zondag 17 december 2023

Mijn stroom- en gasverbruik in de afgelopen week (week 50)

Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 50?
GAS 12,7 m³
Ter vergelijking: in week 49 verbruikte ik 20,2 m³ gas.
In de afgelopen week was mijn verbruik een stuk lager. Dat had er volgens mij vooral mee te maken dat het buiten warmer was, ook 's nachts en dan koelt het minder snel af in huis.

STROOM
Ik kreeg geleverd: 9 kWh, verbruik eigen stroom van mijn zonnepanelen was in de afgelopen week  3,19 kWh, dat is in totaal 12,19 kWh in week 50.
In week 49 was de stroomlevering 12 kWh en in totaal verbruikte ik toen 16,46 kWh.

ZONNEPANELEN
De dagen zijn kort en de nachten zijn lang. In de donkere nacht, die al om kwart voor 5 begint (= een half uur na zonsondergang) en duurt tot kwart over 8 (is een half uur voor zonsopkomst) produceren mijn zonnepanelen helemaal niets en op donkere, bewolkte dagen is de productie overdag ook bijna 0.
De slechtste dag was afgelopen woensdag, toen mijn 8 panelen samen 0,3 kWh opleverden.
In de afgelopen week was de opbrengst 4,5 kWh, op zich zo slecht nog niet, in week 49 was dit 3,3 kWh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.