woensdag 23 september 2020

De premie van mijn zorgverzekering voor 2021 is bekend.

De DSW heeft bekend gemaakt dat de premie voor de basisverzekering volgend jaar met  €6,50 per maand wordt verhoogd. Dat betekent dat de basisverzekering 78 euro per jaar duurder wordt. Het maandbedrag wordt in 2021 €124,50, dat is dus €1494 per jaar. Ik ga de jaarpremie net als andere jaren weer in één keer betalen, dan krijg je namelijk 1% korting. Die 1494 is nog niet alles, daar komt nog een aanvullende verzekering bij. Daarvan was de premie dit jaar €22,40 per maand (= inclusief tandzorg), de premie voor volgend jaar is nog niet bekend. Ik vermoed dat ook deze premie weer omhoog gaat en dan zit ik dus voor komend jaar voor de basisverzekering + de aanvullende verzekering, op een bedrag van rond de €1800,-, dan is een korting van 1 % toch weer mooi meegenomen!


Denk ik aan overstappen? Nee, ik ben wel tevreden, dus ik ga gewoon verder.

Ga jij overstappen?

11 opmerkingen:

  1. Het valt me nog mee. Met al die corona-kosten had ik wel een tientje per maand verwacht. Want al dat testen kost ook geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel tandartskosten heb je in een jaar?
    Ik gemiddeld zo'n €75 (2* controle) zelfs met 2 wortelkanaalbehandelingen kwam ik niet aan €1800. Het is daarom vaak goedkoper die tandartskosten niet te verzekeren en zelf een bedrag achter de hand te houden. Veel kosten zijn met regelmatige controle ook voorspelbaar en planbaar. Als het voordeliger is neem ik voor dat jaar een tandartsverzekering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dit jaar heb ik tot nog toe €177,- tandartskosten gehad, waarvan €126 vergoed werd door de zorgverzekering en daarnaast gebruik ik de 12x fysiotherapie uit de aanvullende verzekering wel op. Dat is 12x €35= €420,-.
      Dus ik betaalde €268,80 voor de aanvullende verzekering en het leverde mij €546,- op.

      Verwijderen
    2. Tot mijn verrassing werd een enorm gedeelte van de kosten voor mijn beugel vergoed. In plaats van €1200 betaal ik zelf “maar” €500. De mondhygiëniste moet ik wel zelf betalen. Tandartskosten heb ik daarentegen weer helemaal niet, reguliere controle wordt helemaal vergoed en verder heb ik nooit ergens last van, zelfs al jaren geen gaatjes. Dus voor ons kunnen die extra kosten wel degelijk uit.

      Verwijderen
    3. O, ja bij DSW zitten de tandartskosten bij de aanvullende verzekering. Bij de meeste verzekeraars is dat een losse verzekering a €20-50 per maand.

      Verwijderen
  3. Nee, ik ben al jaren bij DSW verzekerd en zie geen enkele reden om over te stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al jaren bij DSW en zeer tevreden klant, nog nooit problemen gehad en soms best veel kosten. Dus ik blijf bij deze verzekeraar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij blijven ook bij dezelfde. Als je een beugel nodig hebt, vergoeden ze dat meestal pas vanaf het tweede jaar dat je aanvullend verzekerd bent. Logisch, maar met twee beugeldragers loont overstappen nooit.
    En zo'n orthodontist kost goud geld...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De orthodontist wordt bij mijn verzekering voor minderjarigen uit de aanvullende verzekering betaald, niet uit de tandartsverzekering.
      Dus toen ook geen tandartsverzekering maar een extra aanvullende verzekering. Wachttijd 6 maanden, dat is korter dan je op de wachtlijst van de orthodontist zelf staat hier in de regio.

      Verwijderen
  6. Zeer waarschijnlijk blijf ik bij VGZ, krijg pedicure makkelijk vergoed en heb aanvullende verz voor fysio en alternatieve therapie (voetreflex).
    De tandartsverzekering haal ik er ook altijd wel uit, heb snel kleine gaatjes en wil graag nog een tijdje met het oude zooitje doen, kronen heb ik er ook al paar en 2 gaan vervangen worden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik stap elk jaar over naar de verzekering met de laagste prijs voor hetgeen wat ik wil verzekeren. Makkelijker besparen gaat haast niet

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.