zondag 26 augustus 2012

Hamsteren bij de grootgrutter?

Vanaf morgen zijn er Hamsterweken bij AH. Veel artikelen kun je voor de halve prijs kopen. Het bedrijf wil je verleiden om heel veel te kopen, zodat hun omzet lekker hoog wordt.
Is het verstandig om te hamsteren als je zuinig wilt doen?
Soms wel en soms niet. Het hangt ervan af wat je koopt.
Als je artikelen hamstert die je normaal helemaal niet koopt, dan is het heel twijfelachtig of je er wat mee opschiet. Je geeft geld uit dat je normaal helemaal niet uitgeeft. Stel, normaal koop je huismerk of euroshopper en nu A-merk. Ben je dan zoveel voordeliger uit als je hamstert?
Als je zuinig inkoopt, koop je alleen wat je nodig hebt en wat handig is voor je voorraad. Koop vooral geen producten die je anders niet koopt en die je helemal niet nodig hebt.
Wat koop ik?
Ik koop shampoo voor dochter.
Verder: prei, avocado, druiven, gladiolen,

12 opmerkingen:

  1. Ik ga voor de druiven en avocado.

    Marianne (Consuminderen met ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alleen de prei en de druiven, de rest koop ik inderdaad niet, of twee moet echt goedkoper zijn dan het andere merk maar dat is meestal niet het geval. Altijd goed op letten dus en ken je prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sinds een poosje is de prei per stuk. Bij onze XL Rotterdam Alexander hebben ze ook zakken prei. 5 stuks voor 1.20 euro
    Dus voordeliger.
    Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms zijn bio-artikelen met 25% korting. Dan hamster ik bv pasta.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wc papier is 22 cent per rol. Het euroshopper merk kost 33 cent per rol, dus goedkoper. Sultana, wasmiddel, deo, shampoo, druiven en prei

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze hamsterronde ga ik waarschijnlijk alleen voor de shampoo omdat we die altijd al gebruiken en dat scheelt behoorlijk en misschien de druiven, voor de rest weinig wat we normaal ook gebruiken en dan gaat het dus niet mee naar het voorraadkastje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga voor de avocado's naar AH deze week.
    Druiven koop ik bijna nooit. Vaak zijn die zwaar bespoten.

    VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit keer komt het net goed uit. wcpapier en wasmiddel bijna op en net in de aanbieding.
    Verder was er voor hier weinig interessant.
    Ik reken alles eerst even goed uit en kijk bijv wat het dan per was kost. ben er nog niet helemaal in thuis, maar zo vergelijkt het wel makkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik word nog niet warm van het aanbod, maar ga toch voor de druiven en de lekkere wijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De reclame i9s niet echt duidelijk voor mij. De avocado is de tweede gratis. Krijg je nu 2 voor 99 cnt of 2 voor 1,98, hebben jullie die al gekocht? Ik ben al eens eerder daarmee om de tuin geleid en kan dan beter naar andere winkel pf markt gaan als 99 cnt per stuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Belachelijk dat bij Albert Heijn de prei per stuk geprijsd is.
    Dat zie werkelijk nog nergens anders. Je betaald op deze manier veel te veel. Uitkijken bij AH niet alles is een "echte aanbieding" Geld trouwens ook voor de andere supermarkten. Heb gemerkt dat Lidl ook steeds meer artikelen verhoogd zoals kipfilet van 3,25 naar 3.31!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb vanochtend wel ingeslagen: 10 kilo aardappelen 4,49, druiven, wasmiddel, sultanakoekjes (voor de kids als pauzehap, ik geef ze geen fruit mee, ze moeten hun pauzehap op het schoolplein opeten en gunnen zich daar vaak de tijd niet voor omdat ze direkt willen spelen, ik heb liever dat ze thuis fruit eten dan weet ik zeker dat ze het opeten.
    Blueband

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.