zaterdag 22 augustus 2020

De boodschappen - week 3 van de geldrampoefening

Nou, dat liep goed mis in de afgelopen week!
Gelukkig is het een oefening en hoef ik niet in het echie met maximaal 60 euro mijn boodschappen te doen!
Hoe kwam dat?
Ik kocht veel eiwithoudende producten, samen voor €44,50
Ik ging naar de kapper en de pedicure + €35,-.
Ik kocht een toiletverhoger + 19,95.
En toen had ik veel te veel geld uitgegeven! 
De toiletverhoger voldoet prima, dus het is goed dat ik die nu aangeschaft heb. Ik had hem ook kunnen lenen, maar ik weet niet of ik er al voor de operaties voor in aanmerking kwam. Ik heb nu al heel veel pijn bij het opstaan en dat wordt een stuk beter met een verhoogd toilet, dus heb ik hem maar zelf aangeschaft.
Aan gewone voeding en drinken gaf ik deze week maar €19,29 uit, het zijn vooral de bedragen voor de extra eiwit die mijn uitgaven verhogen.
Normaal gesproken zou ik het eiwitpoeder, de pedicure, de proteïne mix, de geroosterde sojabonen, de kapper en de toiletverhoger helemaal niet in mijn lijstje weekuitgaven vermelden.

Budget: over van de afgelopen week €17,80, geld voor deze week €60,- , dat betekent dat ik van de 60 euro van komende week nog €18,06 over heb! Ik denk niet dat ik het daarmee red! Op zich niet erg, want het is maar een oefening om te kijken hoe het is om van weinig te moeten rondkomen. Als dat echt had gemoeten, dan had ik verschillende aankopen moeten uitstellen

15 tm 21 aug 20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
500 gr pruimen* AH 1,99
kaas, 35+ * AH 2,79
9 minikrentenbollen AH 1,39
komkommer AH 0,55
trostomaten, 641 gr* AH 1,01
hele bloemkool, ca 1350 gram* AH 1,25
bestelling proteïne powermix (1400 gr)  en sojabonen (1200 gr) internet 24,50
bestelling eiwitpoeder internet 20,00
2 blikjes tonijn MSC* AH 1,98
3 gerookte haringen 256 gr. AH 1,72
ijsjes AH 2,61
2 bekers sojayoghurt* AH 2,24
Snacks/ hapjes  -
Dranken
sojamelk, 2 liter AH 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 63,79
Diversen
toiletverhoger 19,95
pedicure (eigen bijdrage) 10,00
knutsellijm 1,00
kapper 25,00
TOTAAL 119,74

7 opmerkingen:

  1. Verstandig om niet te wachten met kopen van dingen die je voor je gezondheid en welbevinden nodig hebt! Een goede keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de toiletverhoger is zo,n gemak , ik keek er alleen vanop dat hij in Nederland, waar de meeste mensen een hoger inkomen als hier, zo goedkoop is. Wij hebben er hier 3 jaar terug 50 euro voor betaald. Gr. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ondingen, mijn moeder heeft een week eentje gehad, vreselijk!
      Wij hebben een paar jaar terug een hogere toiletpot laten installeren!

      Verwijderen
    2. Ik ben heel tevreden! Het leuke is dat de verhoger heel gemakkelijk afneembaar is en meegenomen kan worden. Ik had hem vandaag mee toen ik op bezoek ging.
      Mijn moeder had ook één in het verzorgingshuis, dat ding vond ik inderdaad een onding. Ik durfde er bijna niet op te gaan zitten!

      Verwijderen
    3. @Cisca: ze zijn er ook wel duurder, zeker tot wel ruim 50 euro. Maar ik ben heel blij met deze. Hij is gemaakt voor personen tot een gewicht van 190 kg. Gelukkig haal ik dat lang niet!

      Verwijderen
  3. Ik heb een minimum om rond te komen, maar ook een potje voor weken dat alles samen komt. Het is vaak toch voordeliger het potje te gebruiken voor noodzakelijke zaken. Uiteindelijk ben ik dan goedkoper uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat dit een reden is dat mensen die weinig hebben om van te leven vaak lang doorlopen met medische problemen en ookw Aaron ze niet vaak grote bedragen uitgeven als ze een keer overhouden. Geld overmaken naar een goed doel is mooi, maar als je dan zelf voor de zoveelste keer in de knoei komt..stop je daar toch echt mee. Ja af en toe een euro maar geen maandelijkse posten en ook geen bedragen boven de 5 euro incidenteel.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.