donderdag 21 juni 2012

Bespaartip die altijd loont!

Mijn tip van vandaag:
Controleer altijd de kassabon als je boodschappen doet.
Regelmatig gaat er iets fout,
 - dan worden boodschappen die in de reclame zijn niet voor het juiste bedrag aangeslagen,
dit gebeurt me nog al eens, dan staan reclameartikelen kennelijk niet goed in de computer.
- of er staan meer artikelen aangeslagen dan je gekocht heb
een onervaren kassière wil nog wel eens per ongeluk een barcode 2x over de scanner halen.
- of, bij losse groeten of fruit, weet diegene die aan de kassa niet wat jij gekocht hebt en kiest de verkeerde code
ook dit komt regelmatig voor, dan kan de medewerker bijvoorbeeld sinaasappels en mineola's niet onderscheiden. Dat laatste gebeurde mij gisteren. De sinaasappels waren €1,49 per kg en de mineola's €2,98 per kg, precies het dubbele dus. Mijn sinaasappeltjes moest ik betalen alsof het mineola's waren. Dat was niet mijn bedoeling. Ik zag het direct bij de kassa al, toen de prijs ingevoerd werd. Volgens de kassière waren de sinaasappels even duur als de mineola's, dus het maakte helemaal niets uit. Ik had bij het schap van het fruit gelezen dat de sinaasappels €1,49 per kg waren. Ik wist het 100% zeker, dus dat zei ik ook. De kassière pakte de telefoon en belde de baas. Ja, mijn bewering klopte. [Geen nieuws voor mij, dat wist ik van tevoren ook wel, ik ben gelukkig niet achterlijk en ook nog lang niet seniel ;-)]. En toen mocht ik naar de servicebalie om mijn geld terug te halen. Het duurde eindeloos, maar eindelijk kon ik toch vertrekken met sinaasappels die ik als sinaasappels betaald had.

Soms is het overduidelijk, zoals laatst toen ik ongehoord veel voor een verpakking met 5 bananen moest betalen (klik hier), vaak is het minder duidelijk.
Mijn ervaring van gisteren is dus ook dat je bij losse artikelen goed moet onthouden wat de prijs per kg of per 500 gram is. Anders had ik mij laten afschepen met de bewering dat de prijs van de sinaasappels gelijk was aan die van de mineola's.

10 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, ik had vorige week dat bij 2 producten de 35% kortingssticker niet was mee gescand.Scheelde toch weer 1,55 die ik terug kreeg van de klantenservice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer van de tijd die dat weer duurt. Ik ben het met je eens, stik vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet er wat tijd insteken, maar dan levert het ook op, naja niet echt ;-)
    Maar 't is idd zonde om teveul te betalen
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het ook al meermaals voorgehad dat bepaalde groenten aan de kassa aangerekend werden aan een hogere prijs. Toen ik de kassierster attent maakte op het feit dat de prijs niet correct was,antwoordde ze me dat ik fout was want ze had deze morgen zelf de prijskaartjes in het rek veranderd dus was het de hogere prijs. Ik bleef voet bij stek houden dat ik een paar minuten voordien de lagere prijs gezien had. Kassierster was zeer vies en zei dat ik de rij wachtende mensen ophield en ik haar van haar werk afhield. Op de duur heeft ze toch een collega opgepiept die naar de prijzen gaan kijken is. Ik had, volgens hem gelijk en het teveel aangerekende bedrag werd me terugbetaald. De onvriendelijke kassierster lachte toen maar groen. Vroeger zou ik niet hebben aangedurfd om een kassierster attent te maken op een fout maar met ouder te worden, durf ik dat wel.... Trouwens, als ik aan de kassa te weinig zou betalen zouden ze me er ook wel attent op maken....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem, bij dit soort problemen altijd naar de bedrijfsleider vragen en als het niet naar tevredenheid opgelost wordt een briefje sturen met je klacht naar het Hoofdkantoor. Mijn ervaring: Helpt altijd!

      Verwijderen
  5. ALTIJD JE KASSABON CONTROLEREN het loont altijd te moeite.
    Valt me altijd op dat sommige mensen met volle boodschappen wagens geen kassabon willen hebben. Deze mensen zijn te gemakkelijk of hebben (nog) teveel geld. Meestal zijn de fouten in je nadeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laatst bij de XL... Fles keukenstroop nodig. Er hangt een kaartje onder het schap 50% korting, (normaal 0,79 ) binnenkort vernieuwde flessen. Deze flessen stonden er echter al voor euro 0.97. Ik scan altijd en bij de servicebalie even gevraagd hoe het zat. Bedrijfsleider ging kijken. De bordjes hadden verwijderd moeten worden. Ik kreeg de fles gratis mee. Wat een service!!

    Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bij c1000 is het standaard dat artikelprijzen niet kloppen ,kunnen ze niks aan doen zeiden ze laatst in n beantwoorde mail ,ze krijgen snacht de prijzen via de computer en kunnen dit niet zo snel verwerken.jaja mooie smoes scheelt ontzettend veel let er maar eens op denk je ochja 3 cent hier en 4 cent daar maar dat zijn de verhogingen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Overal je kassabon controleren of zelfs dat wat je koopt alvast zelf globaal uitrekenen..... Ik zal het uitleggen.
    Bij onze plaatselijke Hema elk 2e kledingstuk gratis! Hoe mooi wil je het hebben. Ik kocht 2 polo's voor mijn zoon = 1 x €5,00
    4 basic shirts voor mijn dochter = 2 x €4,00 en voor mijzelf 2 vestjes = 1 x € 12,00. Is samen € 21,00. Nee volgens de Hema €35,00. Zucht.... uitleggen.... uitrekenen. Wat blijkt als je alle kleding samen koopt dan is het goedkoopste artikel gratis.
    Als ik alles apart kocht en apart aan liet slaan op de kassa, dan ging het wel goed. Gelukkig was de Hema medewerkster niet te beroerd om alles retour te boeken en apart aan te slaan.
    Dus 3 pin transacties verder had ik mijn korting wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij Bas van der Heijden gebeurt mij dit ook iedere week. De kassabon klopt vrijwel nooit. Heel irritant. Volgens mij doen ze het expres. Er zijn meer klanten die de bon niet controleren dan wel. Dat levert de supermarkt volgens mij op jaarbasis een mooie extra omzet!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.