Op 1 december, één week voordat ik mijn oude, vale, maar nog helemaal niet versleten blauwe winterjas opknapte door hem in mijn wasmachine te verven, kocht ik online een nieuwe jas.
Het was cyber monday en ik kreeg 20 % korting op de aankoop. Bij betaling en bestelbevestiging kreeg ik het bericht dat de jas op 5 december geleverd zou worden. Mooi snel, ik moest de mail van PostNl in de gaten houden.
Maar naarmate 5 december naderde, bleef het stil. Geen bericht over een pakje dat onderweg was naar de AH, waar ik de jas af wilde halen. Ik had geen mail ontvangen dat de verzending vertraagd was, dus ik zocht op de site van het kledingbedrijf. Er stond: nalevering. Geen datum waarop ik mijn jas dan wel kon verwachten. Ik bleef in onzekerheid.
Ik had de jas graag gedragen op koude winterdagen, maar hoewel ik formeel eigenaar van de jas ben, bezit ik niets. Ik heb betaald, maar geen jas.
Toch raar!
Echt waar, ik heb een jas, maar die is nog onderweg.
Waar?
Geen flauw idee wanneer hij komt!
Hij hangt niet bij mij aan de kapstok, dat is een ding dat zeker is.
Op de site staat nu dat "mijn" jas leverbaar is binnen 3 weken, maar die drie weken zijn vandaag om.
Ik kan de bestelling terugtrekken en mijn geld terugvragen.
Doe ik dat?
Ik neig er nu wel naar. Want wat moet ik met een jas die ik niet kan dragen?
maandag 22 december 2025
Ik kocht een nieuwe lange winterjas
Labels:
Kleding
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan. Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Reacties zijn welkom, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie worden niet geplaatst.
Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.