zondag 29 oktober 2023

Een prikafspraak gemaakt!

Mijn zwemvriendin had al lang een afspraakbrief ontvangen en ik nog niets!
Ik heb het over de herhaalvaccinatie voor Covid.
Ik ben 70+, ik heb chronische ziektes als astma en diabetes en daardoor ben ik extra kwetsbaar.

Tot nog toe ging het nog steeds goed, misschien dankzij vaccinaties en misschien ook dankzij voorzichtigheid van mijn kant, en waarschijnlijk ook een flinke dosis geluk, maar ik ben nog nooit besmet, ik heb nog nooit Corona gehad en dat wil ik graag zo houden.
Omdat het voor mij zeker nuttig is om zo veel mogelijk beschermd te zijn tegen de gevolgen van een besmetting, heb ik zelf maar een afspraak gemaakt.
Volgende week mag ik weer een prik komen halen.
Ik heb na de inmiddels 5 prikken die ik in de afgelopen jaren gehad heb, nauwelijks bijwerkingen gehad. Dus ik haal vol goede moed de volgende. Waarschijnlijk moet ik ook een mondkapje dragen bij het halen van de prik. Dus ik neem voor de zekerheid eentje mee.


Binnenkort haal ik ook een griepprik. Ik heb al een oproep voor griepprik ontvangen. Dat is eind november. Ook die ga ik halen!

Kom jij in aanmerking voor de prikken en ga je deze prikken halen?

35 opmerkingen:

  1. Mijn moeder van 93 had een oproep gehad, ik ben met haar mee gegaan en kreeg ook gelijk de prik. Was een gezellig uitstapje. De oproep heb ik nog steeds niet binnen!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Partner kreeg de Coronaprik oproep en als je als partner ook in aanmerking komt mag je meteen meekomen. Vorige week gebeld, afspraak gemaakt uit 2 keuze mogelijkheden, kreeg de bevestiging op de tijd dan ik NIET wilde en alleen voor mij. Morgen maar weer bellen.
    Griepprik ook geregeld, we kunnen naar de locatie die in de brief staat maar vorig jaar was het zo'n lange rij dat partner meteen naar huis ging, hij kan niet zo lang staan, en ik 55 minuten in de rij heb gestaan. Afgelopen week heeft hij gebeld voor afspraak in ha praktijk en dan mag ik ook meteen meekomen.
    We zijn er toch echt wel blij mee dat dat allemaal kan in Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haal geen covidprik, de vorige booster heb ik ook niet gehaald. En ik heb ook nog nooit corona gehad. Pas als we weer overspoeld zouden worden met corona, zou ik het overwegen. Hetzelfde met de griepprik. Nog nooit gehad en ook nog nooit griep gehad. Onze vorige huisarts was niet zo van de griepprik. Die stuurde nooit oproepen. Er wordt wel gezegd, dat de griepprik teveel achter de feiten aanloopt. Tegen de tijd dat wij die prik krijgen, is hij allang weer gemuteerd. Er zou teveel tijd zitten tussen de ontwikkeling en de toediening. Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ondanks vaccinaties en de vervelende bijwerkingen die heel wat meer waren dan een wat zere arm kregen we beide(man ik ikzelf) covid,als je het niet krijgt is dat puur geluk hebben daar er steeds meer vormen ervan zijn en de vaccinatie die je krijgt maar net de juiste moet zijn,als ze al werken,we waren altijd zeer voorzichtig ,voor ons dus geen vaccinaties meer,ook ik heb heb meerdere dingen zoals diabetes enz maar ik bedank ervoor ,krig al zeker 20 jaar uitnodigingen voor de griepprik maar nog nooit gedaan en al vele jaren zonder griep(wij beide)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tussen deze en de vorige vaccinatie zit veel meer tijd dan de vorige keren. 4 Maanden na de laatste prik kregen mijn man en ik corona. Geen pretje.
      Volgende week krijgen we de nieuwe prik en ook neem ik de griepvaccinatie, een tijdje later.
      Als je wacht tot er weer meer corona is (stijgende lijn is er zeker nu al) loop je veel meer risico.

