vrijdag 14 oktober 2022

Waardebon ter waarde van €6,89 weggedaan

Een tijd geleden ontving ik meerdere AH krasloten.
1 van die loten was een waardebon voor een tube Oral-B Gevoeligheid & Tandvlees Calm Origineel tandpasta.
Normale prijs €6,89.

Nou!
Die wilde ik wel!
Helemaal gratis dure tandpasta!
Misschien was het een weldaad voor mijn tandvlees en sowieso een tijd lang héél goedkoop tandenpoetsen!

Deze soort tandpasta

Dus ging ik naar de winkel om de tandpasta te scoren.
Nooit, maar dan ook helemaal nooit, was deze tandpasta verkrijgbaar en in sommige winkels was er niet eens een plek voor ingeruimd in het schap.
Ik heb wekenlang het bonnetje met me meegedragen naar de supermarkt. En ik ben heel vaak in de supermarkt geweest.
Helemaal voor niets dus!
Begin deze maand was de actie afgelopen.
Zo'n bonnetje, dat noem je nu met een mooi spreekwoord:
Iemand blij maken met een dode mus!
Sinds kort is deze tandpasta uit het on line assortiment
Ik voel me misleid!

Wat is jouw ervaring met die krasloten?

36 opmerkingen:

  1. Ik vond het een superleuke actie en helemaal in een tijd dat de boodschappen steeds duurder werden. Desondanks ook 1 bon die, bij mij in de buurt, niet in te leveren viel. De bonnen komen echter vanuit de leverancier en niet AH. Dus als oral b zijn restje, wellicht niet goed verkopende, tandpasta zo wil kwijtraken, maar er is geen voorraad meer, tja dan loop je hem mis. Ik zou er niet teveel om treuren. De meeste oral-b tandpasta schuurt veel te veel, waardoor je glazuur alleen maar eerder op is. Aldus mijn tandarts, die wel gewoon de oral b incentives op de balie heeft staan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ervaringen? Ik heb eentje weggegeven (iets wat ik nooit gebruikte) en eentje weggedaan (die kreeg ik, net als jij, nergens te pakken). Ik had er in die periode relatief veel, en in mijn ervaring waren ze allemaal rond de € 1 in waarde, sommige wat meer. Dus die tandpasta van 7 euro, dat was puur een lekkermakertje. Nooit de bedoeling geweest dat je die ook echt zou scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had een bon voor amandelmelk, die ook eerst wekenlang niet te vinden was in de winkel. Uiteindelijk was hij er wel en nam de medewerker bij de zelfscankassa het bonnetje niet in, dus heb ik het twee keer kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dit regelmatig als ze de Bavaria 0% in de aanbieding of bonus box hebben. Aanbieding 2+1 gratis maar kan je er dan 3 in de winkel vinden? Nee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had een aantal interessante producten die steeds op waren (non food). Die mocht ik inruilen tegen een andere kraskaart en dat heb ik in enkele gevallen na een paar weken gedaan. Het bonnetje voor afwasmiddel heb ik bijna een maand bewaard en toen zag ik eindelijk een flesje in de schappen staan. De tandpasta bonnetjes heb ik uiteindelijk niet kunnen verzilveren. Maar, er staat vast wel ergens in de kleine lettertjes op = op. De actie bleek uiteindelijk niet zo interessant voor mij, omdat ik de food producten eigenlijk nooit eet/drink inclusief de croissants. Maar wel heel lekker afwasmiddel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vaatwastabletten, wasmiddel bleek bij diverse filialen gewoon niet aanwezig.Ook niet buiten mijn woonplaats. En ja, ook telkens met die bonnetjes op pad. Een hoop “getut” voor weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb alle krasloten, en dat waren er echt veel want we doen 1 x in de 2 weken de boodschappen bij AH, ongeopend weggegeven aan degene die achter mij bij de kassa stond. Bij de eerdere kraakactie heb ik ze eens geopend en er zat niks bij wat wij gebruikten. Veel koek, snoep, frisdrank, bewerkte producten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had er een paar, koop nooit zo veel bij AH. Wat blikjes fris, als ik me goed herinner. Die nam ik wel mee, is aangelengd met veel water best lekker op zijn tijd. Ik had ook een héle dure, van vaatwastabletten, van iets van € 8,00. Alleen heb ik geen afwasmachine.... In mijn woonplaats nooit te krijgen, uiteindelijk op 30 september, in de verlenging dus, ergens anders, waar ik toevallig langsreed, gekocht. Ik ga nog bedenken aan wie ik ze weggeef!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt niets betaald voor die bon, dus waar maak je je druk om!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg de bonnen inderdaad gratis, maar ik heb me er wel aan geërgerd, daarom vond ik het een mooi onderwerp voor een blogje.

