zaterdag 31 juli 2021

Weinig uitgegeven aan boodschappen in de afgelopen week

Een tijd terug had ik plannen om ingevroren maaltijden en ingevroren vleesvervangers op te maken. Dergelijke zaken kunnen niet eindeloos bewaard blijven. Dat opmaken deed ik toen deels, maar na verloop van tijd bleef het er bij en het is verbazend hoe veel er dan weer bij komt. Ik ben dan van plan om voor 2 keer te koken, en dan uiteindelijk blijken het 3 porties te zijn. En hup! Dan gaat er weer een portie in de vriezer. Mijn vriezer zat al weer heel vol, hoog tijd om opnieuw weer wat op te maken.
Daarom kocht ik weinig eten deze week. Voor de extra vitamines en mineralen gebruikte ik de 5 soorten kiemen die ik de laatste tijd weer kweek: tuinkers, mosterdkers, berglinzen, gemengde brassica (kool) en radijskiemen.

Ik kocht nog wel een maaltijdsalade, maar dat was een vergissing. De oorspronkelijke prijs was €5,39. Omdat de salade nog 2 dagen houdbaar was, was die 35% afgeprijsd en verder was die maaltijdsalade in de aanbieding. Vond ik de salade die €2,59 waard? Nee, eigenlijk niet! Het was een beetje bami, wat rauwkost wat je veel goedkoper zelf kunt snijden (voornamelijk wortel, komkommer, radijs, paksoi en spinazie), wat grote garnalen + wat saus + een klein zakje gemengde sesamzaadjes. De smaak was wel goed, daar niet van. De volle prijs had ik er zeker niet voor betaald!

24 -31juli '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
nectarines, 580 gr* AH 1,73
pruimen* AH 0,96
4 zuurdesempistolets* AH 2,00
cottage cheese, 2x * AH 0,85
komkommer AH 0,55
pot met blokjes witte kaas op olie* AH 1,49
knoflook, vers AH 0,48
cherrytomaten, 250 gr Coop 0,89
3 blikken haringfilet in tomatensaus AH 3,21
maaltijdsalade met grote garnalen @ * AH 2,59
vegan mini frikandellen* AH 1,29
vegan tempeh* AH 0,90
Snacks/ hapjes    
kleintje blauwe kaas Coop 1,00
Dranken    
4 sojamelk* Coop 2,64
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     20,58
Diversen   0,00
TOTAAL   20,58

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.