      Verwijderen
  5. Mijn prik zit erin.ik heb geen enkel kapje gezien.Het ging er vrolijk aan toe.Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De vaccinatie tegen corona hebben we al gehad, de griepprik krijgen we 4 november. Voor de griepprik kregen we een oproep, voor de vaccinatie tegen corona geen oproep gehad dus gewoon gebeld en een afspraak gemaakt.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het regelen van de afspraken ging niet helemaal soepel, maar lukte uiteindelijk wel. Wij hebben nu beiden de herhaalvaccinatie voor Covid en de griepprik gekregen.
    Ik ben blij dat we de mogelijkheid voor vaccinatie hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb in totaal 3 vaccinaties gehad tegen Corona en vind het goed zo. Als het weer een epidemie wordt, ga ik alsnog voor een booster. Mijn lichaam staat eigenlijk altijd aan als het gaat om bestrijden van virussen. Mijn neustussenschot is scheef. Dat zorgt ervoor dat ik in de winter altijd verkouden ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het moedig van je, vooral na alle informatie die boven water is gekomen over de Covid vaccinaties.
    Volgens het RIVM val ik ook in een risicogroep, we hebben in maart 2022 een week Covid gehad nadat mijn man een meeting in een slecht geventileerde ruimte had waar iemand voortdurend zat te hoesten.
    Slechts een week matig ziek geweest, een week hangerig en verder geen last. Daar ga ik geen experimenteel medicijn voor nemen.
    Maar laat iedereen vooral doen wat hem/haar goeddunkt, zonder directe of indirecte dwang

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het onderzoek en de realisatie van het vaccin lijkt kort hebben geduurd. Maar Katalin Kariko heeft hier 30 jaar volhardend aan gewerkt en haar werk is samen met dat van een mede onderzoeker met een Nobelprijs beloond. https://www.voxweb.nl/nieuws/eredoctor-katalin-kariko-krijgt-nobelprijs-voor-mrna-onderzoek
      Ze is mijn heldin ik vind het een eer om de prik te krijgen.
      Jannie

      Verwijderen
    2. Goed verwoord. Dank

      Verwijderen
    3. Ik heb hem al gehad, via de website kon ik binnen een paar dagen in mijn eigen buurt terecht. Het was veel drukker dan de vorige ronde maar goed georganiseerd. Twee keer corona gehad de afgelopen jaren en dat was geen griepje! Vooral de eerste keer erg ziek geweest en de tweede keer duurde het heel lang voor ik er af was. Dus ik ben blij met de vaccinaties! Yvonne.

      Verwijderen
    4. Katalin Kariko is CEO van Biontech...
      Lees eens wat Robert Malone, de uitvinder van de MRNA vaccins, erover zegt

      Verwijderen
    5. Katalin Kariko heeft dit jaar de Nobelprijs voor Geneeskunde gewonnen, en daarnaast in 2022 een eredoctoraat van de Radboud Universiteit Nijmegen.
      Het lijkt mij dat er nu weinig tegen is om de vaccins te gebruiken. Geen moed voor nodig, bedoel ik.

      Verwijderen
    6. @ Luz Een Nobelprijs krijg hè niet zomaar, en Wat Robert Malone zegt is op zijn minst discutabel The Latest Covid Misinformation Star Says He Invented the Vaccines
      Dr. Robert Malone says he helped invent mRNA vaccines and has been wronged for decades. Now he’s spreading unfounded claims about the vaccines and the virus ( New Yok Times)
      Jannie

      Verwijderen
  10. Wij zijn altijd heel voorzichtig geweest. Handen wassen, enz. Nog steeds. Wij gaan met weinig mensen om.
    Vijf keer gevaccineerd en toch een paar weken geleden corona gekregen. Voor de eerste keer. Dan denk je dat je beschermd bent.
    De booster stond al gepland voor 10 november. Maar dat mag niet meer.
    Mensen die zeggen dat het maar een griepje is zitten er behoorlijk naast. Doodziek geweest. Een hoofd wat zowat ontplofte. Dagenlang. Toen raakte ik mijn reuk en smaak kwijt.
    Ik heb astma en krijg elk jaar de griepprik.
    Maar corona is een ander verhaal. Begin nu pas een beetje op te krabbelen.