      Verwijderen
    2. ze scheppen inderdaad n verwachting die niet voldaan wordt, dus ja ik zou me er erg aan ergeren. Het viel mij op dat er vooral 'meuk' via de krasloten te krijgen was. De croissantjes waren heerlijk :)

      Verwijderen
  10. Ik snap dat het de bedoeling van zo'n kraslotenactie is, dat klanten vaak terugkomen in de winkel, maar ik vind het aanbieden van artikelen die er nooit zijn getuigen van weinig respect voor klanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had steeds dingen die ik niet eet of drink (cola zero) of niet gebruik (heel veel wcblokjes). Heb deze actie maar laten gaan…

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou de bedrijfsleider/franchisenemer er op aanspreken en eventueel een mail naar het hoofdkantoor. Niet alleen om de niet-aanwezige tandpasta (sowieso veel te duur) maar om de manier waarop met klanten omgegaan wordt!.
    Bovendien zijn krasloten milieuvervuilend!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de vraag inderdaad aan de beste man gesteld. Hij wist het ook niet. Zijn mening wordt ook niet gevraagd. Hij wordt er ook mee opgezadeld.

      Verwijderen
  13. Balen zeg! Maar helaas herkenbaar. Vaak zijn dit soort 'cadeautjes' uiteindelijk een wassen neus....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had heel veel bonnen, deels ook gekregen. Uiteindelijk heb ik één product niet kunnen ophalen. Ik was er blij mee, en heb ook nog andere mensen blij kunnen maken met de producten die wij zelf niet gebruiken.

    Je krijgt iets. Het is op = op. En er waren leveringsproblemen, dat ligt aan de producent. AH heeft het kunnen ophalen van de producten zelfs nog met een maand verlengd. Dat er dus slecht met klanten zou worden omgegaan vind ik, als je dat op basis van deze actie zegt, nogal overdreven eerlijk gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch vind ik het slecht, ondanks de verlenging van een maand. Ze hadden beter moeten communiceren dat je een alternatief kunt krijgen als iets lang niet op voorraad is. Het waardebonnetje kreeg ik in de eerste week van de actie. Dan is er van op = op in mijn ogen nog geen sprake.

      Verwijderen
    2. In onze Appie waren er leveringsproblemen voor het overgrote deel van de producten (zelfs de snoepjes), voor verreweg de meeste weken van de actie. Dus in die zin niet de meest goed georganiseerde actie ooit.

      Verwijderen
  15. Hallo Aaf, ik had ook dit bonnetje van de Oral B, maar dit product was nooit op voorraad. Ik heb toen een medewerker aangesproken bij de AH Oosterhoogebrug en na overleg met een leidinggevende mocht ik een andere tube Oral B meenemen. Dus heel netjes en klantvriendelijk opgelost door de AH.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik ook moeten doen! Een goede tip voor een volgende keer!

      Verwijderen
    2. O dat deden ze bij ons niet helaas! Je kon wel een nieuw kraskaartje krijgen (ruilen dus)

      Verwijderen
    3. Bij onze AH kreeg je iets vervangende als het product er niet was. Eline

