Iedere 3 maanden krijg ik automatisch nieuwe medicijnen geleverd. Ik ontvang een mailtje met als onderwerp: Status bestelling. Ik vind het een raar onderwerp, want ik heb zelden iets actief besteld. Er staat nooit bij om welke medicijnen het gaat, maar doordat het ongeveer 3 maanden geleden is dat ik nieuwe medicijnen afhaalde, ga ik er dan van uit dat het om de 3 maandelijkse levering gaat.
Vorige week maandag haalde ik de eerste kuur antibiotica en de volgende dag kreeg ik een mailtje met als onderwerp: status bestelling. Ik ging er van uit dat dit de nieuwe medicijnen tot eind november waren.
Dus ik naar de apotheek, met mijn zieke lijf. Het is niet heel ver en op mijn driewieler is het ondanks ziekte te doen. Aangekomen bij de apotheek bleek dat ze de antibiotica die ik al slikte per ongeluk nog een keer klaargemaakt hadden. Dus ik was voor niets naar de apotheek gekomen, voor medicijnen die ik al in huis had. Ze namen ze terug en ik hoop maar dat ze ze niet gaan vernietigen, want ik heb ze niet eens in handen gehad, niets mis mee om door anderen gebruikt te gaan worden.
Afgelopen woensdag haalde ik 's ochtends bij dezelfde apotheek mijn nieuwe antibiotica, een andere soort.
Een aantal uren later ontving ik opnieuw een mailtje met Status bestelling. Er lagen medicijnen voor mij klaar.
Inmiddels wijzer geworden, fietste ik niet naar de apotheek, maar stuurde ik een mailtje. Er was namelijk een mailadres bij vermeld voor als je vragen had.
Dus ik heb gevraagd: gaat het om de driemaandelijkse levering of om de antibioticakuur die ik vanochtend rond 10 uur al ontvangen heb?
Deze keer ging het om mijn medicijnen voor de komende 3 maanden.
Na afloop van mijn afspraak komende maandag bij de huisarts, die dan weer naar mijn been gaat kijken, haal ik ze op, ik heb nog genoeg voorraad voor de komende dagen!
Wat mij prettig lijkt, is dat ze in de mail zouden melden om welke medicijnen het gaat. Maar dat zal wel niet kunnen vanwege privacy. Waarschijnlijk vinden ze de mail te onveilig voor dergelijke informatie.
Gelukkig slik ik niet zo veel pillen |
Fijn,dat je weer energie hebt om te bloggen
BeantwoordenVerwijderenAls je erg ziek bent, kunnen ze de medicijnen ook bezorgen.
BeantwoordenVerwijderenJa ik weet het, maar beide antibioticakuren haalde ik af na bezoek aan de arts in hetzelfde gebouw. Dus het kon in één moeite door.
VerwijderenEn op de keer dat ik voor niets kwam, combineerde ik de tocht met een bezoek aan de dichtbij gelegen bibliotheek, waar 2 gereserveerde boeken voor mij klaarlagen. En ik weet het, de bieb bezorgt ook, indien nodig.
Slim dat je de tweede keer eerst mailde. Het lijkt mij inderdaad ook handiger als er in zou staan om welke medicatie het gaat. Het is toch geen pretje om voor niets te gaan, zeker als je je ziek voelt.
BeantwoordenVerwijderenWe hebben een Medisch Centrum en Apotheek houdende artsen, Ik krijg ook per 3 maanden de standaard medicijnen. De andere zoals zalven voor jeukende huid moeten nog door mezelf worden besteld.
BeantwoordenVerwijderenEr is een robot kluis en dan krijg je een sms met code op me etuit te halen, werkt prima. Alleen krijg je nooit alles in een keer, dus soms moet je er 2-4x naartoe om alles te krijgen en ze blijven maar 2 dagen in de kluis liggen, dus wachten op de volgende sms is geen optie.
Maar verder zijn we heel tevreden over de artsen die nog echt de tijd nemen en de Assistenten die echt goed opgeleid zijn. Ook vaak artsen in opleiding, vind ik ook nooit een probleem om bij te komen, er is altijd mogelijkheid dan de reguliere arts erbij te halen.
Ik vind het wel gek dat je 2 of 3 keer moet gaan voor al je medicijnen. Dat zou toch in één keer moeten kunnen? Misschien toch eens bellen met de apotheek, of er wat te regelen valt? Ook had mijn schoonmoeder ook twee medicijnen die ze zelf bijbestelt (en bij moet betalen), maar die komen nu ook in de driemaandelijkse lichting "gewoon" mee, na een belletje van ons samen dat we dat graag wilden.
VerwijderenDat is niet zo gek hoor, die vakjes zijn niet zo groot. Als je veel medicijnen hebt past het gewoon niet in 1 vakje. Denk aan de 'kroketmuur' bij de snackbar.
VerwijderenC/J
Petra, dat hebben we al geprobeerd om het te bespreken maar ze hebben weinig opbergruimte, soms komen medicijnen pas 2 dagen later bij hen en dan staat het daar ruimte in te nemen en ze willen het ook niet in dossier opnemen dat ik dat graag wil. En omdat we verder heel tevreden zijn fiets ik gewoon een keer extra, soms ook een goed excuus om de kringloop nogmaals te bezoeken 😁
VerwijderenDus wat Anoniem van 13.29 zegt klopt helemaal.
Dag Aaf,
BeantwoordenVerwijderenIk werk zelf bij een apotheek, en het klopt zoals Lot beschrijft. Ivm privacy is het niet toegestaan wat er klaar staat, en indien je met 2 personen hetzelfde mailadres hebt, kun je niet zien voor wie wat klaar ligt. Apotheken, huisartsen en andere specialisten gebruiken zgn zorgmail, dat zijn beveiligde accounts, waar bv recepten kunnen worden doorgestuurd. Het is inderdaad goed om zelf even te mailen om te vragen wat er klaarstaat, zodat je niet voor niks komt.
Je kunt medicijnen ook laten bezorgen als je ziek bent. Bij ons komt er dan een mw. met een speciale bakfiets met spoedapotheek erop. Heel handig als het even niet lukt het zelf op te halen.
BeantwoordenVerwijderenZo krijgt mijn moeder regelmatig brieven en emails met 'herinnering afspraak' van het lokale ziekenhuis, alleen staat er dan nooit een afdeling bij! Ze heeft daar ongeveer 6 afdelingen en artsen/verpleegkundigen die ze regelmatig ziet, en ze bereidt zich graag goed voor op de gesprekken en onderzoeken, dus is het maar goed dat ze ter plekke al de volgende afspraak maakt en die direct bij thuiskomst in haar agenda zet.
BeantwoordenVerwijderenWat onhandig, die mailtjes. In het geval van je moeder heb je er helemaal niets aan!
VerwijderenIk moet mijn medicijnen altijd zelf bestellen als ze bijna op zijn, ook medicijnen die ik al decennia gebruik, en moet blijven gebruiken . Bezorgen kan hier ook, maar gaat zo vaak mis!
BeantwoordenVerwijderen