zaterdag 3 december 2022

Mijn boodschappen in de afgelopen week -> een goedkope week!

In de afgelopen week gaf ik maar weinig uit. Ik kocht goedkoop groenten en fruit doordat ik twee verspil mij niet (VMN) zakken kocht en verder aanbiedingen en wat afgeprijsde etenswaar.
Deze keer ver onder mijn budget van 40 euro, vorige week méér uitgegeven dan het budget. Zo gaat dat bij mij. Het bedrag is bedoeld als richtlijn, het is niet zo dat ik van mijzelf persé 40 euro uit moet geven en daar ook niet over heen mag.
De VMN zakken kostten mij 2 euro, maar de waarde was veel hoger. Die waarde heb ik opgezocht op de site van de AH en staat achter de artikelen. Opgeteld kom ik op €9,23, dat is inclusief de zakjes. 

26 nov- 3 dec. '22

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
2 avocado eetrijp * @ AH 1,46
stokbrood met desem* Plus 1,00
Beemster kaas* Plus 3,54
pindakaas A-merk, 100% pinda, grof gemalen, 2 potten* Plus 4,49
uien, 2 kg AH 1,79
broccoli * Plus 0,65
2 verspil mij niet zakken, (inhoud: zie onderstaande artikelen) AH 2,00
2 mandarijnen 0,20  
744 gram bananen 1,48  
155 gram goudreinette 0,26  
1 granaatappel 1,49  
1 rode paprika 1,09  
513 gram tomaten 1,73  
1 knolselderij 1,29  
1 krop botersla 1,09  
2 herbruikbare zakjes 0,60  
bouillonblokjes minder zout AH 1,29
soja yoghurt* 2x 750 ml AH 3,50
yoghurt Plus 0,69
Snacks/ hapjes    
bleu d'Auvergne, 2 kleintjes, totaal 186 gram Plus 2,00
biscuits AH 0,79
Dranken    
TOTAAL   23,20

Inhoud van de 2 VMN zakken

De labels van de twee zakken, er waren afgelopen woensdag enorm veel VMN zakken in het filiaal waar ik vaak kom.

In één van de VMN zakken zat een knolselderij.
Pulled  knolselderij is volgens een oud-collega van mij echt aan te raden. In z’n geheel (schoongeboend) in aluminiumfolie ruim een uur in de oven op 180 graden. Daarna uit elkaar trekken met 2 vorken. Dan BBQ saus erover en nog even in de oven. Dus dat ga ik binnenkort maken!
Broodje pulled knolselderij. Foto van oud-collega


10 opmerkingen:

  1. Ik stoof knolselderij in plakken, in wat boter of olie aanbakken, wat vocht en bouillonpoeder erbij en stoven tot zacht zo'n 14 minuten. BBQ saus erbij lijkt me inderdaad lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak aardappelpuree van half om aardappel en knolselderij. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd wel van knolselderij: geraspt, eventueel met wat appel, rozijnen, en dan een sausje van yoghurt, mayonaise en peper erover: lekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pulled knolselderij, dat heb ik nog nooit gehoord. Maar klinkt als iets leuks om te proberen! Die zakken waren zo te zien de moeite waard. Hier zijn ze eigenlijk altijd weg als ik kijk, maar ik kom ook niet zo vaak in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi dat er steeds meer initiatieven zijn gericht tegen voedselverspilling! ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knolselderijen vorige week zaterdag geoogst. Gewicht 450 gram. Op 18-3 gezaaid, in augustus bemest. Te weinig gewicht, te weinig bemest. Herenboeren hadden ook een te laag gewicht van zowel knolselderijen alsook rode kolen. Logisch, er mag niet met mest gewerkt worden. Wel met compost. Dit is de toekomst van Nederland.
    In de Lidl was er een vrouw voor me bij de kassa en haar selderijknol woog 860 gram en dat is 40 gram te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De knolselderij uit de VMN zak is ook wat ondermaats. Ik heb hem daarnet gewogen en hij weegt 611 gram.

      Verwijderen
    2. Gelukkig, ben ik niet de enige met te weinig gewicht in knollen. Erg weinig gewicht dus.
      Sommigen zeggen te weinig water, maar de watervoorziening in zuid Holland is dankzij de aanvoer van ijsselmeerwater uitstekend. Een mooi systeem is er aangelegd met mijn brede tuinslang. Bij mij was het de bemesting. Ik had vorig najaar veel bemesting op dit stuk voor spinazie. Zonder goede bemesting groeit dat niet. Maar te weinig bemest.

      Verwijderen
  7. Ik maak wel eens 'shoarma' van knolselderij. Dikke schijven roosteren in de oven is ook lekker. En inderdaad puree van half knolselderij half aardappel zoals Anneli doet eten wij ook vaak. Heel veel verschillende mogelijkheden met zo'n knol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt goed gescoord met de VMN zakjes, Aaf. Hier heb ik ze nog nooit zien liggen.
    Helaas heb ik geen oven, anders zou ik graag de pulled knolselderij uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.