      Verwijderen
  16. Krasloten ........ spreek er me niet van.
    Ooit kreeg ik een kraslot bij de MediaMarkt. Ik mocht mijn gegevens invullen via de een of andere site en kreeg een gratis lot van de vriendenloterij. Dat gratis bezorgde me een abonnement bij de vriendenloterij. Natuurlijk won ik niets alleen werd er €12,50 afgehouden voor een nieuw lot. Eer ik daar weer vanaf was. Een gratis kraslot gooi ik meteen in de kliko. Ik wil ze niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel herkenbaar. Zo heb ik wekenlang met 2 bonnetjes in mijn portemonee gelopen voor een gratis product.(Sterker nog, ze zitten er nog in.) Steeds in afwachting tot het geleverd zou worden. Te braaf gewacht denk ik, nu is het verlopen. Iemand schreef dat hij om een vervangend product gevraagd had, goed gedaan! Dit is niet bij mij opgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier kon je bij de AH je kraskaartje omruilen als je iets gekrast had wat ze niet in het assortiment hadden. Bij goedkope dingen heb ik dat gedaan. Ik kraste ook waspods. Dure dingen, dus ik had geen trek om te ruilen. Winkel kon ze niet bestellen en verwees me naar de klantenservice. Klantenservice gebeld. Kostte me 3 kwartier, maar toen werd me een cadeaubon van €10,= beloofd. (gesprek duurde zolang omdat ze het bedrag maar steeds in korting wou brengen op een online bestelling, maar ik bestel niet online. Dus steeds in de wacht omdat ze moest overleggen). Na een week nog geen cadeabon in de mail, dus maar weer bellen. Kostte me weer een 1/2 uur, want ik werd weer meerdere keren in de wacht gezet. Uiteindelijk werd de bon gemaild.
    Ik vermoed dat het steeds in de wacht zetten gewoon een trucje van ze was om me te ontmoedigen. Lukte niet, want mijn belbundel was nog lang niet op en ik had de telefoon op speaker en kon ondertussen dus fijn de krant lezen. ;-)
    Ipv waspods (die ik niet wil gebruiken) heb ik fijn een tientje gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik ook volhouden het gaat dan niet alleen om het geld maar om het principe

      Verwijderen
    2. Wat een negatieve instelling zeg. Je belazerd een bedrijf om een bon die je hebt gekregen, die je niet wilt gebruiken om een tegoedbon te krijgen. En dan krijg je die uiteindelijk, denk je serieus dat de klantenservice dit zelf mag doen, niet elk uitgekookt scenario zal uitgedacht zijn van te voren, en dan denk jij dat ze bij de klantenservice zitten om jou, iets wat je (overigens uit coulance, want geen verplichting) is toegezegd niet te geven???

      Over complottheorien gesproken.
      Wees eens tevreden.

      Verwijderen
    3. Anoniem 20.08: Waarom zou dit belazeren zijn?

      Verwijderen
    4. @ anoniem van 7.31 Ik ben wel heel benieuwd waar ik AH belazerd zou hebben volgens jou. Klantenservice mag zelf wel iets beslissen. Ik werd steeds in de wacht gezet en dat was volges mij een trucje van de callcenteragent, een trucje om mij te ontmoedigen.
      Ik denk dat het niet bewust is dat ik de 1e keer de bon niet kreeg. Mogelijk een storing bij uitgaande mail? Of moest de backoffice nog iets fiatteren?
      Zit je hier nu een beetje te stoken of heb je gewoon de tekst niet goed gelezen?

      Verwijderen
    5. Je belazerd de AH door een actie dusdanig te verdraaien dat ze zich van hun goede kant willen laten zien door jou tegemoet te komen, omdat jij jet gratis product, WAT JE NIET WILDE GEBRUIKEN, niet kon ophalen. Daar belazer je ze dus. Door dit soort reacties zullen dergelijke acties steeds minder komen want het wasmiddel komt van de producent, maar de 10 euro van AH en als die kosten teveel oplopen gaat het over.

      Ik stook niet. En ik kan prima lezen, had jij ook kunnen doen bij de actievoorwaarden.
      Jouw opmerking dat het een truucje is zegt meer over jou dan de klantenservice van AH.

      Verwijderen
  19. Ik vind het een beetje zeuren. Mensen denken zo vaak ‘recht’ op iets te hebben. En dan gaan ze heisa maken bij jonge winkelmedewerkers als het er niet is. Wat doen jullie gratis voor een ander?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ehmm, Ik doe nogal eens iets "gratis" voor een ander - mijn vrijwilligerswerk, burenhulp... Maar wat heeft dat met deze actie te maken? En dat een winkel (te) jonge winkelmedewerkers inzet is de zaak van de winkel. Natuurlijk mag je je best extra bewust zijn dat de medewerker ook gewoon het beleid van de bedrijfsleider of van het hoofdkantoor uitvoert, maar als hij of zij er niet uitkomt kan er altijd een leidinggevende worden geroepen (die soms ook jong is, maar wél de verantwoordelijkheid heeft!)

      Verwijderen
  20. Wat een rare discussie.Het gaat om bonnen waarmee je gratis een product kunt krijgen.De meeste dingen zoals frisdrank, snoep etc.blieven de reageerders hier niet eens. In de discussie lees ik woorden als : trucjes, belazeren, principe enz. Belachelijk gewoon. Waar gaat dit over? Maak je druk om wezenlijke dingen en niet om dit soort flut.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.