    Zolang ik een prik tegen corona kan krijgen haal ik hem.
    Dit wil ik nooit meer meemaken.

    Liefs Joanne 😘🧡

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IK begrijp niet dat als je 5 keer gevaccineerd bent en toch corona krijgt, waarom je dan nog een prik haalt. Ik ben niet geprikt en heb corona gehad maar was er helemaal niet zo ziek van. Ik heb van nog mensen gehoord dat ze erg ziek waren en toch gevaccineerd waren. Is hier dan toch iets wat niet klopt?

      Verwijderen
    2. Niet ieder lichaam reageert hetzelfde. Sommige mensen werden doodziek door een besmetting en anderen nauwelijks.

      Een vaccinatie geeft bescherming, alleen is die bescherming geen 100%. Bij een griepprik is ook nooit sprake van 100% bescherming.

      Verwijderen
    3. Ik ben blij voor u dat u er zo over denkt, bij mij klopt het totaal niet.

      Verwijderen
    4. Ik weet ook niet waarom ik zo ziek werd. Mijn man ook trouwens.
      Wij hadden hele andere klachten
      Door mijn astma hoest ik veel maar nu door corona nauwelijks. Terwijl mijn man zijn longen uit zijn lijf hoest.
      Ik raakte mijn smaak en reuk kwijt en hij niet. Mijn man was weer doodmoe en sliep veel. Daar had ik geen last van.
      Wij zijn verder gezond. Nooit gerookt of alcohol gebruikt.
      Een coronavaccinatie krijg ik niet meer. Er moeten drie maanden tussen zitten.
      Maar het was een nare periode. Veel afgevallen omdat ik geen eetlust had.
      Het gaat eindelijk weer de goede kant op. Gelukkig.

      Joanne 😘🧡

      Verwijderen
    5. Deze prik is er niets voor niets, er gaan nu andere varianten rond. De eerdere prikken beschermen nu minder. Deze prik bevat vaccin wat tegen de meeste nieuwe varianten beschermt. De oude prikken verliezen zolangzamerhand hun waarde. Verder spelen er andere factoren mee: bijv hoeveel virus heb je binnen gekregen. Mijn zwager werd doodziek na een kwartier mond op mond beademing gegeven te hebben aan iemand die later Corona bleek te hebben. Er is zoiets als een minimale infectiedosis en die is weervoor iedereen anders. Algemene weerstand, specifieke weerstand . De virulentie van het virus, de besmettingsweg, porte d’entrée etc , er zijn veel dingen die een rol spelen.. De vaccinatie pept de specifieke weerstand op en dat kan beslissend zijn om niet al te erg ziek te zijn. Ik heb de prik 3 weken geleden gehaald. Ben er blij mee
      Jannie

      Verwijderen
    6. Je hebt helemaal gelijk. Mijn laatste vaccinatie was 16 januari. Het virus wisselt. Net als het griepvirus.
      Mijn vaccinatie krijg ik niet meer. Tot en met december wordt er geprikt. Er werd mij verteld dat ze het misschien met twee maanden verlengen. Omdat er steeds meer coronabesmettingen voor komen.
      Ik hoop dat ik nu beter beschermd ben doordat ik Corona heb gehad.
      Dankjewel voor je uitleg.

