donderdag 29 juli 2021

Een boodschappentas gemaakt!

Kort geleden had ik een spijkerbroek, die ik in maart bij de kringloop kocht, ingekort tot een korte broek. Toen waren er nog mooie stukken stevige spijkerstof van de broekspijpen over. Die stof gooi ik dan niet weg, daar wilde ik nog wel iets mee doen. Het idee was om er een boodschappentas van te maken. Maar daarvoor was er net iets te weinig stof. Uit mijn stoffenvoorraad op zolder diepte ik een stukje vrolijke aardbeitjes stof op. Volgens mij was het indertijd, waarschijnlijk wel 20 jaar geleden, een spotgoedkoop lapje en het leek me geschikt om te combineren met de wat saaie spijkerstof. Voor de zijkant en de onderkant nam ik een dubbele laag aardbeitjes stof en ik maakte er ook een zak van. In de onderkant stopte ik tussen de beide laagjes een stuk karton voor de stevigheid. De voorkant en de achterkant en de hengsels zijn uit de broekspijpen.
En zie hier een leuke tas!




12 opmerkingen:

  1. Zeer geslaagd. vr.gr. Marle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk en mooi gemaakt ook.
    Als het geslaagd is zijn zulke klusjes zo leuk.
    Ik ben met 4 zomerjurken bezig van lappen die er ook al jaren liggen.
    Paar weken geleden 8 kilo opgestuurd naar een organisatie die kleding maakt voor kinderen die bij de voedselbank bekend zijn. Al die lappen zou ik toch nooit meer aan toe komen of het dessin was toch niet zo geschikt voor mij achteraf.
    Dinsdag op de markt in Goes met veel wel een lap stof voor een wintertrui gekocht, die lag zo op mij te wachten, de rest vd kraam heb ik niet meer bekeken om niet in verleiding te komen om nog meer te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke tas heb je gemaakt, praktisch, en hij kostte je geen cent, alleen wat tijd, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tas. ik ben dol op recycleren!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie en praktische tas is dat! leuk dat je de spijkerstof kon hergebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerd! Groetjes Gabrielle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk gedaan, ziet er echt heel goed uit!
    Voor een bodem kun je ook bv een oude playmats nemen, die neemt ook geen vocht op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke tas! Stevig en fleurig. Wat een tref dat je een jeans trof die ook nog zo mooi donker was zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De volgende tas de zijkanten verstevigen met de decovil liefst heavy. En voering.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.