Het gaat de afgelopen weken heel goed met mijn stroom- en gasverbruik. Mijn verbruik klopt met dat van de afgelopen jaren. In 2011 woonde ik alleen, nu samen met dochter. Zij verbruikt extra stroom en gas. In de koude periode in februari is er duidelijk meer verbruikt, niet alleen gas, maar ook de pomp van de verwarmingsketel en onze elektrische dekens maakten overuren.
2012 2011
STROOM
wk 10 - 31 kWh wk 10 - 29
wk 9 - 41 kWh wk 9 - 28
wk 8 - 34 kWh wk 8 - 33
wk 7 - 33 kWh wk 7 - 27
wk 6 - 41 kWh wk 6 - 28
wk 5 - 45 kWh wk 5 - 28
wk 4 - 31 kWh wk 4 - 29
wk 3 - 36 kWh wk 3 - 29
wk 2 - 38 kWh wk 2 - 28
wk 1 - 50 kWh wk 1 - 35
GAS
wk 10 - 20 m3 wk 10 - 21
wk 9 - 14 m3 wk 9 - 22
wk 8 - 23 m3 wk 8 - 34
wk 7 - 24 m3 wk 7 - 23
wk 6 - 40 m3 wk 6 - 19
wk 5 - 49 m3 wk 5 - 24
wk 4 - 31 m3 wk 4 - 30
wk 3 - 34 m3 wk 3 - 21
wk 2 - 25 m3 wk 2 - 22
wk 1 - 28 m3 wk 1 - 31
Wat minder goed gaat is de verbruiksmanager van Essent. Twee en halve week geleden kon ik geen verbruik meer "managen" in verband met de op handen zijnde jaarafrekening in april. Nu kan ik er wel weer bij. Drie weken geleden werd geadviseerd om het voorschot voor maart op te hogen naar €150 euro, anders moest ik bijbetalen. Dat heb ik toen gedaan, met als gevolg dat ik nu volgens de jaarafrekening weer 55 euro terug krijg. Hoewel gemeld werd dat de jaarafrekening in april zou komen, was de eindafrekening al in het afgelopen weekend beschikbaar op internet en heb ik de papieren versie gisteren ontvangen.
Nieuw maandbedrag wordt: €75,-
Dan de overstap van Essent naar Eneco, die ik 1,5 week geleden gedaan heb: ik heb op geen enkele manier een bevestiging ontvangen van deze overstap die in september zou moeten plaatsvinden. Er is natuurlijk nog tijd zat, maar toch vind ik het raar dat ik nog helemaal geen bericht heb ontvangen. Geen welkom en geen bevestiging van Essent dat er per september opgezegd is, niet per post en niet per mail.
Misschien moet ik binnenkort eens even bellen?
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
woensdag 14 maart 2012
Stroom- en gasverbruik
Labels:
Energieverbruik
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Van eneco had ik wel een bericht verwacht.
BeantwoordenVerwijderenMaar van essent, dat is logisch. Berichten over een wissel van leverancier worden pas goedgekeurd rond de datum van de overstap, omdat er in de tussentijd ook nog andere berichten kunnen worden gestuurd. Eneco zal ook pas rond de overstap de mterstanden waarmee je overstapt kunnen doorgeven... :)
Dat is echt weinig voor 2 personen. groeten Izerina
BeantwoordenVerwijderenSuper hoor, zo weinig verbruiken! Ik zal de Verbruiksmanager ook weer eens even checken, laatste keer moesten we flink bijbetalen, maar ik weet niet zeker of hij als je meer gaat verbruiken vooruit rekent met dat verbruik, of dat je dan echt op dat moment zoveel hebt verbruikt.
BeantwoordenVerwijderenIk dacht echt steeds dat ik redelijk wat verbruikte. Maar als ik zo bij jou kijk, doen wij het ook best netjes. Iets meer elektra en iets minder gas. Toch een meevaller dan. Want ik weet hoe zuinig jij ben met vanalles.
BeantwoordenVerwijderenMmmm.... mijn verbruiksmanager zegt €317 bijbetalen (gelukkig veel minder dan een maand geleden), maar adviseert wel om met datzelfde bedrag het voorschot te verhogen. Volgens mij kreeg ik de afrekening altijd 'pas' in mei, vreemd dat ik dan nog tenminste 2x zoveel te veel zou moeten betalen. Niet dat ik het doe, we hebben op de spaarrekening hier vast wat voor apart gezet, dat laat ik mooi staan, dan krijgen we er zelf tenminste rente over.
BeantwoordenVerwijderenIk heb nav je blog via de consumentenbond een contract gesloten met Eneco en ik kreeg heel snel daarna een mailte met een contractbevestiging. Daarin staat o.a. dat ze de overstap voor me zullen regelen en dat ik over enkele weken een OverstapMeterstandenKaartzal ontvangen. De verwachting is, dat binnen 5 weken alle administratie rondom de overstap geregeld zal zijn. Misschien dat je nog niets gehoord hebt omdat de daadwerkelijke overstap bij jou nog zo lang duurt? Dan nog zouden ze op zijn minst een bevestiging mogen sturen denk ik. Van mijn huidige energieleverancier heb ik ook niets gehoord maar dat lijkt me niet zo vreemd. Bij vragen over de overstap kun je het volgende telefoonnummer bellen: 010-8906981
BeantwoordenVerwijderenHelaas ik kan mijn jaarafrekening van afgelopen jaar niet terug vinden op mijnessent.nl.
BeantwoordenVerwijderenZie alleen die van vorig jaar april.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoeveel ik moet bij betalen, heb namelijk mijn voorschot bewust laag gehouden en daarnaast nog extra gespraart via mijn eigen spaarrekening (dan hoef ik niet op de teruggaaf te wachten en kan ik zelf nog rente trekken over het bedrag).
Ik wacht geduldig af...
Hoi Zuinigaan,
BeantwoordenVerwijderenN.a.v. jouw blog, ben ik ook overgestapt naar Eneco. Dat deed ik op 5 maart j.l., en op 6 maart kreeg ik een mail -eigenlijk een brief via mail- van Eneco met de bevestiging en voorwaarden. Tevens mailden ze dat ik binnen 4 weken een brief zou krijgen met inlogcode voor keuze korting of Hifisysteem. Van mijn huidige leverancier Greenchoice heb ik ook nog niets vernomen. Ik heb een contract zonder einddatum, dus ben benieuwd hoe lang de overstap gaat duren.
Marja
Let wel even goed op met eneco. Mijn broertje is een paar maanden geleden verhuisd en heeft eneco genomen en alles gaat mis. Na 4 maanden is er nog steeds geen maandbedrag afgetrokken en de medewerkers van de helpdesk zeggen allemaal wat anders...
BeantwoordenVerwijderenDie dochter toch van je. Lang niet gek dat extra verbruik.
BeantwoordenVerwijderenHet bedrijf dat mijn maandelijkse salaris uitbetaald is grootverbruiker van Eneco met > 200 aansluitingen. Keer op keer worden we redelijk gek van hun administratie. Die voor grootverbruik gaat wel, maar ze hebben ook aansluitingen op kleinverbruik Eneco Services.
Ik kan je een ding vertellen, die service wil jij niet hebben.
Die administratie is bagger.
Werden we vroeger gewaarschuwd voor Energie Direct, of anderen. Ik ben zakelijk niet blij met Eneco.
Nou, ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen dan voor ons want ik ga naar Eneco en ik kom van Energie Direct. Kennelijk allebei organisaties die hun administratie niet op orde hebben. Als dat maar goed gaat!
Verwijderen