woensdag 30 november 2022

Goedkoop naar de film!

Voor 1 euro kun je in het wijkcentrum naar de film! Niet vaak hoor, het is 1x per maand filmavond en in de zomermaanden draait er geen film. Lees hier meer over het filmhuis.
Net toen ik dacht dat het wel wat voor mij zou zijn om eens een keer in het wijkcentrum naar de film te gaan, kwam corona en werd het aanbod ingetrokken of zag ik het zelf helemaal niet zitten om naar de film te gaan en een hele avond met een mondkapje op te zitten.
Daarnaast draaiden er in het verleden nogal eens films die ik al gezien had, op TV of in de bioscoop.
Maar nu ga ik morgen dan toch voor de eerste keer naar het filmhuis in de wijk!
Kore-Eda: Like father, like son JAP – 2013
De film wordt niet op de Nederlandse Wikipedia genoemd, maar wel op de Duitse en Engelse en aangezien ik makkelijker Duits lees dan Engels, hierbij een citaat in het Duits over de kritieken.
"Der Film erhielt überwiegend positive Kritiken. Bei Rotten Tomatoes sind 87 % der Kritiken positiv bei insgesamt 90 Kritiken; die durchschnittliche Bewertung beträgt 7,6/10. Im Kritikerkonsens heißt es: „Mit einfühlsamem Drehbuch, geschickter Regie und kraftvollem Schauspiel nutzt Like Father, Like Son vertraut erscheinende Elemente, um eine zum Nachdenken anregende Geschichte zu erzählen.“ („Sensitively written, smartly directed, and powerfully performed, Like Father, Like Son uses familiar-seeming elements to tell a thought-provoking story.“)"

Kijk eens aan!

Festivalposter

Bijkomend voordeel op koude winteravonden: ik hoef thuis niet te stoken. Ik betaal nu ongeveer €2,50 per kuub gas. Dat stoken kost al gauw 2 of misschien wel 3 euro per avond bij de huidige gasprijzen!

6 opmerkingen:

  1. Hihi, ja over die gratis warmte zonder dat jij er voor hoeft te stoken: ik denk dat er veel werknemers zijn die weer op de werkplek zitten in plaats van thuis werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat denk ik ook!
      Ik betaal op dit moment bijna €2,50 per kubieke meter (€2,48 om precies te zijn). Ik kan je verzekeren, dat gaat hard met de kosten!

      Verwijderen
    2. Is die gasprijs (€2,48 per kuub) inclusief de €190,= die je als tegemoetkoming hebt gekregen?
      Thea

      Verwijderen
    3. Die gasprijs per m3 staat los van de 190 euro tegemoetkoming. De tegemoetkoming heb ik al ontvangen en ik betaal het huidige verbruik in november volgend jaar, bij de jaarafrekening. Dan trekken ze er niet nog eens 2x 190 voor november en december af.

      Verwijderen
  2. Dan zit je voor een dubbeltje op de eerste rang.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.