      Joanne 😘🧡

      Verwijderen
  11. Ik heb bewust gekozen om geen mrna vaccinaties te nemen. Mijn man wel. De eerste periode van covid erg voorzichtig geweest. Bij de mildere varianten heb ik en mijn man covid opgelopen. Man werd eerst flink ziek; ik daarna maar veel milder. En omdat natuurlijke bescherming beter en langer werkt dan een prik heb ik besloten ook nu geen prik te halen. Ik heb 10 plus jaar diabetes, Wil ook geen griepprik, omdat mijn man altijd ziek werd van die prik en dan de hele winter kwakkelde. De pneumokokken heb ik nu wel genomen . Met spijt, want al ruim 3 weken hoofdpijn, slijm op de longen, hartkloppingen. Zonder bewijs natuurlijk dat het daarvan komt.
    Gelukkig is er in dit land geen echte vaccinatie dwang. Ieder zijn meug.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Omdat ik in de zorg werk, zijn ze me allebei al aangeboden door mijn werkgever, en heb ik ze dus ook alweer gehaald. Eén keer Corona gehad, lente 2022, gelukkig snel van hersteld en geen blijvende gezondheidsschade, zoals helaas vele anderen wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was met mijn moeder (80+) mee voor haar prik. Mij werd er toen ook eentje aangeboden. Toen ik zei dat ik nog geen oproep had gekregen was het antwoord 'alle mantelzorgers en begeleiders die meekomen mogen ook een prik'. Ik was erg verbaasd en heb me laten prikken. Hebben is hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verniet(gratis) steendood zeggen we hier

      Verwijderen
    2. Die uitdrukking ken ik niet, wat betekent het?

      Verwijderen
    3. Alles aanpakken wat je kan krijgen.

      Verwijderen
  14. Geen oproep want niet in de leeftijdscategorie. Mijn vader van 81 heeft de prik al wel gehad, net als de griepprik. Weet niet of ik het nu weer zou doen als het aangeboden werd. Heb heel milde corona gehad. Gelukkig is de prik er en wordt dit aan de ouderen en kwetsbare aangeboden en mag iedereen zelf kiezen voor wel of geen prik!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wij gaan morgen de prik halen. Tot nu toe geen Covid gehad, maar dat is gewoon geluk hebben. De vaccinatie is niet om je tegen Covid te beschermen, maar om te behoeden voor opname op de IC. Via de huisarts krijgen wij sinds een jaar of zes elk jaar een griepspuit. Alles is onze keuze en iedereen moet zijn of haar keuze maken, zonder dat je “elkaar de maat gaat nemen”.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn ouders (toch echt 70+ en ook long/hart patiënt) hebben geen oproep gehad, inmiddels wel geprikt wat gelukkig niet al te veel gedoe was. Alhoewel ik op de griepprik lijst sta heb ik ook geen uitnodiging en ben niet de enige bij wie de verantwoordelijke instanties er in deze kwestie administratief een rommeltje van maken maar goed. Ik en relevante artsen hebben grote twijfels, 4 keer een mRNA vaccin gehad en elke keer reageerde mijn lichaam langer en heftiger. Nog geen levensbedreigende allergie maar voldoende om het misschien maar te laten al weten we niet precies waar die reactie van komt. 1 keer heel in het begin voor de vaccins symptoomloos COVID gehad (moest testen voor werk, bleef een week positief maar nooit iets gemerkt) en vervolgens ergens dit jaar een keer besmet geweest, heel kort onwaarschijnlijk hevige keelpijn gehad en toen was het over… nou ja nu is mijn schildklier dus al maanden van slag, heen en weer van hyper naar hypo. Vervelend maar een bekende ‘hobby’ van mijn immuunsysteem gebeurt ook na andere infecties vaak, denk niet dat het in mijn geval COVID specifiek is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangezien je ouders 70+ zijn, schat ik je in op 50-. Dan krijg je geen oproep, maar omdat je wel in aanmerking komt voor de griepprik kun je een afspraak maken voor een coronavaccinatie. Zie info op planjeprik.nl

      Verwijderen
  17. voor mij geen prik veel te gevaarlijk, ik hoor over zoveel sportmensen die in elkaar zakken op het veld. Daarnaast moet het nieuwe medicijn meerdere jaren getest worden voor het op de markt komt. Dat was hier niet het geval dus ben je gewoon een test persoon

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.