zaterdag 9 december 2023

Mijn uitgaven voor voeding en drinken in de afgelopen week

In deze week gaf ik wat extra uit voor mijn verjaardag: afbakbroodjes,  krentenbollen, 4 schaaltjes broodsalade, smeerleverworst, oreokoekjes, komkommer voor de lunch. Ik had al ingrediënten voor chocoladefudge gekocht. Ik heb de fudge zo gemaakt, dat de kleinkinderen het lekker vinden, geen noten of andere stukjes, alleen biscuits.  Vandaag ga ik nog wat lekkers kopen en dat lijkt mij dan wel genoeg, waarschijnlijk houd ik weer over, net als meestal ;-)

2 - 9 dec. 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
tros bananen, fairtrade Plus 1,45
1 peer, 237 gram* AH 0,40
1 goudreinette, 188 gram AH 0,31
10 afbakbroodjes AH 1,99
3 broodjes* Plus 1,00
10 krentenbollen AH 2,19
2x smeerkaas 20+ Plus 1,18
2x plantaardige smeerleverworst* AH 2,38
vegan broodsalades, 4 doosjes* AH 5,98
kaas* Plus 1,99
2 flessen pastasaus 670 gram* Plus 4,49
2 potjes pesto, 185 gram* Plus 4,49
sojasaus Plus 1,55
witte kool, 1285 gram, bio * Lidl 1,00
spitskool, 890 gram, bio* Lidl 1,00
komkommer* Lidl 0,59
2x vleesvervanger vegan Lidl 3,08
Snacks/ hapjes    
koekjes AH 1,05
Dranken    
4 liter sojamelk AH 3,20
TOTAAL   39,32

6 opmerkingen:

  1. Heb jij nog staatjes van een paar jaar geleden. En kun je zien hoeveel duurder voedsel geworden is? Ik bestel bij een bio-boer en de prijsverhogingen beginnen echt op te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft AH dan vegan koekjes? Kun je vertellen welk merk, want mijn nichtje eet ook vegan. Titia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oreo koekjes zijn vegan

      Verwijderen
    2. Ook Punselie stroopwafels (ik weet niet of ze in het hele land te koop zijn, worden in Gouda gebakken) zijn vegan en geschikt voor mensen met uiteenlopende voedselintoleranties. Ze bakken in de fabriek alleen deze koekjes en kunnen dus garanderen dat er geen nootjes of sporen van nootjes inzitten enzo. Groet, G

      Verwijderen
  3. @anoniem,
    Als je op de website van AH kijkt en je vraagt om vegan koek(jes), krijg je ze allemaal te zien. En dat is best veel.
    Groetjes, VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de winkel kun je het zien aan de donkergroene rechthoeken met de tekst vegan rond het prijskaartje.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.