Er ging gisteren weer iets verkeerd bij de AH. Ik kocht 1 bos wortelen en er stonden 2 bossen op mijn kassabon. Ik had bij de kassa nog niets in de gaten, maar ik controleer altijd de bon, dus viel het op. Ik had geen 2 bossen gekocht, maar daar wel voor betaald. De servicebalie heeft de fout heel correct afgehandeld en mij het te veel betaalde geld terug gegeven.
Ik heb er de laatste weken eens op gelet, maar bijna iedereen vóór mij en na mij aan de kassa hoeft geen kassabon. Verbazend veel mensen! Die klanten laten geld liggen. In mijn geval gisteren ging het om ruim 10% van mijn uitgaven bij de AH.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
zaterdag 11 augustus 2012
2 betalen, 1 halen
Labels:
Consumentenzaken,
Geld
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ik controleer ook altijd mijn bon en ik doe veel boodschappen bij Jumbo en Lidl. Er staan bij hun zelden fouten in.
BeantwoordenVerwijderenJa, ik snap het ook niet dat mensen geen bon willen. Ik wil sowieso een bon. Niet alleen voor de controle, maar ook voor de boekhouding.
Groetjes, VeggieMo
Ik begrijp dat ook niet, gaan hele karren met boodschappen naar huis zonder kassabon.
BeantwoordenVerwijderenSinds kort vraag ik ook een bonnetje en ik heb nu al een keer een fout ontdekt. Ik dorst niet terug naar binnen te gaan voor zo weinig centen. Maar volgende keer ga ik het echt proberen!!
BeantwoordenVerwijderenvele kleintjes maken een hele grote.....altijd doen dus!! Het zijn jouw centen!!
VerwijderenGroetjes Boukje
Hoe vaak ik al niet meegemaakt heb dat het fout ging bij AH. Ontzettend vaak. Afgelopen week de 30% korting stikker op een zak perla pads geplakt. Ik kijk de bon nog na in de winkel en zie thuis pas dat die er niet afgetrokken is. Ik weer terug. Ja scheelt me toch 0,95 eurocent. Haal je toch weer een brood voor.....
BeantwoordenVerwijderenIk heb meestal wel het bedrag in m'n hoofd waar het ongeveer op uit moet komen. Maar elke bon word gecontroleerd hoor....
BeantwoordenVerwijderenMocht iemand trouwens bij de Jumbo boodschappen doen, het loont echt om naar de prijzen te kijken, want vaak is het bij andere supermarkten echt goedkoper. Ik doe er niet vaak boodschappen, maar als ik er kom, controleer ik altijd mijn bonnetje online nog een keer bij de AH / Plus. Op die manier toch al een paar keer een teruggeweest en m'n geld teruggekregen.
Ik scan mijn boodschappen voor GFK consumerscan en de cadeau's voor mezelf.
BeantwoordenVerwijderenIedere boodschap die ik kocht gaat met de scanner door mijn handen en echt nog nooit een fout gehad bij Aldi, Bas van der Heijden, de boer levert mij melk zonder bon, maar allah ik neem mijn eigen emballage mee naar hem toe.
ik controleer altijd mijn bon en kom regelmatig fouten tegen.
BeantwoordenVerwijderenBij de servicebalie kennen ze mij al, dus dat zegt al genoeg :-) Soms scheelt het 0,70 cent maar ook weleens 3 euro.
Ik moest nog aan je blog denken vanochtend. Vier bolussen voor 8,05. "Is de tarweprijs zo omhoog gegaan?" Vroeg ik. Een foutje,het was 3,60.
BeantwoordenVerwijderenJe hebt helemaal gelijk! Ik heb in het verleden zelf achter de kassa gezeten en dus ben nog vlot in het inpakken en ondertussen kijk ik mee op haar scherm en bij elk gescand artikel wat volgens mij niet klopt reageer ik al, dan wil ik de bon ook graag mee en anders vraag ik er om.... ik denk dus dat sommige mensen mij nogal lastig vinden hihi...
BeantwoordenVerwijderenZo dom dat de mensen niet de moeite nemen om de kassabon te controleren. Deze mensen hebben zeker nog teveel geld!
BeantwoordenVerwijderenVandaag bij AH Perla koffie met de Joker sticker van 30% gekocht.
Bij het nakijken van de kassabon mooi niet de korting verrekend.
Bij de servicebalie krijg je dan wel je geld terug maar het kost tijd. Kortom als je de kassabon niet controleer maak je AH nog rijker!
Da's het voordeel van de zelfscan; je scant je artikel en ziet gelijk wat het kost, behalve als het in 'de bonus' is want dat wordt aan het einde verrekend ... en dan nog check ik :-)
BeantwoordenVerwijderen