woensdag 23 december 2020

Al weer bijna kerst!

Het is druk in de winkels die open zijn! Het heeft er misschien mee te maken dat alle overige winkels gesloten zijn en dat mensen het toch fijn vinden om er even uit te zijn?
Afgelopen maandagochtend was ik in de supermarkt en daar was het toen al heel erg druk, ik moest buiten wachten totdat ik er in mocht, dat had ik niet verwacht voor deze maandagochtend. Het is komende vrijdag pas eerste kerstdag!
Ik heb die ochtend besloten deze week geen boodschappen meer te doen, ik heb wel genoeg in huis.
Ik heb nog verse groenten, veel conserven, voldoende sinaasappels, aardappels, rijst, pasta etc en verder liggen er heel veel vleesvervangers in vriezer en koelkast. Ik heb nog 1,5 brood en ik daarnaast heb ik nog mijn kerststol en knäckebröd. Het is goed zo!
Ook gisteren zag ik op mijn dagelijkse fietstocht om fit te blijven, lange rijen voor de winkels staan! Het lijkt Engeland wel! Daar lopen ze inderdaad de kans dat de aanvoer uit de EU uitblijft vanwege Brexit en het gemuteerde virus. Naar voor de mensen daar, maar hier hoef je echt niet te hamsteren, er is ook in de komende weken voldoende voorraad.
Ga jij vandaag of morgen nog naar de winkel?

25 opmerkingen:

  1. Het was maandagochtend 7.00 inderdaad ook al "drukker"dan anders. Maar ja de inkopen zijn nu geconcentreerd in minder winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naar de bakker, zoals altijd aan het einde van de week. De andere boodschappen zijn al in huis.
    Het scheelt veel verleiding, dat ik nauwelijks in winkels kom. Hoewel ik de afgeprijsde producten soms mis, ik vond het leuk daar door heen te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gingen gisteravond om 21:35 uur. Allebei een karretje. De enige en laatste klanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt wel alsof het allemaal gratis is, of dat de winkels één week dicht gaan, zo druk is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. maandagmorgen redelijk vroeg de boodschappen gedaan,een paar dingen stonden op de lijst en vooral poezenvoer ,brood voor 2 weken en wat aanbiedingen,is iets meer geworden door mooie vlees dat afgeprijsd was maar was rustig op dat moment en snel klaar,tot 4 januari kom ik niet meer in de winkels gezien de massa hysterie, klinkt heel onvriendelijk maar het is wel hoe het tegenwoordig is veel te veel rupsjes nooit genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vorige week al alle basis houdbare dingen gekocht en geprofiteerd van de koffieaanbieding, heel kastje vol met pakken.
    Vandaag een TGTG vd liedel besteld. dat doe ik elke week, dus ik moet straks ophalen en afhankelijk van wat daarin zit nog wat extra fruit en groente
    In ons plattelandsdorp is het nooit zo heel druk, alleen in de zomer op zaterdag als er veel toeristen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb alles in huis om tot na nieuwjaarsdag door te komen. Ik vindt die drukte redelijk. Niet alleen nu hoor, ik you nooit van te druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, ik woon in Engeland. Er staan bij mij geen rijen voor de winkels hoor! In andere delen van het land soms wel. Behalve in Nivo 4 zijn alle winkels open. Wel wat legere schappen door hamsteraars die bang zijn dat de dichte Tunnel en Dover-Frankrijk geen eten betekenen. Het is wel een goede Brexit oefening. Mensen maken elkaar gek met inslaan. Mooi dat je al genoeg in huis hebt. Ik wens je hele fijne Feestdagen!
    groetjes, Akke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, ik heb alles al in huis. Gisteren ben ik naar de bakker, slager en groenteboer, maar niet naar de supermarkt geweest. Het staat me tegen om daar nu naar binnen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik niet. Net zoals ik nooit op zaterdagochtend naar een supermarkt wil zo mijd ik ze ook in de dagen voor Kerst. Mijn man daarentegen doet wel graag boodschappen... Daar bof ik dan mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Aaf,

    Afgelopen maandag was ik om 10 uur bij de AH Rijksweg. Ik had me op het ergste voorbereid maar het was juist heel rustig! Ik kon zo doorlopen, alles op voorraad en geen rij bij de zelfscan. Misschien net tussen twee pieken in...
    Ik heb alles in huis gehaald en hoef niets meer, heerlijk!
    Fijne dagen gewenst,

    Gr.Marij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was op maandag om kwart voor 12 bij de AH Rijksweg, misschien in dezelfde AH, misschien in die een eindje verderop. Ik ga meestal naar die bij het benzinepompstation, op Rijksweg nummer 129 en niet naar nummer 16.
      Toen was het wel druk!

