zaterdag 12 oktober 2024

Mijn uitgaven voor eten en drinken in de afgelopen week

In de afgelopen week bleef ik beneden mijn budget. Dat kwam doordat ik weinig kocht. Weinig groenten, weinig fruit. Wel (te) veel kaas en halvarine. Ik heb nu nog 4 hele pompoenen liggen en de 2 aubergines, dus misschien koop ik in de komende week ook weinig groenten.

5 - 12 okt 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
2x Elstar appel, 359 gr. * AH 0,43
2x conference peer, 502 gr. * AH 0,60
2 kuipjes halvarine BB AH 2,00
722 gram kaas* (halve prijs) AH 7,53
600 gram 100% pindakaas Lidl 2,98
reuzen rozijnenbollen, 4 stuks* AH 1,75
vega paté* AH 1,91
2 aubergines* AH 1,25
flespompoen* Lidl 0,99
vegetarische Aziatische maaltijd@ AH 2,59
potje misopasta* AH 2,99
2 zakjes zwarte peper* AH 2,99
fles  vloeibare bakboter* AH 2,93
Snacks/ hapjes   0,00
Dranken    
4 liter sojamelk AH 2,84
TOTAAL   33,68

8 opmerkingen:

  1. Van mijn lieve nichtje een slow cooker gekregen, ik maak er nu elke zaterdag soep in van restjes groenten, bonen of linzen, en een minder zout groenten bouillon tablet. Lekker zonder vet, en het beste deel; ik zet hem aan, tukje doen, en klaar is Klara. Soms bak ik er een boekweit pannenkoek bij of gewoon een snee roggebrood.
    Of warm fruit toe, appels, peren, mango met een beetje uitgeperst citrusfruit wat ik nog heb liggen in zilverfolie op de grillpan, ook zonder vet erg lekker. Restjes opmaken was nog nooit zo makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens een holistisch arts ben ik ook gevoelig voor soja. Eieren at ik een beetje en toen gingen mijn darmen op slot. Ik vind het niet lekker ook. Toch eet ik soja yoghurt in mijn overnight oats met tarwezemelen. Vind ik wel lekker. Nog geen problemen gemerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het valt mij op dat je nooit koekjes, chocola of chips op je lijstje hebt staan. Heb je het nooit in huis, ook niet voor als je visite krijgt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop inderdaad nooit chips, nogal zelden chocolade en weinig koekjes en zo. Toevallig kocht ik vandaag chocolade pepernoten. Dat is chocolade en koekjes in één. Die kocht ik doordat ik die gisteravond bij mijn dochter at en ze toen wel heel lekker vond.

      Verwijderen
    2. Eet je dan helemaal nooit geen chips/nootjes of bv toastjes met brie of alleen maar op verjaardagen of dan ook niet?
      Evelien

      Verwijderen
    3. Als je op het label Budget 40 euro per week klikt, dan kun je teruglezen wat ik tot nu toe in in 2024 kocht
      2 x zoutjes
      3 x pepitamix (= noten, pompoenpitten en pinda's)
      5x chocolade en 1x paaseitjes
      2x pinda's met een chocoladelaagje
      1x cassave kroepoek
      2 x walnoten
      1 pecannoten
      2x noten mix
      2x cashewnoten,
      1x studentenhaver

      Verwijderen
    4. Bedankt voor u reactie Aaf en blij te lezen dat u ook wel eens gewoon snackt.
      Evelien

      Verwijderen
  4. Bedankt voor de blog. 720 gram teveel kaas... haha.... daar is mijn maag het niet mee eens! Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.