donderdag 26 maart 2009

Gratis groenten

26/03/2009
Nu er een economische crisis of misschien wel een recessie heerst, is het belangrijk om te weten dat groenten niet altijd geld hoeven te kosten.
Van sommige groenten wordt het loof altijd weggegooid. Dit is soms helemaal niet nodig!
Gisteren heb ik voor het eerst het groen gegeten van de radijs. Prima te eten in salades. Jammer dat ik in het verleden zo veel loof heb weggegooid!
Verder is het loof van de zomer(rode)biet ook prima te eten, gestoofd of in salades.
Andere gratis groente (klik hier en hier voor een compleet overzicht en een toelichting):
Jong paardebloemblad, dit heet ook wel molsla. Dit is prima te eten in salades en gestoofd. Brandneteltoppen zijn heerlijk pittig. Wel oppassen bij het oogsten.
Verder is look zonder look een heelijke plant om in salades te eten.
Eet jij wel eens gratis groente? (en dan bedoel ik niet groente uit de (volks)tuin. Heb je tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.