opmerkingen:

  1. Volgens mij zit je met je oefening dan toch binnen het budget Aaf! Als het financieel niet gaat, dan geef je ook niet aan een goed doel. En 287 -50 = 237. Dat is minder dan de 240 die je voor je budget rekende.

    Als je heel streng rekent, dan moet je natuurlijk 4.3 weken met je geld doen, maar een kniesoor die daarop let. En daarnaast: iedereen heeft wel eens een maand met meer kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het budget was 60 euro per week, dat betekent dat ik voor de laatste 3 dagen van augustus nog €25,71 over heb. Dat moet gaan lukken!

      Verwijderen
    2. Ah natuurlijk: budget per week was het. Nou dan kom je er dus gewoon mee uit. Fijn!

      Verwijderen
  2. Goed gedaan hoor! En alleen de kaas en de koffiemelk zijn niet vegan! Wat betekent GTA?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. GTA = geld terug actie. De koffiemelk is voor mijn hulp, die is niet zo blij met sojamelk in haar koffie. Ik gebruik zelf geen koffiemelk, daarom heb ik losse cupjes koffiemelk voor haar gekocht. Een flesje of een pak wordt al gauw zuur.

      Verwijderen
  3. Goed bezig Dame!
    Ik lees al lang stiekem mee, en reageer nu voor het eerst, ik werd namelijk enorm blij van deze zin:
    [Maar ik vind dat ik niet het ene kind wel stickers kan geven bij hetzelfde gedrag en het andere kind niet. ]

    Zo lief!!

    Heb een mooie dag!

    Groetjes Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is goed mogelijk dat mijn kleindochter het heel oneerlijk vindt dat haar neefje stickers van mij krijgt. Zij moet er haar stinkende best voor doen (soms letterlijk) en hem kost het in haar ogen geen enkele moeite! Zeker als zij een ongelukje heeft en hij niet! Dan gaat hij er met een mooie sticker vandoor 🤣

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.