zaterdag 30 maart 2024

Zomertijd!

In de komende nacht moeten we de klok weer vooruit zetten, want morgen gaat de zomertijd in!
Dus is het dan 's ochtends een uur later licht en 's avonds weer een uur langer licht. Ik ben in de afgelopen week al bezig geweest om er aan te wennen. Wat vroeger naar bed en vroeger opstaan, zodat de overgang naar de zomertijd gemakkelijker gaat. Ik sta als gepensioneerde niet echt op tijd, dus voor mij maakt het niet zo veel uit. Normaal gesproken sta ik tussen kwart over acht en kwart voor negen op. Als je dat een uur verschuift, wordt het wel wat heel laat om te gaan zwemmen etc. Dus wende ik mijzelf aan om eerder naar bed te gaan en de wekker te zetten om wat vroeger wakker te worden.

Op zich zijn de avonden met veel licht heerlijk, vind ik. Dus daar ga ik van genieten!

Ik heb er nog over gedacht om bij het verschonen van mijn bed het zomerdekbed te gaan gebruiken en de elektrische deken weg te halen, maar dat doe ik toch nog maar niet. Een beetje te snel! Het kan tot half mei 's nachts nog vriezen!

O en voordat ik het vergeet: fijne paasdagen!
Wij gaan morgen paaseieren zoeken!

4 opmerkingen:

  1. Van mij mag het net als vroeger gewoon één tijd zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk paaseieren zoeken! Ik ben de laatste weken uit mezelf al vroeg wakker (rond 6 uur) vanwege het licht en de merels die zingen. Ik hoop dat ik weer wat later wakker word als de klok vooruit gaat en het 's morgens langer donker is. Fijne paasdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat het Pasen was hoorde ik ook pas donderdag, mijn paas-lente-gele dingetjes stonden nog op zolder bij de kerstspullen.
    en net om 6 uur bij het journaal hoor ik dat het ook nog zomertijd wordt, maakt ons verder niks uit maar de hond zal het wel raar vinden dat we er op haar biologisch klok een andere tijd zijn en haar brokken op een ander uur in de bak komen. Went ook wel weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben maar één tijd. Ook met één tijd zijn de lente- en zomerdagen langer, alleen dan niet zo extreem. Ik vind dat verzetten van de klok en jezelf een onnatuurlijke tijd aanwennen eigenlijk maar onzin.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.