zaterdag 19 juni 2021

Mijn boodschappen in de afgelopen week

Deze week veel zomerfruit: 1 kg kersen, en 2 nectarines. Genieten was het! Verder wat harde broodjes en bijzondere kazen, zalm en olijven om mijzelf eens lekker te verwennen!
Ook kocht ik 2 zoute haringen, eigenlijk niet goed voor mijn bloeddruk, want te zout. Ik deed er 4 dagen mee, iedere dag een halve. Zo blijft de schade voor de bloeddruk een beetje beperkt! 
De ibuprofen was zo langzamerhand bijna op, dus tijd voor aanvulling van de voorraad pijnstillers!
Ook kocht ik 32 rollen toiletpapier, ik had nog 24 rollen in voorraad, dus voorlopig ben ik weer helemaal voorzien!

12-19 juni '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding    
2 nectarines* AH 0,84
500 gr kersen Grieks* AH 2,49
500 gr kersen Spaans* Lidl 1,99
2 harde broodjes (kampioentje) Lidl 0,60
1 hard volkoren broodje AH 0,29
2 pakken knäckebröd Coop 0,92
trostomaten AH 1,30
komkommer AH 0,49
broccoli* AH 0,53
rode peper* AH 0,28
schijfjes aardappel, 500 gr* Lidl 0,59
rucola Lidl 0,89
bospeen* Lidl 0,89
haringfilet in tomatensaus, 2 blikken Lidl 2,26
2 zoute haringen* AH 1,79
bio tofu naturel AH 1,49
zalmfilet, diepvries, 2x 375 gram* Coop 4,99
huzarensalade Coop 1,99
Snacks/ hapjes    
3x kaas, 1 geitenkaas, 2 blauwader, in totaal 252 gram* AH 2,20
geitenkaasrol, 180 gr Lidl 1,79
olijven, vers, 2 doosjes* AH 3,00
Dranken    0,00
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     31,61
Diversen    
2 x 32 inlegkruisjes* AH 1,74
2x 16 rollen toiletpapier* AH 7,99
ibuprofen, 2 doosjes met 20 stuks Kruidvat 3,98
TOTAAL   45,32

3 opmerkingen:

  1. Ik begrijp goed dat je trek hebt in iets hartigs, met die warmte. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder dat je zo voorzichtig bent met een keer teveel zout eten. Heeft dat bij jou zoveel effect? Heb je dat wel eens gemeten? Misschien plas je het 'gewoon' uit.
    Zout en bloeddruk zit een beetje in de fabels hoek. Niet helemaal, gezond is het niet per see. Maar een keer iets meer is ook niet direct heel slecht meestal. Hier o.a. meer info: https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhalen/verhalen/community/fabels-over-zout.htm
    Ik denk dat de gezondheidsvoordelen van de haring ook groot zijn.
    Groeten,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat het zout bij mij met de bloeddruk doet, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik met meer zout meer vocht vasthoud. Mijn vingers en enkels zwellen op.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.