dinsdag 17 mei 2022

Koukleum

Tegenwoordig heb ik het altijd koud! Nog niet zo lang geleden had ik het nooit koud. Nu ben ik regelmatig een stuk kouwelijker dan andere mensen. De afgelopen dagen was het heerlijk warm. Mensen lopen rond met blote armen en benen. Ook ouderen, mensen van mijn eigen leeftijd. Alleen mouwloze hemdjes + rokjes of korte broeken. Mij niet gezien!
Brrr veel te koud!
Ik draag dus nu een legging en een t-shirt met lange mouwen onder een jurk van vrij dikke katoenen tricot. Hier kun je het onlangs gekochte jurkje terugzien, ik schreef er een blogje over.

Ik slaap nog steeds onder een voorjaarsdekbed, in een winternachtpon met lange mouwen en als ik net in bed lig, dan zet ik de elektrische deken nog even op zijn max. om het bed lekker door te warmen. Ook al is het op mijn slaapkamer 19 graden.

In mijn woonkamer zit ik standaard met een dekentje over de knieën en draag ik steeds een vest over een kledingstuk met lange mouwen en van blote benen en blote voeten is nog geen sprake!
Gisteravond was het in de kamer 20 graden en ik zat te rillen toen ik even zonder vest zat.

Mijn oudste dochter is ook kouwelijk, altijd al en jongste heeft het in T-shirt met 17 graden al warm genoeg. Ik span nu de kroon wat kouwelijkheid betreft!

Wanneer is dat kouwelijke begonnen? Volgens mij toen ik bijna 2 jaar geleden gewicht begon te verliezen. Ik had toen nog een BMI van ver boven de 30, maar toch had ik het snel koud

Ik ben heel benieuwd wat een hittegolf mij brengt! Zou ik daar dan helemaal geen last van hebben?

10 opmerkingen:

  1. Oh ik herken het. In jas met trui er onder buiten fietsen en mensen in tshirt zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dát is dan weer het nadeel van afvallen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, ik ben ook kouwelijk.Ik slaap nog onder een zomerdekbed met daarover heen een deken. Ik draag altijd kleding met een vestje er over. Heb ik het warm dan kan het makkelijk uit. Ik heb in de loop van de tijd een verzameling van allerlei kleuren opgebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afgevallen ben ik niet, weeg meestal zo rond de 75 kilogram, maar ik heb het de laatste tijd ook veel sneller koud. Volgens mij heeft het ook met onze leeftijd te maken, tot voor en aantal jaren had ik het nooit kou, droeg nooit handschoenen, geen muts.
    Deze winter waren we in Australië, behoorlijk warme zomer (tussen de 30 en 40 graden) geen last van gehad mits ik kalm aan doe. De warmte is hier droog dus of ik in Nederland last van de hitte krijg, nog geen idee.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik word dit jaar 70, het is heel goed mogelijk dat leeftijd ook een rol speelt. Bij mij is het waarschijnlijk de combinatie van gewichtsverlies een leeftijd.

      Verwijderen
  5. Dat zou wel een fijne bijkomstigheid zijn Aaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leeftijd speelt zeker een rol en doorbloeding vd bv benen. Partner had aldoor koude voeten en dat hielp hem uit de slaap, had al electische denken en kleintje voor voor en najaar. Ik stelde kruik voor maar eigenwijs als mensen zijn was dat een raar idee 😁.
    Tot ik hem gewoon in bed legde aan voeteneind en de ochtend erna hartelijk bedankt werd, hij vond het heeeel fijn.
    Tja soms is de oplossing zo simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Aaf, gewichtsverlies heeft er zeker mee te maken, metabolisme ook, en leeftijd. Ik heb het iets eerder koud dan toen ik zwaarder was, nu met het mooie weer niet, maar zodra het 15 graden of minder is moet ik echt meer laagjes aan. In bed heb ik het altijd warm, slaap altijd in een nachtpon met dunne bandjes en dan ligt manlief in een badstoffen pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zou best met leeftijd te maken kunnen hebben. ik begin langzaam in de overgang te komen en merk dat ik het juist vaak bloedheet heb, hahaha. Maar als ik nadenk over de lieve oudere dames in mijn leven dan droegen/dragen die inderdaad veel vaker een vestje dan gebruikelijk is bij jongere mensen.
    -JennyL

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het nooit koud . Ik vind de nachten alweer veel te warm, lig naakt in bed en vaak duw ik mijn donsdeken gewoon helemaal weg omdat het te warm is ... Ik wijt het aan de leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.