zaterdag 28 september 2024

Mijn boodschappen in de afgelopen week

Weinig gekocht in de afgelopen week en daardoor bleef ik ruim onder mijn budget van 40 euro per week. Ik heb deze week niet uitgerekend hoeveel groenten ik omgerekend per dag kocht. Misschien wat weinig, maar ik at ook weer bij jongste dochter, na het oppassen op mijn tweejarige kleinzoon.
De palmkool was een beetje taai en heel sterk van smaak. Ik weet niet of ik het nog een keer ga kopen. Deze kool schijnt wel supergezond te zijn, met heel veel vitamines en mineralen. Misschien heeft de groente mijn gezondheid wel een stevige boost gegeven, dat was waarschijnlijk wel nodig na 27 dagen achter elkaar antibiotica!
Heb jij wel eens palmkool gegeten?

21 - 28 sep24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
bananen AH 1,55
kaas* AH 3,34
vegan brood- en toast salade, 2 doosjes* AH 3,59
champignons, 250 gram markt 1,00
300 gram Cavolo Nero (palmkool)
markt 1,00
1 Chinese kool,  750 gram markt 1,00
250 gr. cherrytomaten Plus 1,05
800 gram krieltjes Plus 1,45
maiskolven, 2 stuks* AH 1,50
gember-mango chutney* AH 2,47
curry pasta* AH 2,39
tempeh, grote verpakking @ AH 1,34
2 pakjes vivera vleesvervanger* AH 3,19
kwark AH 1,89
Snacks/ hapjes    
zoutjes Action 1,29
pepitamix (amandelen, pompoenpitten en pinda's) AH 1,39
Dranken    
4 liter sojamelk AH 2,84
TOTAAL   32,28

3 opmerkingen:

  1. Hai Aaf, had je de palmkool gekookt, zoals boerekool? Het moet echt langer. Ik snij het altijd heel fijn. Inderdaad supergezond. Ik heb het ook in de tuin, het jonge blad eet ik rauw. Gr.Marij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Italië en alle zuidelijke landen is Palmkool het gerecht. Het staat ook langer in de moestuin dan gewone boerenkool. Is smakelijker.

      Verwijderen
  2. Ik heb nog nooit van palmkool gehoord. Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.