dinsdag 9 februari 2010

Verdwijnt contant geld?

09/02/2010
Volgens de consumentenbond gaat contant geld binnen 5 jaar helemaal verdwijnen. Lees er hier meer over.
Ik geloof er helemaal niets van! Ik betaal op dit moment nog net zo vaak met contant geld dan ik dat 15 of 20 jaar geleden deed. Alleen de grotere aankopen doe ik per pin, de rest gewoon contant. Nou ja, op sommige plaatsen kun je niet anders, 20 jaar geleden waren er op het station nog een heleboel loketten waar je een kaartje kon kopen, maar tegenwoordig staan er alleen nog maar apparaten waar je moet pinnen voor een kaartje. Maar voor het overige: Ik pin per week een bepaald bedrag en daar doe ik het die week mee. Dat zorgt voor overzicht in de portemonnee. Alle aankopen pinnen heeft wel 1 voordeel, ik laat het geld niet, zoals laatst, in de pinautomaat zitten ;-(
Over dat laatste, ik heb melding gedaan bij de ING en men gaat er naar kijken of het apparaat mijn geld misschien weer ingeslikt heeft.
Denk jij dat het contante geld over 5 jaar helemaal verdwenen is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.