Gisterochtend had ik geen internet!
Hoe kan dat nu?
Ligt het aan de provider, aan het modem, aan mijn computer?
Gelukkig had ik de avond ervoor al een blogje klaargezet. Dus jullie hoefden mijn dagelijks bericht niet te missen. Op mijn werk heb ik de meterstanden in de linkerkolom aangevuld, want dat had ik nog niet gedaan.
Wat heb ik 's ochtends geprobeerd?
Alle stekkertjes gecontroleerd - hielp niet.
Modem en router 5 minuten uit de stroom en dan eerst het modem aansluiten en na 5 minuten ook de router - hielp ook niet.
Waar ik niet meer aan toe kwam, was de computer opnieuw opstarten. Dat heb ik gisteravond gedaan, en dat hielp WEL!
Maar ........ misschien lag het niet aan mijn modem, computer en router en was het toch de provider? Mijn kamergenoot op mijn werk heeft dezelfde provider en die had geen problemen die ochtend. Ik woon wel in een ander deel van de stad Groningen. Wie zal het zeggen? Ik heb in ieder geval weer internet!
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
vrijdag 30 november 2012
Zomaar ineens geen internet
Labels:
Diversen
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen internet is bijna net zo erg als geen stroom tegenwoordig. Alhoewel als je geen stroom hebt.. Wij hebben het zo opgelost als de provider tijdelijk uitvalt kunnen wij op het internet van de overburen( andere provider), dit is wederzijds. Signaal is zwak, maar we redden het net in noodgevallen.Hier hebben wij trouwens weinig problemen Kabelnoord hebben wij. Is betrouwbaar en klantvriendelijk.
BeantwoordenVerwijderenGroet
Jannie
Dat gebeurt hier ook nog wel eens. Ik vind vooral de hulpeloosheid irritant, want je kunt er vaak niets aan doen.
BeantwoordenVerwijderenSoms helpt het als je de router of het modem restet.
BeantwoordenVerwijderen