zaterdag 29 mei 2021

Mijn boodschappen in de afgelopen week

In de afgelopen week kocht ik weer niet buitensporig veel boodschappen. Afgezien van aardbeien koop ik kleinfruit altijd uit de diepvries. Deze keer frambozen. Bij AH kost een doosje met 250 gram €1,89 en een kilo uit de diepvries kost €4,65. Omgerekend naar 750 gram betaal je €3,49. Ik doe ze altijd door de yoghurt of kwark.
Ik kocht veel rode bieten. Het was een experiment. Als kind was ik overgevoelig voor rode biet. Ik raakte er van in de diarree. En bij de spaarzame keren dat ik als volwassene rode biet at, ging het met mijn darmen ook niet heel geweldig!
Zou dat nog steeds zo zijn, of reageer ik tegenwoordig minder heftig? Ik had door de sterke pijnstiller (een opioïde) die ik voor mijn heupklachten slik, last van verstopping en ik hoopte dat de biet zou helpen als een laxeermiddel. En dat was ook zo, het werkte als een mild laxeermiddel!
Toen heb ik later in de week nog maar een pakje op voorraad genomen.

22-29 mei '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspil mij niet WAAR PRIJS
Voeding    
frambozen, diepvries, 750 gram Lidl 2,99
halvarine light Lidl 0,79
stokbrood Lidl 0,79
smeerkaas, 20+ AH 0,92
cottage cheese AH 0,57
bosui AH 0,59
komkommer AH 0,49
2 blikken kikkererwten AH 1,18
haring, zout @ AH 1,55
haring in tomatensaus, 2 blikken AH 2,14
rode bieten, 500 gr AH 1,09
peterselie in pot AH 1,59
rucola @ Lidl 0,62
radijs* Lidl 0,39
rode bieten, 500 gr Lidl 0,89
kwark Lidl 1,29
alpro yoghurt* 2x 750 ml AH 3,00
Snacks/ hapjes    
olijven in grote  pot Lidl 2,09
Dranken    
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     22,97
Diversen    
2 flessen schoonmaakazijn AH 0,96
TOTAAL   23,93

2 opmerkingen:

  1. Afgelopen week las ik dat walnoten ook aan een goede stoelgang kunnen bijdragen. Bij de Too Good too go box had ik een zak en at de afgelopen week elek dag 2-3. Mijn stoelgang is normaal wel goed maar nu merkte ik dat het nog sneller ging als ik was opgestaan.
    Deze week zat er weer een zak bij de TGTG, lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind bieten heerlijk, als salade met zure haring ui en appel.Ik heb ze dan ook altijd in huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.