woensdag 6 juli 2022

112x voordelig zwemmen

Ik zou bijna schrijven: zuinig zwemmen, maar zuinig zwemmen doe ik niet en zo zou ik mijn zwemmen ook niet willen noemen.

Zuinig zwemmen is voor mij gratis zwemmen, in buitenwater. Omkleden zonder accommodatie, je kleding en spullen in het gras leggen en zwemmen. Het zou wel kunnen hoor, naast het zwembad waar ik zwem, is een meertje met een zandstrandje. Daar zou ik kunnen gaan zwemmen. Er is in de zomer regelmatig blauwalg, maar afgezien van dat, zou ik daar uiterst zuinig kunnen zwemmen.

Het punt is alleen dat ik niet van zwemmen in buitenwater houd. Het is me te koud en de bodem is te modderig, tref ik mijn spullen nog wel aan als ik weer uit het water kom, of is er wat gestolen?
Het is mij lang geleden, op vakantie, bij zwemmen in de Middellandse zee wel overkomen dat een deel van de kleding en mijn zonnebril gestolen waren. Ik declareerde bij de reisverzekering, maar kreeg niets vergoed, ik had niet goed op mijn spullen gepast. Eigen schuld dat ik bestolen was.

Daarom zwem ik in het zwembad, met een abonnement. Dat jaarabonnement koste €284,70.
Ik heb tot vandaag 112x gezwommen op het abonnement dat ik op 28 januari aanschafte. Per keer kostte dat zwemmen omgerekend nu €2,54.
Als ik zo doorga, dan komen er nog zeker 120 keer bij, of misschien wel nog wel meer en wordt het helemaal voordelig!

3 opmerkingen:

  1. Hi Aaf, volgens jouw definitie zwem ik zuinig. Ik zwem vooral met heel veel plezier! We zwemmen met een wisselende groep mensen op een tijdstip dat er niet heel veel mensen zijn en dat is heel vertrouwd. Je zult ons niet aantreffen tussen de zonnebadende moeders, spelende peuters en flirtende tieners.
    Het water wordt iedere twee weken op kwaliteit gecontroleerd. Ik ben erg blij met zomerbuien tussen de warme periodes door, want dat houdt het water schoon.
    Een groot voordeel van buitenzwemmen vind ik, dat het water zoveel zachter is dan zwembadwater, en dat de bacteriën en schimmels van mensen sterker verdund worden. Ik heb een cursus gedaan in het zwembad en had na 2 weken zwemmerseczeem, heel vervelend. Ik zwem dagelijks buiten en heb dan geen enkel probleem met mijn tenen!
    Maar stiekum ben ik ook wel blij dat veel mensen een hekel hebben aan buitenzwemmen, want daardoor wordt het niet te druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je zo vaak gaat zwemmen Aaf, heel gezond om veel te bewegen en de prijs per zwembeurt wordt steeds voordeliger. Buiten zwemmen kun je volgens mij beter in een groepje doen dan alleen, ook i.v.m. met de kou van het water. Kun je na je heupoperaties weer een normale schoolslag zwemmen? Ik heb op vakantie in mei een paar keer gezwommen na 1 heupoperatie maar kon met het geopereerde been nog niet zover opzij als zou moeten. Ik hoop dat het na 2 heupoperaties en revalidatie goedkomt.




    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zwem het liefste in natuur water. Koud water vind ik ook zalig. In het binnenbad zwemmen vind ik niet zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.