zaterdag 4 maart 2023

Mijn boodschappen in de afgelopen week. €5,54 per persoon per dag voor voeding en drinken

Ik ben maar alleen, dus de rekensom is heel eenvoudig: 7x €5,54 = €38,78 heb ik deze week uitgegeven.
Deze keer weinig groenten gekocht, dat kwam doordat ik nog veel op voorraad had dat nodig op moest. Al weer weken geleden kocht ik een pompoen van 1230 gram. Die kreeg een klein rot plekje: hoog tijd om de pompoen klaar te maken.
De sojamelk heb ik niet allemaal opgedronken, ik heb een deel verwerkt tot bitterkoekjes griesmeelpudding. Heel lekker!

25 febr  '- 4 mrt 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
grapefruit * Plus 0,61
1 kg sinaasappels Markt 1,00
1,5 kg bloedsinaasappels @ Plus 1,75
cottage cheese, 200 gr AH 0,89
hoemoes, 200 gr AH 1,39
chocopasta* Plus 1,69
jam  Plus 1,39
volkoren bolletje* Plus 0,24
1 hele tijger volkoren @ AH 1,01
oude kaas, 3 plakken Plus 1,75
oosterse burgers, vega* Plus 1,30
wokreepjes, vega* Plus 1,46
2x gehaktballetjes vega * Plus 2,99
kipstukjes vega* Plus 1,49
200 gram ijsbergsla-melange* Plus 0,89
oesterzwammen, 240 gram Markt 1,00
Snacks/ hapjes    
biscuits AH 0,89
2x borek feta spinazie BB AH 1,63
bitterkoekjes Plus 1,95
Dranken    
4 flessen limonadesiroop BB AH 7,16
3 sojamelk AH 3,15
3 sojamelk Plus 3,15
TOTAAL   38,78

3 opmerkingen:

  1. Wij zijn met tweeën en gaven iets meer dan het dubbele uit aan de boodschappen. Zelfs mét verjaardag en twee dagen twee kinderen over de vloer en 1 dag een kleinzoon. Zijn wel uit eten geweest met het hele gezin om de verjaardag te vieren van manlief. Maar dat komt uit ons extra-potje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bekijk t nooit per week omdat ik soms heel veel haal en soms alleen wat brood. Ik koop vaak met stickerkorting, aanbieding, TGTG, producten die net over datum zijn. Restpartijen. Afgelopen week liet ik bewust dingen liggen omdat ze me echt te duur zijn geworden. Denk dat dit een omslagpunt is geworden dat ik de luxere dingen ga latej vallen. Want een bakje salade voor 3 euro vind ik echt belachelijk. Dan kijk ik wel wat ik zelf in elkaar kan flansen. Heb er van de week zelf ook al over geschreven op mijn blog.
    Volgende week probeer ik weer de supermarkt te vermijden. We hebben nog heel veel in huis en het campingseizoen komt er aan wat inhoud dat er in t weekend ook weinig uit de kasten verdwijnt hier. Dus wordt het eten uit voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mezelf €50 per week gegeven, maar zelfs is dat vaak nog te krap als ècht gezond wil eten. Vaak is vooral de bewerkte troep in de aanbieding met wat enkele groente en fruit.
    Wat je tegenwoordig voor toiletpapier betaalt is helemaal belachelijk!
    Lidl had altijd 20 rollen 3laags 200vel voor €5 in de aanbieding. Dat zelfde is inmiddels €9 geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.