zaterdag 28 oktober 2023

Weer een week opmaken voorraad en inkopen in de supermarkt

Ik vrees dat ik in de afgelopen week meer bij gekocht heb dan dat ik aan voorraad opgemaakt heb! Het ging niet echt goed, ik heb mijn budget ondanks opmaken voorraden overschreden!
Maar het maakt niet uit, ik ga volgende week vrolijk verder met het opmaken van oude voorraden!

Overigens, voor de duidelijkheid:  de 4 pakken houdbare sojamelk die hier vermeld staan, waren al opgenomen in mijn lijstje van afgelopen donderdag. Het is dus niet zo dat ik nu 16 liter op voorraad heb!

Wat kocht ik bij wat weer in de voorraad gaat? Naanbroden, tonijn, pastasaus, aardappels, preien, paprika's en rozijnenbollen in de aanbieding. En verder nog amandelen en studentenhaver.
Nou ja, die aardappels,  preien en paprika's blijven niet erg lang in de voorraad liggen. Sommige mensen zouden misschien niet eens van voorraad spreken ;-) Maar ik heb er nog niets van gegeten en daarom is het voor mij voorraad.

21-28 okt 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
kakifruit, 4 stuks* AH 2,00
3 bananen* Lidl 0,45
5 elstar appels* Lidl 0,81
mini rozijnenbollen* Lidl 1,29
knäckebröd AH 1,39
1 volkoren brood AH 1,19
kaas, belegen, 203 gr. * AH 2,43
gerookte haringfilets, 277 gr, BB AH 2,30
zoute haring BB @ AH 1,38
cottage cheese Lidl 0,89
tonijn in olijfolie, 2 blikjes * AH 3,58
4x2 naans met kruiden* Plus 5,70
potje gemalen komijn AH 2,29
3 preien* Lidl 1,00
2x 3 stoplicht paprika's* Lidl 1,89
3 kg aardappelen* Plus 2,24
1 potje zongedroogde tomaten Plus 1,55
2 potten pastasaus* Plus 3,39
Snacks/ hapjes    
2 zakjes amandelen* Lidl 2,98
2 zakjes elite studentenhaver* Lidl 2,99
1-haps crackertjes AH 1,39
Dranken    
4 x sojamelk Plus 3,56
TOTAAL   46,69

Wat gebruikte ik uit de voorraad? 
Ik at 3x uit de vriezer en maakte voor 3 dagen een pastamaaltijd met vegan"kip". En verder kookte ik appelmoes van de appels uit een wildpluk gebied.

21-28 okt 23

  prijs per verpakking gebruikt
Voeding    
1 kg appels, wildpluk (koelkast) 0,00 0,00
3 vriezermaaltijden   6,00
150 gram volkoren pasta 1,29 0,38
tomatenpuree 0,60 0,60
uien ? 0,25
1/2 zak gegrilde groenten (vriezer) 3,19 1,60
1 pakje kipstuckjes 1,39 1,39
Snacks/ hapjes   0,00
Dranken   0,00
TOTAAL   10,22


9 opmerkingen:

  1. Je wekelijkse blogje over boodschappen worden door het voorraad deel leuker om te lezen.
    Mijn voorraad is gisteren uitgebreid, eenmaal per 6 weken ga ik naar Belgie, 35 min rijden zonder oponthoud. Ik haal er cola (zonder statiegeld), melk, chocolade en produkten die ik in Nederland niet kan kopen of daar goedkoper zijn, Gentse kop, soort zure zult maar dan lekkerder, abdij kazen, kippeworsten en boter
    En een van de weinige kant-en-klaar maaltijden die we eten, namelijk een gehakt-aardappelpuree schotel. Die kenden we uit Frankrijk en heet daar Hachis Parmentier. Toen men de aardappel in Frankrijk wilden introduceren werd Meneer Parmentier gevraagd er recepten voor te bedenken vandaar de naam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een leuk verhaal over die gehaktschotel. Hachis Parmentier ken ik niet. Wel andere Franse kant en klaar gerechten uit blik. Choucroute garnie en cassoulet.

      Verwijderen
  2. De appelbomen zitten dit jaar barstensvol met appels. Van een stel heb ik appelmoes gemaakt. De rest is voor de vogels, die er driftig aan pikken.
    En elk jaar neemt mijn man een blik cassoulet mee uit Frankrijk, voor hem, ik lust het niet.
    Ik neem altijd hazelnootolie mee. Voor de salades. En kruiden uit de Provence. Heerlijk.
    En op zaterdag doet echtgenoot altijd een rondje boodschappen. En er zitten altijd zaken bij die ik nooit haal. Zoals chocola, nootjes, speculaas enz. Tja, daar kan ik me druk om maken, maar dan moet ik maar zelf de boodschappen halen. Ik ga naar de groenteboer. Daar heeft hij weer geen zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. DAnk voor de tip over de Kaki's - ik vroeg me al een tijdje af welke fuit van dit seizoen ik nu lekker vind... Ik was op weg naaar de AH, kwam langs de Lidl, en daar hadden ze 6 kaki's (1 kilo, geloof ik uit mijn hoofd) voor € 2,49. Best lastig dat her geen "eenheidspijzen" zijn, dus dat aanbiedingen altijd per kg gelden - dat zou veel prettier vergelijken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn inderdaad lekker. Wel wat een geknoei met die schilletjes, vooral als ze aan de rijpe kant zijn.
      Nog een tip: volgende week zijn ze weer bij AH in de aanbieding, deze keer voor 89 cent per twee.

      Verwijderen
  4. Valt mij op dat het bedrag veel hoger is dan normaal.
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat schrijf ik ook. Ik heb meer uitgegeven dan mijn normale maximumbudget van 40 euro.
      Dat komt doordat ik nogal wat insloeg wat weer bij de voorraad komt: naan, tonijn, pastasaus, amandelen en studentenhaver. Samen goed voor €18,64. De naan wil ik eten naast soepen die ik van plan ben te maken: linzensoep van groene linzen en ook soep van rode linzen, witte bonensoep, soep van gele spliterwten. Deze gedroogde peulvruchten heb ik allemaal op voorraad en daar soep van maken past helemaal binnen mijn voornemen om voorraden op te maken of in ieder geval te verminderen.

      Verwijderen
  5. Zoals je zelf al zegt Aaf, ik vind prei, uien, aardappels..kortom versproducten, niet onder voorraad vallen. Maar jij mag meetellen wat je wil meetellen natuurlijk. Leuk om te lezen, en ik raak er ook door geïnspireerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.