zaterdag 7 augustus 2021

Boodschappen in de afgelopen week = ongeveer gelijk aan €35 budget

In de afgelopen week hield ik mij mooi aan mijn budget. Nu is dat budget een soort richtbedrag van wat ik wil uitgeven per week aan voeding en drinken voor mijzelf. Als dat bedrag eens wat hoger of lager uitvalt, dan is dat helemaal geen probleem.

Je vraagt je misschien af wat lampascioni zijn. Het is een Italiaanse groente, het zijn een soort bolletjes, je kunt er hier meer over lezen. Als ik iets dergelijks tegenkom, dan wil ik het vaak wel proberen. De bolletjes lijken wel een beetje op zilveruitjes en de smaak is iets bitter. Dat bittere vond ik wel lekker. 

Ik mag tegenwoordig geheel "legaal" grapefruit eten. Dat mag omdat ik al weer een tijdje terug mocht stoppen met de cholesterolremmer. Met cholesterolremmer mag je geen grapefruit eten. Nu wel, genieten vind ik dat!

31juli-7 aug '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspil mij niet WAAR PRIJS
Voeding    
Hollandse aardbeien* Coop 2,49
Hollandse kersen* Coop 2,49
3 grapefruits* Lidl 0,99
cottage cheese light Lidl 0,59
Italiaanse bol, 3x* AH 2,00
huzarensalade AH 1,16
gerookte makreel* AH 3,04
haring in tomatensaus, 2x  Lidl 2,20
2 zoute haringen* AH 1,79
komkommer Coop 0,55
bloemkool* AH 0,99
cherry tomaten, 250 gr AH 0,89
rode paprika Coop 0,89
rode puntpaprika's 500 gr Lidl 1,49
sperziebonen, diepvries AH 0,75
snackradijs, 250 gr Lidl 0,69
rucola Lidl 0,89
 3 potjes  lampascioni in zonnebloemolieVMN Lidl 0,75
kwark Coop 0,69
kwark, halfvol* AH 0,99
Snacks/ hapjes    
kalamata olijven, pot Lidl 1,79
verse olijven, 2x 150 gr* AH 3,00
kleintje kaas AH 1,00
afzonderlijk verpakte koeken AH 0,99
ijs, minimix 8 stuks AH 1,49
gevulde wijnbladeren Lidl 1,49
Dranken    
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     36,08
Diversen   0,00
kattenvoer   2,79
TOTAAL   38,87

6 opmerkingen:

  1. Het is een beetje een vakantielijstje, met lekkere mediterrane dingen als olijven, gevulde wijnbladeren...Op culinaire vakantie in eigen huis.
    Groet, G

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ben ik toch heel benieuwd wat gevulde wijnbladeren zijn, nog nooit van gehoord. Een hartelijke groet Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben fan van de Lidl maar niet van hun rucola. Voor iets meer geld veel lekkerder bij appie en ook veel langer houdbaar. Ik gebruik ieder dag een beetje rucola op mijn kaas als broodbeleg en daarom vin ik het fijn als je er langer mee kan doen. Ruik maar eens in het zakje… vaak al voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken een muffe geur

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.