woensdag 10 november 2010

Geld terug van het CAK

10/11/2010
Ik heb een brief ontvangen dat ik, omdat ik chronisch patient ben, eind december 300 euro op mijn rekening gestort krijg. Het gaat om de wet Wctg, dat is voluit Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten. Klik hier voor meer informatie daarover.
Het bedrag staat los van het geld dat ik krijg vanwege de regeling Compensatie eigen risico (CER, klik hier). Dat krijg ik eind deze maand, in november dus, deze compensatie bedraagt 54 euro.
De 300 euro die ik volgende maand krijg, is de lage tegemoetkoming. Ik denk dat de hoge tegemoetkoming is voor mensen die meer beperkingen en dus ook meer kosten hebben door hun handicap of chronische ziekte.
Ik moet nog wel even het antwoordformulier invullen en retourneren. Nou dat ga ik zeker doen! Ik vind 300 euro een leuk kerstcadeautje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.