Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

woensdag 12 januari 2011

Stand van zaken geen nieuwe kleding kopen

12/01/2011
In 2010 heb ik geen nieuwe kleding gekocht, maar toch heb ik meer kleding gekocht dan ik in de afgelopen jaren gedaan heb.
In 2008:
1 fleecejack
1 pyjama
1 poloshirt
1 badpak
2 zomerbroeken
1 vest
1 T-shirt met lange mouwen
1 zomerblouse
+ sokken en ondergoed
totaal: 273,94. Behalve het vest en 1 zomerbroek is alles nieuw, meest uit de uitverkoop.
in 2009:
1 poloshirt
2 zomerbroeken 3/4 lengte
2 blouses
+ sokken en ondergoed
totaal: 102,87. Eén blouse is tweedehands gekocht.
In 2010:
10 blouses/t-hirts
1 badpak
4 broeken, waarvan 1 in 3/4 lengte.
1 zomerjas
1 spijkerjasje
2 truien
+ sokken en ondergoed
Totaal: €242,34. Alles is tweedehands, behalve ondergoed, sokken en badpak.
Ik vind het leuk dat ik sinds 2008 mijn uitgaven voor kleding bijgehouden heb, dat maakt het financiële plaatje heel inzichtelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen