donderdag 20 december 2007

Dromen met een irritant kantje

20/12/2007
Jongste dochter heeft in haar TNT-post kerstpakket een lot gekregen voor de Nationale Postcodeloterij. De hoofdprijs is ruim 25 miljoen, te verdelen over de postcodes waar de prijs valt. Dochter droomt over de prijs en ik droom met haar mee. Stel je nou eens voor dat ……, dan …. Maar stel dat we inderdaad heel veel winnen! Ik heb totaal geen zin in het hele gedoe er om heen. Volgens mij wordt de straat nooit meer zoals hij was (en deze blog ook niet trouwens). Een deel van de buren heeft niets, want speelde niet mee, een deel heeft héél veel geld en steekt daar anderen de ogen mee uit. Afgelopen jaar heeft iemand de loterij aangeklaagd omdat ze voor psychische schade zouden zorgen. Het is inderdaad zo dat angst voor spijt dat je geen lot gekocht hebt voor sommige mensen een belangrijke reden is om mee te spelen met de Postcode Loterij. Dus er wordt op een rare manier druk uitgeoefend. Bij andere loterijen ben je anoniem.
Toch dromen we nog even verder, we winnen nooit wat.
Ik kan trouwens ook nergens terugvinden wanneer de trekking is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.