zondag 6 oktober 2024

 Hierbij weer mijn zondagse blogje over mijn energieverbruik. Voor iedereen die daarin geïnteresseerd is en zijn/haar verbruik wil vergelijken

Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 40?

GAS 1,1 m³
Ter vergelijking: in week 39 verbruikte ik 1,2 m³ gas.
Dat ik nu iets minder gas verbruikte dan de afgelopen week, was niet doordat het in de afgelopen week warmer was, het werd veroorzaakt doordat ik 2 avonden niet thuis was en doordat ik vaker de elektrische deken op de bank gebruikt heb. Die zette ik op de hoogste stand en daardoor bleef ik heerlijk warm!

STROOM
Ik kreeg van het net geleverd: 7 kWh
Ter vergelijking: vorige week kreeg ik 8 kWh geleverd.
Mijn zonnepanelen leverden 31,2 kWh en ik leverde 24,69 kWh terug. Voor eigen gebruik van de zonnepanelen gebruikte ik dus: (31,2 - 24,69 =) 6,51 kWh.
Dat brengt het totaal van mijn stroomverbruik in de afgelopen week op 13,51 kWh.
In de week er voor, in week 39, verbruikte ik in totaal 13,65 kWh

Zonnepanelen

De panelen leverden in de afgelopen week 31,2 kWh, met dank aan de zonnige dagen in de afgelopen week. Wat levert dat op?  Ik krijg voor teruglevering nu tussen 16 (normaal) en 13 (dal) cent per kWh.
Ervan uitgaande dat de meeste stroom is geleverd in het normaaltarief, leverde dit mij €4,99 op.
Maar ik moet ook terugleveringskosten betalen. Dat kost mij €0,41 per dag. Afgelopen week dus €2,87.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.