maandag 19 februari 2024

Verleiding

Dochter en ik ontvingen allebei een mailtje van een vakantieparkenketen, over last minutes en vroegboekkorting in de zomermaanden. Dat komt doordat we beiden in het verleden verschillende keren een accommodatie van die organisatie ergens geboekt hebben.
Ik lees de mail niet eens en gooi hem meteen in de prullenbak. Dochter leest ze wel en wordt behoorlijk in de verleiding gebracht. O, goedkoop een weekend weg voor hun vieren! Toch wel heel leuk en te combineren met een verjaardagsvisite!
Ik opende ook wel eens zo'n mailtje, maar ik vind het niet de moeite waard om voor 129 euro ergens een weekend in mijn eentje te zitten, ook  al is het in verhouding met andere huurprijzen heel goedkoop. Laat maar! Voor mij is het minder aantrekkelijk en ik snap heel goed dat mijn dochter zich wel laat verleiden. Een vakantiepark met zwembad in de buurt van het adres waar ze toch al even op bezoek wilden gaan.
Hoe leuk is dat?
Dat ik niet geïnteresseerd ben, komt ook doordat ik al 4 vakanties in dit jaar gepland heb, twee keer in een vakantiehuis/appartementje in Noord-Nederland en twee treinvakanties in Europa. Daar hoeft echt niets bij! Over deze vakanties later dit jaar meer!
Een van mijn schoonzoons gaat soms een weekend alleen naar een vakantiehuisje. Dat is om de drukte van het tamelijk hectische gezin te ontvluchten en even in de bossen tot rust te komen. Ik hoef voor de rust mijn huis niet te ontvluchten, voor mijn rust kan ik gewoon thuis blijven en van mijn rust genieten, binnen niet al te lange tijd zelfs weer met een boek buiten op het terras!
Wat wil je nog meer!

10 opmerkingen:

  1. Leuk vooruitzicht voor jou, de vakanties. Heerlijk dat je niet aan schoolvakanties en ‘wat is er te doen voor kleine en grote kinderen’!
    Wij plannen alleen de vakanties naar Australië, binnen Europa zien we wel waar we terecht komen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk vakantie-vooruitzicht heb je

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nu een heel romantisch beeld van treinvakanties in Europa door de tv reclame van de N.S. Het ging om een mevrouw die met de trein naar Wenen reisde, kreeg spontaan zin om ook te boeken. Alleen de voorpret lijkt mij al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verheug me erg op een weekje binnenkort een keer in een vakantiehuisje - net als thuis alleen, maar dan wel aan zee! Ik hoop deze zomer weer "gewoon" op fietsvakantie te kunnen gaan kamperen, maar dan vind ik in het voor- en / of najaar een paar dagen zee ook altijd wel heel aanlokkelijk. Ik vind dat heeel erg luxe hoor - dat ik één of meer keren per jaar op vakantie kan - ook al is het dan altijd / meestal Nederland, en minder dan drie-vier weken per jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind zowel bossen als de zee fantastisch!
      In mei een lang weekend naar Schiermonnikoog met alleen een dochter en haar jongste kind van 2 jaar. Dat deden we vorig jaar ook, alleen dan veel eerder, al in februari.
      In de herfst in een bosrijke omgeving samen met de beide gezinnen van mijn 2 dochters.

      Verwijderen
  5. Toch heeft niet iedereen de luxe van een rustige omgeving thuis. Mijn dochter woont in een zeer gehorige flat met boven haar een Iraanse buurman die zeer regelmatig zijn moeder in Iran belt. Waarschijnlijk is het goeie mens doof want als mijn dochter iraans zou spreken zou ze het hele gesprek mee kunnen luisteren, verder heeft ze een bovenbuurvrouw die sinds kort saxofoon leert spelen, een prachtig instrument als je het machtig bent, maar als iemand het nog moet leren is het niet om aan te horen.De buurvrouw naast haar heeft een dochter niet niet bepaald gehoorzaam is en meerdere keren op de dag tot rde geroepen word. En als klap op de vuurpijl lopen er langs haar flat meerdere drukke wegen en aangezien het ziekenhuis ook in de buurt ligt is het vaak een komen en gaan van sirenes. Van tot rust komen is er dan ook niet echt sprake al raak je aan het verkeers lawaai wel gewend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms zijn mijn buren ook flink lawaaiig. Ik heb het voordeel dat ik geen buren boven en naast me heb, dus het blijft beperkt tot 2 kanten.
      En als klap op de vuurpijl kan ik mijn hoortoestellen uit doen en dan hoor ik nog maar heel weinig. Een gehoorhandicap heeft soms voordelen.

      Verwijderen
  6. Dat je dochter dergelijke mailtjes wel opent kan ik me alles bij voorstellen. Toen mijn kinderen nog klein waren, waren we ook aangewezen op schoolvakanties en de vakantie werd helemaal gepland rondom de kinderen. Als zij het leuk hadden, hadden wij als ouders het ook prettig. Het is gewoon even een fase in het leven.
    Toen we niet meer gebonden waren aan schoolvakanties etc gingen we beiden er vaak met de auto op uit en zagen wel waar we terechtkwamen. Ultieme vrijheid die nog eens een keer vergroot werd na mijn pensionering. Maar met het vorderen der jaren en verandering van behoeften en interesses is dat op een laag pitje komen te staan.
    De afgelopen ca 10 jaar gaat vrouw Helena ieder najaar een week met een vriendin op stap. Ze huren dan een huisje (vaak in de Achterhoek) en vermaken zich dan kostelijk. Dientengevolge zit er in haar in-box geregeld post van vakantieparken en aanverwante instellingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook aan het zoeken en vind het best lastig als je geen 1000 euro voor een paar dagen wil uitgeven aan alleen het verblijf en dan komen er nog administratie, boeking en andere kosten bij.
    Maar we willen graag wat ruimte, een huisje met 2 slaapkamers op 30 vierkante meter zal in het echt best krap zijn op vele puntjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.