vrijdag 20 mei 2022

Voor het eerst een verspil-me-niet zak gekocht!

Gisteren kocht ik voor het eerst een verspil-me-niet zak met groente en fruit.
Er zaten 2 appels in, 2 rode pepers, 2 Adjuma / Madame Jeanette geel, 3 grote bananen en een krop sla.
Ik kocht ze inclusief het duurzame tasje voor 1 euro.

Wat was het waard?
1 goudreinette à 160 gram = €0,32
1 royal gala appel à 155 gram = €0,42
3 bananen, in totaal 550 gram = €1,09
2
Adjuma / Madame Jeanette pepers = €0,78
1 krop sla = €0,95
2 rode pepers = €0,90
1 herbruikbaar groente en fruit zakje = €0,30
Totale prijs als je de inhoud afzonderlijk koopt: €4,76

Ik vind het een goede koop en dit ga ik er mee doen:
De appels bewaar ik nog even in de koelkast
De bananen eet ik de komende dagen op en dat geldt ook voor de sla. De nog niet geconsumeerde sla komt in de koelkast.
De pepers snij ik in stukjes en vries ik in. Waarbij ik er rekening mee houd dat met name de gele pepertjes (madame Jeanette) héél heet zijn! De rode pepers vallen daarbij vergeleken heel erg mee. De halve gele peper stoof ik mee en haal de peper voor het eten uit de maaltijd.

Koop jij wel eens zulke zakjes, of too-good-to-go pakketten?


15 opmerkingen:

  1. Ik heb nu een paar keer een doos of tas vol levensmiddelen via de Too Good To Go-app gekocht, dat zijn levensmiddelen die aan het eind van de dag, op of de dag na de tht-datum, niet verkocht zijn. De winkelier verkoopt die dan voor een vriendenprijsje.
    De bakker gaf ons 4 stokbroden, een witbrood, en 5 croissant/chocbr voor €3,99; de biosupermarkt gaf voor €4,99 een zakje veldsla, een pompoenquiche, een stukje brie-met-vulling, 2 appels, een seitan-champignon-stoofpotje (niet lekker), een smoothie. Daarvan heb ik uiteindelijk de smoothie, stoofpotje en quiche weggegooid omdat ze niet lekker waren of er verdacht uitzagen. Gemengde resultaten, dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De AH waar ik slechts eenmaal per maand kom heeft ze nog niet. TGTG doe ik wel elke wek 1-2x vd Lidl en aangezien andere aanbieders verder weg zijn of late ophaaltijd alleen als het echt te combineren is. De Jumbo heeft de afgeprijsde bak maar vaak vind ik de afprijzing dan weer te weinig voor iets wat ik anders waarschijnlijk niet zou kopen.
    Maar al met al doe ik wel mijn best zoveel mogelijk aan voedselverspilling tegengaan mee te werken. Ook thuis gooi ik zelden iets weg, kan altijd wel in de soep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop wel eens een box bij de Lidl, alleen groente en fruit. Niet alle groente is altijd ok, ik heb wel broccoli, champignons en spinazie weggegooid. Snap niet dat ze dat nog in de box durven doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee wij hebben een eigen moestuin en ik heb gehoord dat best veel groenten eigenlijk dood zijn zo zien ze er uit.
    Maar ieder zijn keus wat hij/zij doet daar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie oogst! Mijn AH heeft ze ook, maar de inhoud is bedroevend. Niet eens een euro waard. Dus ik laat ze liggen. TooGoodToGo doe ik ook niet meer. In mijn vorige woonplaats had ik wel hele fijne TGTG adresjes, die mis ik nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik haal regelmatig een broodbox van too good to go. Goede inhoud. Vandaag nog 4 broden, 2 zakken bolletjes en 4 bananencakejes voor €3,33. Erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de verspil-me-niet zakjes geweldig! Vooral omdat je kunt zien wat er in zit. Ik koop ook vaak too good to go boxen bij een paar winkels waarvan ik weet dat ze er geen troep in stoppen en die zijn ook fijn. Maar de AH zakjes zijn voor mij echt een cadeautje elke keer.
    -JennyL

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben fan van TGTG.
    Ik koop nooit meer bakkersboxen, want daar zit teveel lekkers in. Ik bak ook graag zelf iets lekkers. Dus dan wordt het te veel van het goede.

    Ik haal wel bij Lidl en Coop. Je moet er wel héél snel bij zijn, want binnen een minuut zijn ze uitverkocht. Altijd leuk om met een tas vol (lekkers) thuis te komen. Zo proeven we ook eens andere dingen.

    Als een TGTG-box beoordeeld is met minder dan 4 sterren, dan sla ik over.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een van de Olifant-vestigingen in de stad waar ik woon heeft een grote (horeca-) koelkast. Regelmatig fiets ik er naar toe en kijk of er wat van mijn gading bij is. Mijn weekmenu pas ik aan aan de ‘oogst’. Ik word hier altijd erg blij van.
    In het verleden kocht ik wel eens Too Good To Go boxen bij supermarkten. Daar zat echter zo vaak en zoveel zoetigheid (vlaaien, taarten, luxe broodjes) in dat ik dichtgroeide.
    Uit louter zelfbehoud ben ik daarmee gestopt.



    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zag ze laatst liggen bij AH, maar er waren een paar met gele broccoli en eentje met sla die zo slap was als gekookte spinazie. Misschien was de rest wat in de zakjes zat wel goed, maar ik vond dit een belediging voor de klanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de tgtg van de lidl neem ik wel als ik in de buurt ben die dag. Onze nieuwe lidl wordt over een paar weken geopend en nu moeten we nog naar het volgende dorp. de verspilmeniet zakjes zijn hier snel op. ik heb er pas 3 kunnen scoren in de afgelopen maanden., Bij de bakker probeer ik eens in de maand te doen. Er zit elke keer zoetigheid bij. Best wel lekker maar niet OK voor mijn lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In mijn dorp is dit aanbod er nog niet maar ik vind het een heel goed idee. Ook groenten die qua vorm afwijkt, buitenbeentjes, vind ik een superidee. Een kromme wortel is even lekker als een rechte wortel. Ik woon momenteel in Kreta en daar maken ze zich terecht veel minder druk om de vormgeving. De sinaasappels bijvoorbeeld zien er niet uit maar zijn enorm sappig en zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind je het altijd lonen Aaf? Ik koop ook regelmatig zo'n zakje voor een euro. Maar soms zitten er te bruine bananen in (rot) of een paar mandarijnen met een oud appeltje. Vorige week een zakje gescoord met een mango appel en prei die goed te eten waren. Eline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou niet weten of het altijd loont. Het was mijn eerste zakje en ik heb ook nog nooit een too-good-to-go pakket aangeschaft. Dat laatste lijkt me voor mij als alleenstaande gewoon veel te veel.

      Verwijderen
  14. Vandaag een verspil-me-niet-zakje met 3 citroenen, 3 grapefruit en een mandarijn. Goede deal voor 1 euro. Elke keer kijken loont. Groeten Eline

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.