zaterdag 20 januari 2024

Mijn uitgaven voor levensmiddelen afgelopen week. Spoiler: budgetoverschrijding

In de afgelopen week gaf ik veel uit. Mijn voorraad sojamelk was bijna op en omdat het misschien glad zou worden door sneeuwval, heb ik in het weekend flink ingeslagen, zodat ik voorlopig niet mis kan grijpen!
Ook was er een leuke aanbieding van mijn favoriete limonadesiroop. Mijn voordeel door de aanbieding limo was €4,48. Ook daarvan heb ik nu voorlopig wel genoeg. In totaal kocht ik voor €15,72 melk en limo. Dat is ongewoon veel!
En ik kocht nogal wat 1 euro aanbiedingen bij de Plus: tomatenstukjes, augurken, drop, Italiaanse bollen, couscous, geraspte kaas. Dat leverde ook flink wat voordeel op!
Verder zijn er geen opzienbarende uitgaven, vind ik.

13-20 jan. 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
3 minneola's* Plus 1,29
2 goudreinetten AH 0,79
4 grapefruits Lidl 1,99
3 Italiaanse bollen* Plus 1,00
1 heel volkoren brood* AH 0,99
2 pakken tomatenstukjes, bio* Plus 2,00
groene olijven, pot Plus 0,70
champignons Plus 1,45
2 rode paprika's* AH 1,78
pot met augurkenplakjes* Plus 1,00
parelcouscous* Plus 1,00
geraspte kaas, 2 zakjes* Plus 2,00
2 pakjes à 200 gram kruimgehakt, vegan* AH 2,84
2x vega kipreepjes* Lidl 1,98
750 ml vloeibare boter, plantaardig* AH 1,67
aardappels, 1,5 kg AH 1,94
krentjebrij @ AH 0,75
bio yoghurt Plus 1,35
fles vloeibare zoetstof Kruidvat 1,99
Snacks/ hapjes    
2 zakjes suikervrije drop* Plus 2,00
paaseitjes Lidl 2,29
111 gram extra pure chocolade, 75% *
Plus 1,00
Dranken    
4 sojamelk Plus 3,56
4 sojamelk AH 3,56
2 sojamelk AH 1,60
4 flessen limonadesiroop 0% suiker* AH 7,00
TOTAAL   49,52

4 opmerkingen:

  1. Fijn om weer voorraad te hebben. Ik heb zelf ook altijd een voorraad van houdbare melk en amandelmelk. De amandelmelk gebruik ik 's morgens om havermoutpap mee te maken. Wat gemengde ongebrande noten, rozijnen en een halve banaan erdoor, heerlijk. Ik maak het af met een lepel honing, wat 5 kruidenpoeder en een snuf kaneel. Hoe ontbijt jij 's morgens Aaf?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je dat je de vega kipreepjes die je in de aanbieding hebt gekocht, gewoon met de verpakking in de vriezer kan doen? Als je het dan nodig hebt breek je er de helft of zo van af en doe je de andere helft gewoon weer in een bewaarbakje in de vriezer. Zo leg ik altijd een voorraad aan en eet ik de kipreepjes altijd 2e gratis. Dit doe ik overigens ook als het vega gehakt in de aanbieding is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aaf, waarom eet je suikervrije drop? Zelf vind ik deze drop niet lekker door de kunstmatige zoetstoffen. Vind jij gewone drop niet ook lekkerder? Als je af en toe een paar dropjes eet kan dit toch ook gewone drop zijn lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht groentjes en dropjes. Dat was om eens te proberen.
      Ik neem inderdaad maar een paar per keer.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.