      Verwijderen
  12. "...en dat mensen het toch fijn vinden om er even uit te zijn?". Ik weet het niet, gaat iemand naar een winkel om die reden? Ga lekker een wandeling maken of een stukje fietsen, dan ben je er lekker uit.
    Het is elk jaar hetzelfde, winkelwagens vol kopen voor Kerst (alsof die 2 weken duurt), en dit jaar is het niet anders, want mensen gaan toch bij elkaar op bezoek. Ik ga eens in de 8-10 dagen naar de supermarkt, 's avonds na mijn werk, en ben dan bijna de enige klant. Maandagavond was dat ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt leuk joh en vooral met dit weer even een fijn stukje wandelen of fietsen als je bijna 70 bent !! Ik heb heel erg weinig bergruimte en geen diepvries dus regelmatig moet ik wel naar de winkel .En ja ik vind het fijn dan om er dan even uit te zijn en ik zeker heel voorzichtig ben in de supermarkt

      Verwijderen
    2. Ik ben 70 maar wandel iedere dag en vaak twee keer op een dag. Neem dan wel vaak even een boodschap mee zodat ik nooit met volle karren of zware tassen loop.

      Verwijderen
    3. Dat is mooi Anoniem dat jij dat kunt en heel goed om dan steeds iets mee te nemen ,helaas kan ik dat niet om andere redenen maar dat hoef ik hier niet te delen .

      Verwijderen
  13. Kom net terug van de supermarkt, in Gouda. Het was er normaal druk en ik was gelijk aan de beurt bij de kassa. Viel dus alles mee. Wij hebben nu tm zindag alles in huis en maandag haal ik gewoon weer voor een paar dagen. Dusvoor wie nog moet, het kan alles meevallen. Groet,g

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tenzij er iets cruciaals ontbreekt in m'n levering van Albert Heijn vanavond, ga ik absoluut niet meer naar een winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Morgenochtend alleen nog even broodjes halen. Ik probeer de drukte ook zoveel mogelijk te mijden. Altijd al maar nu extra. Fijne dagen! Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. woon op een dorp in duitsland.geen rijen, alleen iets drukker.
    de super is ook `s zondags dicht en donderdagmiddag (heiligenabend)tot maandag. ze bezorgen 3x per week alles. voor 10 uur bestellen en nog dezelfde dag geleverd. prima geregeld. er wonen ook erg veel senioren in het dorp.
    omaja.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja vanmiddag heb ik de laatste versproducten gehaald zoals brood, sla en stoofpeertjes. Verder hadden we al alles in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik woon in een dorpje en ik merk dat het wel drukker is dan normaal. Ach we hebben genoeg in huis om wat lekkers mee te maken dus ik maak me niet druk.
    Ik zit beide kerstdagen in de nachtdienst en dan smaakt een prakkie boerenkool net zo lekker.
    Zoals mijn vader zaliger het 30 jaar geleden al zei....het zijn geen feestdagen meer maar vreetdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier bracht de Appie gewoon op dinsdag de boodschappen. Als ik daar normaal gesproken mee toe kan tot dinsdag, kan dat nu toch ook?!
    Geen bezoek met kerst, de kinderen blieven geen fratsen, dus wij doen gewoon normaal met eten.
    We gaan alleen nog koekjes bakken en rondbrengen bij senioren in de buurt, maar dat lukt prima uit de voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tot mijn grote verbazing was het heel rustig in de supermarkten. Ik heb er twee bezocht en bij beiden heb ik niet in de rij bij de kassa gestaan. Ik kon gelijk de spullen op de band leggen. En dat tussen 10 en 11 uur vanmorgen. Morgen haalt mijn vriend nog onze bestelling bij de poelier en meer hebben we niet nodig. We maken niets speciaals. Eerst kerstdag groentesoep omdat we bij mijn moeder gaan eten en we dit in de magnetron op kunnen warmen, met een kruitnagel kalkoenrollade.
    Tweede kerstdag een eenvoudige ovenschotel met broccoli. Verder zat er allerlei lekkers in het kerstpakket, dus dat eten we tussendoor wel op.
    Omdat ik alle dagen werk, behalve kerst en zondag, ga ik volgende week woensdag pas weer boodschappen halen.
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben maandagmorgen geweest en het was juist erg rustig. Heerlijk. Kon ik eindelijk rustig door de winkel voor m'n spullen. Ik hoefde maar 1 keer op iemand te wachten voordat ik ergen bij kon en wij toch 1 1/2 meter afstand hadden.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.