vrijdag 10 april 2009

Voorjaar!

10/04/2009
Het was vandaag geweldig weer! Mijn camelia begint te bloeien en ook mijn kersenboom bloeit bijna. In de stad was het vandaag bloemetjesmarkt. Ongelooflijk wat een mensen waren er in de binnenstad! Ik kon nergens fietsen en moest me met de fiets aan de hand door de mensenmenigte wringen. Net als andere vrijdagen ging ik bij mijn moeder in Drachten op bezoek en ik moest nog even in de stad zijn voor een boodschap. Nou, er was bijna geen doorkomen aan. Goed voor de Groningse economie, ook toen ik terugkwam zag het rond het station zwart van de mensen. Overal zaten en liepen mensen met aankopen: plantjes, maar ook hele boompjes en struiken. Toen ik richting Ikea ging, waren ook daar veel mensen die weer naar hun auto liepen. Ook erg veel Duits gehoord en Duitse nummerborden gezien.
Onderweg op de fiets ben ik in botsing gekomen met een duif. De duif vloog op, maar kon niet genoeg hoogte winnen. Duif vloog van rechts flink hard tegen mijn voorhoofd. Ik zag hem pas toen het al te laat was. Een rare ervaring! We vervolgden na de botsing onze weg. Ik fietste verder over de brug en duif vloog omhoog naar een dak.
Geïnspireerd door de kooplustige mensenmassa’s heb ik een aantal aankopen gedaan:
jongste dochter wilde graag een beter kussen. Ze heeft het kussen waar ze altijdLinetas op sliep meegenomen naar haar studentenkamer, hier waren alleen te dikke kussens, die ze niet prettig vindt slapen. Bij de Ikea was het om kwart voor vijf erg rustig. Ik kon het kussen vinden wat mij geschikt leek en er was niet eens een rij voor de kassa! Dochter is heel blij. Nu kan dochter weer beter slapen.
Mijn schoudertas was oud en begon steeds meer gebreken te vertonen. Daarom heb ik vandaag samen met mijn moeder een nieuwe gekocht. Hetzelfde merk als mijn vorige, prima tasje, dus ik kan weer jaren vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.