zaterdag 10 juli 2021

Boodschappen in de afgelopen week - totaal €32,92

In de afgelopen week haalde ik mijn budget van 35 euro bijna. Dat kwam vooral door de aankoop van wat luxere voeding die niet echt onder basisproducten vallen. Ik had er wel veel zin in, dus kocht ik ze:
3 kaas-ruitbroodjes,
vegan worst,
3 quiches,
2 doosjes olijven
Limburgse kaas.
Allemaal niet heel slecht en niet heel ongezond, maar voor mij niet dagelijkse kost.

3-10 juli '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
2x 500 gr kersen* AH 4,00
kaas-ruitbroodje, 3 stuks AH 1,00
9 minikrentenbollen* AH 1,04
vegan grillworst AH 1,69
cottage cheese* AH 0,46
3 quiches*, 2 vegetarisch + 1 met zalm
AH 4,28
rucola AH 1,00
500 gr trostomaten* AH 0,78
zoute haring, 2 stuks* @ AH 1,16
haring in tomatensaus, 5 blikken AH 5,35
kwark AH 1,29
Snacks/ hapjes  

cup - soup, 4 doosjes* AH 2,58
2 doosjes verse olijven* AH 3,00
Limburgse kaas AH 2,15
Dranken  

cupjes koffiemelk (voor hulp) AH 0,38
sojamelk, 2 liter AH 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     31,92
Diversen   0,00
TOTAAL   31,92

5 opmerkingen:

  1. Limburgse kaas noemden wij thuis: stinksokkenkaas. Wat kan die kaas stinken!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond deze kaas als kind al heerlijk, ondanks de geur en de tamelijk uitgesproken smaak! Mijn vader was een liefhebber en liet mij al heel jong stukjes proeven!

      Verwijderen
    2. Waarmee, wat mijn vader placht te zeggen "Wat de ien niet lust vret de aander zuch dik in" maar weer eens bewaarheid wordt.
      Voor diegenen die het het Nedersaksisch niet machtig zijn: "Waar de een van gruwt, is een lekkernij/traktatie voor een ander" is de vertaling

      Verwijderen
  2. Wat heb jij toch met haring en haring in tomatensaus ? Bleghh......
    Mijn vader was daar ook altijd gek op :-)
    Ik kan me uit mijn kindertijd nog de geur voor de geest halen als zo'n blikje open ging...brr... maar wel met een warme herinnering aan mijn vader :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben sowieso wel gek op haring, behalve dan de zure varianten. Maar gerookte haring, haring in tomatensaus en zoute haring vind ik héél lekker!
      De zure haring, rolmops en de braadharingen in het zuur kunnen me veel minder bekoren.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.