zaterdag 16 december 2023

Een budgetoverschrijding. Mijn inkopen voor voeding en drinken in de afgelopen week

Ik kocht nog wat extra's voor de viering van mijn verjaardag afgelopen zondag (blauwe bessen, snoeptomaatjes) en ook al wel een beetje voor kerst (melk, afbakbroodjes, smeersels voor op brood, kaas, tonijn, ananas) en dan zit je al gauw tegen de 50 euro en dan heb ik nog niet eens een stol gekocht en wat extra fruit. Dat komt in de komende dagen nog. 
Hoewel ik al weer jaren geen 13e maand meer ontvang, heb ik genoeg financiële ruimte en is een aantal weken boodschappen voor ongeveer 50 euro geen probleem voor mij.
Heerlijk dat het kan!

9 - 16 dec. 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
2 blikjes met ananasschijven* Plus 1,38
300 gr blauwe bessen* AH 4,31
2x 2 afbakstokbroden BB AH 0,75
hummus en muhamara (A-merk)* AH 3,50
huismerk hummus, 350 gram AH 2,06
2 pakken knäckebröd AH 2,78
4 afbak kaiserbroodjes AH 0,69
2x kaasbroodje* Plus 1,00
halvarine AH 1,22
gerookte haring, BB AH 2,50
kaas * AH 4,16
puntpaprika, 2 stuks AH 1,79
zuurkool Plus 0,69
3 blikjes tonijn * AH 5,94
yoghurt, bio Plus 1,29
rozijnen, 250 gram AH 1,09
Snacks/ hapjes    
snoeptomaatjes @ AH 2,07
koekjes (Oreo)
AH 1,05
Dranken    
2 pakken koffie* AH 3,99
6 liter sojamelk AH 4,80
TOTAAL   47,06

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Nee, koffie, thee, melk, limonade van siroop en water, met zelfgemaakte fudge en oreo's als lekker hapje.
      Het verjaardagsfeestje was op ochtend, met aansluitend lunch met afbakbroodjes en krentenbollen. Bij die lunch werden blauwe bessen, lunchsalades en snoeptomaatjes, pindakaas en hagelslag geserveerd.

      Verwijderen
    2. Dat scheelt Idd. Mijn uitdunnende familie zorgt voor minder aankopen. Vandaag een 50 jarige bruiloft en van de grote familie zijn er steeds minder over. Toch nog 78 gasten.

      Verwijderen
  2. Ik ben gestopt met het wekelijks bijhouden van mijn boodschappen.Ik hou al jaren een kasboek bij van al mijn uitgaven. Dus ook de boodschappen. Als ik dat per week omreken, zit ik nog altijd onder de 40 euro.ik vind het gemiddelde veel belangrijker dan elke week proberen onder de 40 euro te blijven. Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 50 euro per week al heel knap voor 1 persoon.
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer nooit om onder een bepaald bedrag te blijven, ik bereken achteraf hoeveel ik die week uitgegeven heb. En onder de 40 euro blijven is voor mij blijkbaar niet moeilijk. Maar ik ben wel zuinig en prijsbewust. Als iets te duur is naar mijn smaak, koop ik het niet. Geartsje

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheoriën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.