woensdag 6 januari 2010

Nog weer meer sneeuw

06/01/2010
Ik ben vanavond veilig op mijn fiets in de sneeuw thuisgekomen, het glibberde en gleed dat het een aard had. Er was niet te zien waar het fietspad was en waar het fietspad ophield. Ik ben nog helemaal heel, maar ik was erg blij dat ik thuis was.
Dit bericht staat op de site van de regionale busvervoerder Qbuzz:

Vanaf het begin van de avond is er grote verkeerschaos ontstaan in en rondom Groningen door de toenemende gladheid en sneeuwval. Door filevorming is het voor de wegbeheerders ook niet mogelijk om met zout te strooien, waardoor het verkeer stapsvoets in en uit Groningen rijdt. Deze situatie levert ernstige vertragingen en rituitval op voor verschillende buslijnen.

In Drenthe en Zuidoost Fryslân is de situatie minder ernstig, maar de chaos in Groningen heeft ook effect op de buslijnen die vanuit Groningen naar deze regio's. Wij raden onze klanten aan om zo snel mogelijk naar huis te gaan, maar helaas kunnen wij geen garanties geven over de duur van de terugreis. Met name het opvriezen van de gevallen sneeuw kan in de loop van de avond voor problemen zorgen.
Wij zullen u via de website, www.qbuzz.nl, op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Onze excuses voor het ongemak.
Klik voor meer sneeuw-leed in de provincie hier.
Morgen moet ik op 3 verschillende plaatsen in de stad zijn. Eigenlijk ondoenlijk met dit weer. Ik vertrek morgen op tijd en toch maar op de fiets en dan hoop ik dat het goed komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.