donderdag 22 juli 2021

Verlenging

Gistermiddag had ik opnieuw een keukentafelgesprek. Ik had namelijk verlenging aangevraagd van de huishoudelijke hulp die ik via de WMO krijg. 
Een jaar geleden deed ik een eerste aanvraag en er was toen een beschikking gekomen dat ik tot 1 september 2021 recht had op hulp. Die hulp was dus binnenkort afgelopen en ik ben nog niet geopereerd en ook nog niet gerevalideerd na die operatie.

Er was door de corona pandemie verlenging nodig, anders was ik al lang geopereerd en kon ik heel wat beter uit de voeten dan ik nu kan. Het gesprek ging heel ontspannen, deze keer op kantoor in de wijk en het resultaat is dat ik tot 1 januari 2022 hulp krijg. Mocht ik eerder willen stoppen, dan kan dat. Mocht ik langer hulp nodig hebben, dan moet ik opnieuw verlenging aanvragen.


11 opmerkingen:

  1. Heb er even over nagedacht, en besloten om hier geen commentaar op te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... en dat dan toch nog even laten weten.

      Verwijderen
    2. Ja, heel apart vind ik dat. Want je laat op deze manier wel weten dat je het er niet mee eens bent, maar zonder verdere uitleg. Beetje flauw is dat wel Francien.

      Verwijderen
  2. Ben toch wel heel benieuwd wat Francien voor commentaar heeft en dat negatief of heel positief zou zijn.
    Ik geef je groot gelijk dat je hulp aan aanvraagt en ook nadat je aan beide heupen bent geopereerd die zou willen houden. Het gaat toch allemaal wat moeilijker met de jaren.
    Ik heb 2 weken geleden zelf een hulp gehad die de halve keuken goed heeft schoongemaakt, echt alles en daar had ze de volle 3 uur voor nodig. Het waren vooral dingen die mijn handen niet meer goed kunnen schoonmaken. Mijn keuken is 6x4 en met veel losse apparaten vandaar dat het zoveel werk is
    Nu is ze met vakantie en ik kijk al uit naar haar tweede keer. Daarna hoop ik dat ze om de 2-4 weken het kan bijhouden.
    Geeft mij veel meer tijd om leukere dingen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De invulling komt volledig voor mijn rekening, maar ik denk dat Francien vindt dat ik "profiteer" van deze WMO regeling en dat ik het prima zelf kan betalen. De regeling is echter voor iedereen, dus ook voor iemand met een klein pensioen uit deeltijdwerk, zoals ik.

      Mijn reden voor deze verlenging is, dat ik nog steeds heel moeilijk kan lopen en staan en daardoor is kracht zetten moeilijk, mijn benen willen niet goed. Dweilen en stofzuigen en toilet en badkamer schoonmaken worden dan heel pijnlijk en bijna niet te doen.
      Ik verwacht na de 2e operatie beter ter been te zijn en na de revalidatie wel weer mijn huishouden te kunnen oppakken. In de eerste zes weken na de operatie mag ik ook heel weinig. Ik mag allerlei bewegingen niet doen vanwege kans op dislocatie van de heup en andere complicaties.

      Verwijderen
    2. Dat zou kunnen. Voorlopig vind ik het prima het zelf te betalen omdat het niet regelmatig is.
      Maar ik moet waarschijnlijk aan een hand geopereerd worden en dat is een revalidatie van 4-8 maanden waarvan de eerste 2 maanden vrijwel niets met die hand kan. Dan zou ik het welgaan aanvragen.

      Het is jammer dat op deze blogs geen like gegeven kan worden anders zou ik dat bij de reactie van Schrijver doen .👍

      Verwijderen
    3. @Lot: hou er rekening mee dat een aanvraag tamelijk lange tijd in beslag neemt. Bij mij duurde het bijna 2 maanden voordat ik uiteindelijk hulp kreeg. De aanvraag deed ik op 22 juni, het keukentafelgesprek kwam een maand later en de hulp ging per 17 augustus vorig jaar in.

      Verwijderen
    4. Toelichting op de hoeveelheid hulp: die hulp komt 1 keer per week 2 uren. Dat is wat mij betreft ook voldoende.

      Verwijderen
  3. Je hebt er gewoon recht op en het is fijn dat je het gekregen hebt. Nu hopen dat die 2e operatie snel volgt en je weer helemaal vrij kan bewegen.

    Droeftoeters die vinden dat je profiteert, die hou je toch, lekker negeren.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.