zondag 1 november 2020

Nieuwe hoeslakens gekocht!

Nadat ik afgelopen zomer een nieuwe, veel dikkere matras kocht, had ik in feite nog maar 2 bruikbare hoeslakens voor op dat matras. Die waren relatief nieuw, gekocht in 2019. Alle overige hoeslakens waren alleen geschikt voor een dunnere matras en bovendien oud en versleten, dus die kunnen dienen als poetslap of zo!

Hoog tijd voor wat nieuws!
Doordat mijn darmen tijdens de voorbereidingen voor- en na het darmonderzoek nogal van slag waren, bleek eens te meer hoe dringend ik aan extra hoeslakens toe was! Stel je voor dat er een laken in de was is en ik krijg een ongelukje, wat dan?
En dan denk jij misschien: daar ben je flink laat mee als je nu pas bedenkt dat je meer hoeslakens nodig hebt! Ik had ook al wel eerder nieuwe willen kopen, maar door mijn heupklachten en operatie kwam het er niet van. Ik had andere dingen aan mijn hoofd!

Bij de Hema hadden ze een aanbieding, de tweede voor de halve prijs. Textiel van deze winkelketen bevalt me altijd wel. De kwaliteit is in mijn ogen goed. Misschien kun je betere vinden, maar ik ben tevreden. 
Dus heb ik gisteren twee hoeslakens gekocht en daarmee heb ik mijn voorraad hoeslakens in één keer verdubbeld!
Ik had een donkerblauwe en een donkerrode, nu bezit ik ook een donkergrijze en een in ecru.

donker grijs

ecru

7 opmerkingen:

  1. Ik denk dat 2 hoeslakens wel erg weinig is. Vier is inderdaad beter!
    Een verstandige aankoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn die nieuwe hoeslakens! Dat soort dingen schieten er hier ook wel eens bij in hoor. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze maand ook een exstra set gekocht. We hebben twee goede sets. Ik bedacht me echter ook dat als we ziek worden dat wat weinig is, ook omdat we geen droger hebben. We kopen hoogwaardige biologische sets, een flinke investering maar ze gaan jaren mee. En ze voelen heerlijk aan! Misty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop ze ook altijd bij de hema. Bevalt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er ook maar twee, vind ze duur en altijd of te slap of te strak, dus stel ik het kopen uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kocht ze ooit bij de makro voor extra brede matrassen in een aanbieding. Geld dubbel en dwars waard. De laatste kocht ik bij de kringloop voor 1,50 euro. Een hele mooie donkerblauwe. Ik heb veel dekbedovertrekken met blauw en veel met groen. Heb er schrik niet misschien wel tien.🤣. Heb sets voor de winter en voor de zomer. Zomers hou ik van overwegend lichte kleur en s winters mag het dan wat stemmiger en donkerder. Heerlijk genietej vind ik het. Ook mijn meiden hebben denk ik een set of zeven. Komt ook doordat we ook altijd twee sets extra in de caravan hebben liggen. Voor je weet maar nooit...Zijn al meerdere malen geleend door kennissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sorry, ik lees het stukje nu pas. Een andere optie is het gebruik van een steeklaken maar dan óver het hoeslaken. Tussen het hoeslaken en steeklaken kan een absorberend celstofmatje gelegd worden (ik zou 60x90 cm nemen) zodat alleen het steeklaken gewassen hoeft te worden bij een incident. Celstofmatjes kunnen ook bij bolpuntcom besteld worden als de dokter geen recept voor kan schrijven. Werkt bij mijn gehandicapte kind hartstikke goed. Misschien kunt u de oude hoeslakens hiervoor gebruiken. Ik gebruik zelf oude dekbedovertrekken van éénpersoonsdekbedden die ik dan lostorn. Dan houd je twee lappen van ongeveer 130x200 over. Die zou je op maat kunnen maken en over de breedte instoppen. (dus de 200 cm kant overdwars leggen). Eventueel op maat maken is wel handig. Gebruik ik ook als ik ongesteld ben, scheelt een hoop was en je kan 's nachts makkelijker het bed verschonen als dat nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.