dinsdag 19 april 2022

Kringloopvondsten

Ik had 0 kinder DVD's en dat is wel wat heel weinig. Dus ging ik afgelopen week in de kringloop op zoek naar een leuke aanvulling van mijn DVD-collectie, die tot nog toe alleen uit DVD's voor volwassenen bestond.
In de kringloop koos ik 7 DVD's uit, deze:

Ze kostten een euro per stuk, niet duur voor deze DVD's voor mijn kleinkinderen.
Het is ook altijd leuk om bij de kleding te kijken, daar vond ik een mooie sweatstof  jurk met borduursel van het merk Didi, van 100% katoen, voor €4,50.
Vervolgens zag ik bij de gratis mee te nemen nog een mini poppetje. Erg leuk voor oudste kleindochter, die is verzot op dergelijke poppetjes.

Meestal breng ik ook iets in. Deze keer de laatste 3 nummers van het tijdschrift Genoeg, die legde ik in de gratis mee te nemen kast. Dan kunnen anderen die weer lezen.

16 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zo'n meeneem en ruil kastje. Vroeger kocht ik elke maand een boek, maar dat kan niet meer nu ik AOW krijg. Dus ik ben super blij met het boeken kastje hier in de straat, net een ruil bibliotheek. Alleen liggen er nooit tijdschriften, dat is wel jammer. Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een jaar geleden uit die meeneemkast een heleboel nummers van het tijdschrift Gardenersworld meegenomen. Gelezen en van genoten en vervolgens weer teruggelegd en oude nummers van Genoeg toegevoegd.

      Verwijderen
    2. Maar anoniem, waarom geen bibliotheekkaart aangeschaft? Behalve boeken lenen kun je in de bibliotheek allerlei kranten en tijdschriften lezen.

      Verwijderen
    3. En om die tijdschriften in de bieb te lezen hoef je zelfs niet eens lid te zijn!

      Verwijderen
  2. ZO dom, ik kan geen afscheid nemen van mijn Genoegs. Dus er ligt een doos met tijdschriften sinds 2004 ofzo, toen ik mezelf een abonnement cadeau gaf... Mmm - 20 jaar oud - zou dus eigenlijk wel goed zijn om ze weer door te geven! Mooie kringloopvondsten! Ice Age vind ik zelf (tot mijn schande, ik BEN een groot mens!) ook wel heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Ice Age 1 in de bioscoop gezien en ook ik vond de film heel leuk. De Ice Age films zijn voor alle leeftijden.

      Verwijderen
  3. Wat zullen je kleinkinderen blij met je zijn : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ice age is erg leuk. Ik heb zelf ook nog redelijk wat DVD's van 'vroeger' voor de kinderen. Disney, Pixar. Zelf ben ik groot fan van Toy Story.
    Maar ook heel leuk: Knofje, Pluk vd Pettenflet, Dik Trom (die staan ook op Netflix geloof ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dvd’s! Dezelfde jurk heb ik jaren geleden gekocht en helemaal versleten, droeg zo fijn!
    Met jouw lengte is dit haast een mini jurk, denk ik. Of draag je de jurk als tuniek?
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat je dezelfde jurk had! Ik wilde de jurk inderdaad als tuniek gaan dragen. Op een legging of zo.

      Verwijderen
  6. Mooie basisjurk, met een kleurige sjaal of ketting zie je er elke keer anders uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op npo vindt je ook vaak leuke films voor kinderen, lidgeld 2.95 per maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke jurk heb je gekocht. Als het weer nog even zo doorgaat dan kun je hem binnenkort zeker al aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helaas is de bibliotheek die voor mij te belopen was verdwenen, hier in de binnenstad van Amsterdam moeten wij nu naar de hoofd bib bij het CS.
    Dat kan, met de metro, maar dat kost ook weer geld. Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij genoten van de dvds van Muis en Moffel en piertje, pipi langkous en chugginton.
    Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kunt bij de bibliotheek e-boeken lenen, ik lees ze op mijn tablet maar kan ook op een laptop etc.
    Ik doe dit al jaren, vooral als ik door omstandigheden niet naar het filiaal in mijn dorp kan gaan.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.