zaterdag 13 april 2024

Mijn uitgaven voor levensmiddelen in de afgelopen week

Ik moet bekennen dat ik in de afgelopen week weinig groenten en fruit heb gekocht. 
Zo!
Dat is er uit.
Geen op- of aanmerkingen meer nodig van diegenen die altijd al vinden dat ik te weinig koop, of te eenzijdig, of te weinig bio. Ik kocht ronduit te weinig.  Nu heb ik dat gecompenseerd met het eten van (gebakken) uien en andere groenten uit de voorraad, dus uiteindelijk viel het wel mee. 
Verder kocht ik ook wel erg veel haringen, in totaal wel 6 stuks, deels gerookt, want ik had er gewoon zin in!

  6 - 13 apr. 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
bananen, fairtrade
Plus 1,11
grote verpakking humus, 350 gram AH 2,15
2 luxe broodjes* Lidl 0,59
2 verpakkingen afbakbroodjes AH 1,92
1 volkoren brood AH 1,39
309 gr gerookte haring, 3 stuks* AH 2,65
103 gr geitenkaas @ AH 1,83
A-merk hoemoes 3 stuks * AH 5,50
eieren AH 1,69
2 doosjes à 275 gram couscous bio volkoren* Lidl 1,99
2 bollen knoflook, bio* Lidl 1,27
tomaat AH 0,27
2 courgettes* Lidl 0,78
1 rode paprika, groot Plus 0,79
pot augurken zoetzuur AH 1,09
2 verpakkingen vleesvervangers* Lidl 2,78
3 zoute haringen AH 2,99
Snacks/ hapjes    
crackertjes* AH 0,59
Dranken    
limonadesiroop 0% suiker, 2 flessen* AH 3,50
oploskoffie AH 2,89
TOTAAL   37,77

 

20 opmerkingen:

  1. Je bent toch ook helemaal niemand verantwoording verschuldigd, het blijft jouw budget en voedingspatroon, al zou je de gehele week pizza's of fastfood eten (hoewel ik denk dat je dan niet zou uitkomen met je budget). Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha die haringen. Moest er aan denken of je misschien een paar beste katers gehad had. 😏 Na een vegan/ macrobiotische periode kwam ik in de skûtsje wereld terecht. De dag na de prijsuitreiking liep ik met een beste kater op straat. Kom ik de oude Siete Meeter tegen. Moast yn jerinkje nimme ,knapste fan op. Die beesten hadden me altijd al tegen gestaan. Glibberig gedoe . Voelde me toch al beroerd.
    En ja het werkte goed. Ik denk door het zout en de eiwitten en de vetten. Je knapt van niets zo op als van een zoute haring 😏 Siete zelf kon het ook niet laten ,om een paar weg te werken ,ondanks beste hartkwaal ,waar veel zout natuurlijk niet mag. Dus je bent in goed gezelschap 😏😏

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen katers hoor! Ik eet de haringen op brood. Dat vind ik heerlijk!

      Verwijderen
    2. Een leuke anekdote over de skûtsjeschipper Siete Meeter trouwens!

      Verwijderen
    3. Hij is in het zadel gestorven. Leefde gewoon door zoals hij altijd gedaan had .Met harinkjes en een slokje. Was schipper tijdens een captains of industry wedstrijd. De fokkenist dacht waarom houd hij geen koers ton, We hadden zo.n mooie start. Toen was hij al weg. Maar bij harinkjes moet ik altijd aan hem denken. Heb je misschien toch oer Friese genen 😏
      Nog een anecdote . Een gaste vraagt van af wat voor leeftijd moesten jullie mee werken aan boord ? Hij snapte de vraag niet eens. Die moest ik uitleggen. Nou vanaf dat je je klompen kon dragen. Dus een jaar of twee. Dat snapte de gaste dus niet. 😁 Dat skûtsje sillen wat we nu doen is boatsjen ( spelen ) vergeleken bij ons bestaan van vroeger riep hij altijd.

      Verwijderen
    4. Ik weet nog dat Siete overleed aan een hartaanval tijden het zeilen van een wedstrijd. Hij viel in voor zijn zoon, die die dag verhinderd was. Het was indertijd groot nieuws!

