In de afgelopen week kocht ik in de Lidl 3 artikelen die afgeprijsd waren van 99 naar 69 cent.
Alleen ............... op de bon werd de afprijzing niet doorberekend.
Het waren 2 pakken meergranen wraps, houdbaar tot april 2023. Nog tenminste een half jaar houdbaar dus, kennelijk gingen ze uit het assortiment.
En verder ging het om een zak slamix van 200 gram. Die slamix was nog 3 dagen houdbaar, lang genoeg.
Ik kocht maar weinig, dus viel het extra op. Ik verwachtte onder de 5 euro te betalen en ik moest €5,75 betalen. Had ik me vergist in de berekening?
Dat gaf aanleiding tot inspectie van de kassabon. En toen bleek dat de afprijzingen niet doorberekend waren.
mijn bonnetjes |
En dan zeg jij misschien: wat maakt dat nou uit, het scheelt maar 90 cent. Dat klopt, maar op de uitgave die ik deed, scheelt het toch ongeveer 16%.
Geld terug krijgen was nog niet zo eenvoudig. Ik kreeg eerst het volledige bedrag van de 3 artikelen terug en daarna rekende ik de 3 artikelen nogmaals af en dan voor de gereduceerde prijs.
Bij de jumbo krijg je bij zo'n fout één artikel gratis mee,als excuus.
BeantwoordenVerwijderenBij de Jumbo hier worden die “ fouten “ zo vaak en bij zoveel mensen gemaakt dat we er van overtuigd zijn dat het geen fouten zijn. En nooit een sorry , mag niet voor komen. Van de week twee pakjes vega stoofvlees die op 17 -10 al verlopen waren en bol stonden. Dat proberen ze dan nog te verkopen voor één euro
VerwijderenHet blijkt nogal moeilijk te zijn om juiste bedragen af te rekenen. En op zo'n kleine bon merk je het misschien nog, maar als ik weekboodschappen doe voor een gezin van vier valt het echt niet meer op. Ik check nu wel altijd of ik de juiste prijs scan bij de tht-aanbiedingen.
BeantwoordenVerwijderenwij halen altijd boodschappen bij de Lidl voor 1 maand en dat voor 6 personen ik kijk altijd de hele bon na en de meeste fouten worden gemaakt bij de groentes, rode paprika ipv rode uien , dure druiven ipv goedkope. Ik heb altijd mijn geld terug gekregen en een compliment dat ik zo,n . grote bon helemaal nakeek Gr. Cisca Servie
VerwijderenIk vind het bij de Lidl vaak mis gaan - ook dat er gewoon een hogere prijs wordt gerekend dan op het schap. Overigens werkt dat gratis artikel bij de Jumbo ook hiet niet altijd. ligt erg aan het filiaal, of misschien het tijdstip / de medewerker. Soms ben ik al blij als er excuses worden uitgesproken!
BeantwoordenVerwijderenJa de kassabon controleer ik altijd, maar mijn lidl heeft dan een ander systeem want kirjg gewoon de korting terug zonder tussenstappen.
BeantwoordenVerwijderenDe laatste maanden ben ik regelmatiger naar de Nettorama geweest, daar moet je echt even je weg vinden. Goed opletten dat heel vak de prijs die je ziet alleen is als je er twee neemt. Afprijzingen heb ik daar nog nooit gezien bedenk ik me nu. Of zoals bij Jumbo afgeprijzde bak.
Volgende keer eens vragen
90 cent is best de moeite inderdaad. Vervelend dat het niet automatisch werd doorberekend.
BeantwoordenVerwijderenDe kassierre heeft blijkbaar de kortingssticker over het hoofd gezien. En nadat het over de houdbaarheidsdatum is, is het nog niet meteen bedorven.Geartsje
BeantwoordenVerwijderenAls er ergens een kortingssticker op zit, zet ik dat product als eerste op de band. En zeg het even tegen de de kassamedewerker.
VerwijderenZo heb je nooit problemen en wordt de korting keurig verrekend.
Ik had de producten keurig met de kortingsticker naar boven gelegd. Dat doe ik altijd. Goed zichtbaar, maar toch ging het mis.
VerwijderenIk kom elke week bij Lidl, al jaren lang. Mijn kassabon klopt iedere keer tot op de cent. Kassabon controleren doe ik altijd, maakt niet uit hoeveel produkten ik koop.
BeantwoordenVerwijderenAnder filiaal, andere medewerkers.
Thea
Met zelfscannen bij de Lidl zie je gelijk of de prijs klopt. Gaat eigenlijk altijd goed. Ook doen ze nooit moeilijk met ruilen of terugbrengen.
BeantwoordenVerwijderenHier zijn bij de Lidl geen zelfscankassa's.
VerwijderenMeestal kijk ik op de bon of de kortingen eraf zijn getrokken. De rest kijk ik thuis na. Vervelend is dat toch dat deze fouten vaak gemaakt worden en altijd in het nadeel van de klant.
BeantwoordenVerwijderenIk hou dat zelf al lang niet meer in't oog, maar ik heb net als jij een tijd al mijn uitgaven bijgehouden. En het viel me op hoe vaak die afprijzingen niet werden doorgevoerd. Ik ging dan wel telkens verhaal halen in de winkel. En het voel me op dat ik nooit een rekening had waarin de fout in mijn voordeel was ....
BeantwoordenVerwijderenNu check ik dat alleen op de moment dat de kassière mijn producten scant , als ik er aan denk ...
Als je de boodschappen zelf scant zie je meteen of het goed is en hoeft je het niet allemaal achteraf na te rekenen. Yolanda
BeantwoordenVerwijderen