maandag 24 augustus 2009

Kosten van vakantie

24/08/2009
Ik heb nog geen bericht gehad van de benzinekosten van mijn reis, de vriend van mijn dochter betaalde steeds de benzine en die moet het kostenplaatje nog afronden, maar ik heb al wel uitgerekend wat de overige kosten waren.
huur huisje + verzekeringen + ANWB buitenlandservice + tolwegvignet etc. 145,70
eten en uitstapjes      91,60
totaal per persoon         237,30
Als ik de routeplanner gebruik, kom ik uit op ongeveer 70 – 90 euro aan benzine per persoon, inclusief uitstapjes etc.
Ik had vantevoren geen begroting gemaakt, dit omdat ik geen idee had wat we zouden uitgeven. Uiteindelijk vind ik de kosten van de vakantie best meevallen.
Een deel van mijn vakantie viel een beetje in het water, op de eerste dag dat we in Frankrijk aankwamen had ik een fikse blaasontsteking. Ik heb wel eerder in mijn leven blaasontstekingen gehad, maar deze was helaas met stip de pijnlijkste die ik ooit heb meegemaakt. Gelukkig kon ik snel een afspraak krijgen bij een arts en sloegen de medicijnen goed aan, waardoor ik na ongeveer 4 dagen wat fitter werd, maar tot die tijd heb ik voornamelijk met een boek in de schaduw gezeten en niet veel gedaan.
We hebben verder een heerlijke vakantie gehad, beide gebieden die we bezochten zijn heel prachtig. In de straat van het huis in Frankrijk waar we logeerden had je het uitzicht op de Mont Blanc. Dit was als het ware al een voorproefje van de bergen waar we later naar toe zouden gaan.
Hierbij 3 foto’s van het gebied even ten zuidwesten van Genève en vervolgens nog foto’s van Wallis.
S7000145_2 S7000149_3 Vakantie_2009_047_2
Vakantie_2009_108Vakantie_2009_094_2 Vakantie_2009_110
S7000297_4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.