      Verwijderen
  3. Nou Aaf, je doet het hartstikke goed!
    Wat een ander vindt maakt niet uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De advertentie van AH voor blauwe bessen trok mijn aandacht. Nog nooit gegeten. Maar nu, moest ik ze hebben. Reclame niet waar. Een paar boodschappen in de AH, opbergen in de auto en door naar Lidl. Wat zag ik: ‘blauwe bessen’ en ook nog eens voordeliger dan bij AH.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van de week 2 dagen diepvries pizza van de dr. gegeten. Dat doen we anders nooit 2 x in 1 week maar we hadden voor de vakantie een pizzamaker gekocht en die moesten we uitproberen. Het bleek geen succes. De pizza werd weliswaar mooi van kleur en knapperig maar er zat een chemische smaak aan. Ook bij de 2de keer pizza bleef dit zo. Niet lekker. Ik begrijp dan ook niets van alle lovende reviews. Zijn die nep of zij wij te kritisch. Apparaat had een kunststof behuizing , zou het daardoor komen? Nu een veel duurdere pizzamaker met baksteen besteld, ik ben benieuwd of dit toestel wel goed werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dan toch een dure pizzamaker koopt maak dan zelf eens pizza! Veeeeel lekkerder en recepten genoeg te vinden op internet.

      Verwijderen
    2. Ga ik ook proberen maar eerst een kant en klare pizza om te kijken of het apparaat goed werkt.

      Verwijderen
  6. Misschien eet jij liever broodmaaltijden dan warme maaltijden. Zes haringen voor één week ?? Krijg je die op in een week? Op een gegeven moment is de boodschappenlijst bijna standaard, dat merk ik ook. Bij mij staan heel weinig bewerkte producten op de lijst. Jij let er waarschijnlijk meer op om onder de 40 euro te blijven. Op jouw lijst staan veel producten die niet op mijn lijst staan, zoals humus, hoemoes, couscous, haringen(liever een verse),augurken, vleesvervanger, limonade, afbakbroodjes, en oploskoffie (een bedrag van circa 27 euro) Het is maar net waar je voor kiest. Groet Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zijn die haringen nog steeds verse vis, hoewel wel een beetje bewerkt.
      De afbakbroodjes zijn de betere in hun soort. namelijk nutri-score A en B. Ik kocht ze voor mijn kleindochters en dochter, die dit weekend komen logeren.
      Ook de A-merk hoemoes is voor deze logeerpartij bedoeld.

      Verwijderen
    2. Die 3 zoute haringen kocht ik om de volgende reden: een verpakking met 2 haringen kost €2,69 en een verpakking met 3 haringen kost €2,99. Dat betekent dus dat bij een verpakking met 2 haringen, per haring €1, 35 betaalt en als je een verpakking met 3 haringen koopt, dan betaal je voor de 3e haring 30 cent meer.

      Verwijderen
    3. Sjongejonge, Astrid, wat een kritiek! Volgens mij passen de producten die jij noemt prima in een gezond voedingspatroon. En al zou dat niet zo zijn, dan is dat toch zeker Aafs eigen keuze?

      Verwijderen
    4. @Nienke ben het eens met Astrid. Veel te veel bewerkte troep, en verder ook teveel producten die je zelf ook kunt maken voor veel minder.

      Verwijderen
    5. Laat iemand lekker zelf bepalen wat hij of zij wil eten en stop aub eens met die belerende toon.
      Dat je zelf geen "bewerkte troep" wil eten is prima, maar maak die keuze niet voor anderen.
      Zelf eet ik ook anders dan gemiddeld, maar ik bemoei mij zeker niet ongevraagd met het voedingspatroon van anderen! Dat ik vind respectloos.

      Verwijderen
  7. Sorry Aaf, maar je maagdelijke onschuld ben je nu wel kwijt. Zeuren over rook en dan nu "gewoon" gerookte haring eten... https://zuinigaan.blogspot.com/2024/03/ongezonde-rook.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schrijf op 28 maart in die bewuste blog: "Ik ben een liefhebber van gerookte zalm, haring en makreel. Dat eten daarvan moet ik toch maar eens gaan afbouwen."
      In dit jaar kocht ik 7x gerookte vis. In de afgelopen vier weken 1x. In de afgelopen week dus weer eens een keertje gekocht en nu voorlopig weer niet. Naar mijn mening is dat toch wel afbouwen.
      Ik heb niet geschreven dat ik helemaal zou stoppen met gerookte vis.

      Verwijderen
  8. Hahaha!! Je doet het gewoon!! En lekker puh naar al die mensen die er wat van vinden!! 👍

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.