maandag 24 april 2023

Heerlijk dat de busstakingen nu van de baan zijn!

Er is een nieuwe CAO en de busstakingen zijn verleden tijd!
Ik heb er veel last van gehad, vooral 's avonds op stakingsdagen. Dan waren de verbindingen ronduit slecht, ook in de stad Groningen. 
Een aantal keren moest ik op een stakingsdag naar het ziekenhuis, aan de andere kant van de stad!
Dat was erg lastig doordat er erg veel bussen uitvielen, soms wel 70% van de verbindingen.

Officieel was het geloof ik een staking van het streekvervoer, maar de bus die ik moest hebben om de wijk uit te gaan, rijdt door naar plaatsen buiten de stad of komt daar vandaan. Dus wel degelijk naast een stadsbus ook streekvervoer.
Ik kan kiezen uit 2 buslijnen. Eén lijn die de busverbinding vormt tussen Delfzijl en Groningen en een lijn die de busverbinding vormt tussen mijn wijk in het oosten van de stad Groningen naar het dorp Leek.
Dus bij stakingen in het streekvervoer altijd prijs!

Heerlijk dat het nu over is en ik nu weer volop met de bus op stap kan!

Bus. Bron wikipedia

PS ik heb overigens nog goed nieuws over het geld van Uitstap gemist! Ik blogde er kort geleden over.
Afgelopen donderdag is er €3,36 op mijn rekening bijgeschreven.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat er nu eindelijk betaald is, dat kost nogal een hoop gedoe, en gebel, en dus kosten, elke keer....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gekke is, dat in Mijn reishistorie op OV chip de uitcheck nu wel staat en het dus een correcte overstap is! Ik was er steeds al van overtuigd dat ik wél uitgecheckt had en er een storing was. Dat lijkt nu te kloppen.
      Aaf

      Verwijderen
  2. Hier rijdt nog steeds de helft van de bussen niet.. geen personeel. Dus euhm of de bus rijdt? Misschien.
    Hoe we dat doen? Nou er rijden heel veel auto's met 4 tieners om half 7 het dorp uit. Droppen de tieners een halfuur voor de deuren op school opengaan en de bestuurder gaat naar het werk. En terug.. soms zitten ze 2 uur op een bus te wachten. Soms is er iemand uit het dorp die er een handje mee kan nemen naar het dorp. En die bestuurders die ze heen droppen, die rijden op de terugweg om on the zien of er nog ongelukkigen staan..

    Afhankelijk zijn van het ov. Daar krijg je moeilijkheden mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, eerlijk gezegd valt hier ook zo nu en dan wel eens een bus uit door personeelsgebrek, het zijn er niet heel veel, maar de volledige dienstregeling wordt niet gereden.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.